Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana linek biegów ( mechanizmu )


sadek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych kolegów

Szukałem na forum oraz w google i nigdzie nie znalazłem jakiegokolwiek manuala lub odpowiedzi na temat wymiany mechanizmu zmiany biegów w megane II . W związku z tym że takie autko znajomego trafi do mnie po niedzieli zwracam się do kolegów o porady związane z w/w wymianą . Czy do odkręcenia mechanizmu trzeba zdjąć cały tunel czy kaseta wyjdzie przez otwór od gałki biegów ??? Kolejne pytanie jest o regulację linek - jak się to robi i czy są jakies trudności z tym związane . W megane II kolegi brak jest wstecznego a biegi 2 i 4 mają takie przełożenie do tyłu jak w jelczu . Do przodu krótki skok a do tyłu sporo miejsca . Decyzja padła na wymianę mechanizmu ( używany z portalu aukcyjnego ) dlatego prosze o wszelkie porady związane z demontażem tunelu , wymianą mechanizmu i ewentualną regulacją . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zassij i sprawdź w serwisówce, jest w 2 częściach na tej stronie w downloadzie:

http://megane.com.pl/files/category/3-dokumentacje/page__sort_by__ASC__sort_key__file_name__num__10__st__20

A dokładnie to czego szukasz jest w części I, dział podwozie, dokument 37A STEROWANIE ELEMENTÓW MECHANICZNYCH

i tam dwie serwisówki

Zewnętrzny drążek zmiany biegów i linka sterowania zewnętrznego skrzyni.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję pięknie kolego o to właśnie mi chodziło . Pozdrawiam

 

Dodano: 05 lis 2014 - 22:01

Pobrane materiały były bardzo pomocne ale czasem dla przeciętnego kowalskiego nie zrozumiałe . Napiszę po swojemu jak zabrać się za wymianę mechanizmu biegów lub samej linki . Może częśc kolegów uzna że powtarzam manuala ale może kiedyś komuś się przyda . Na początek brudniejsza robota . Wchodzimy do kanału popuszczamy 2 śruby od łącznika elastycznego z przedniej części rury wydeczowej ,( odkręcamy tylko jedną lewą ) następnie dla łatwiejszego demontażu odkręciłem 2 śruby 6 ( klucz 10 ) od poduszki tłumika z tylnej części wydechu . Wydech śmiało się utrzyma . Odkręcamy osłonę termiczną nad tłumikiem i ją demontujemy . Odpinamy linki ze skrzyni wciskając dwa wypusty obok główki . Aby zdjąc pancerz z uchywytów należy pociągnąć do tyłu za mały element Jest on za tym plastykiem który jest wsadzony w uchwyty na skrzyni i nie widać go za dobrze patrząc pod maską . Teraz do kabiny . Fotele na max do przodu i odkręcamy tunel . Dwa wkręty torx po bokach na tylnej części . Podnosimy schowek i ściągamy plastyk który osłania dźwignię ręcznego i ten wcześniej w stronę kokpitu . Odkręcamy 2 wkręty torx pod zaślepką na złącze diagnostyczne . Sciągamy górną część plasyku - odpiąć złącze zapalniczki . Pod spodem również pod złączem diagnostycznym są 2 następne torxy i je również odkręcamy . Wcześniej należy zdjąć gałkę od biegów - ciągnąć bardzo mocno do góry . Odłożyc cały tunel . Odkręcić 4 śruby 8 ( klucz 13 ) mocujące mechanizm biegów . Wcisnąć 4 ząbki po 2 z każdej strony w dolnej części mechanizmu . Mechanizm spadnie w dół . Dodam że osłony pod silnikiem nie zdejmowałem całej a tylko 2 śruby z tyłu i odgiołem aby ułożyć nowe linki. Powodzenia w naprawie .

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!