Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stukanie w silniku


str

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. Proszę o pomoc ponieważ mam problem z samochodem. Mam megane 1 96r. z silnikiem 1.6 8v (90km). Na wiosnę przedmuchało mi uszczelkę pod głowicą (uszczelka wymieniona, głowica planowana) i od tamtej pory mam problem ponieważ w silniku słychać stukanie. Byłam u kilku mechaników na regulacji zaworów ale to nic nie pomogło póżniej był wymieniany rozrząd i okazało się że był przestawiony o jeden ząbek ale to też nic nie dało. Niedawno podczas jazdy silnik zaczął bardzo głośno pracować okazało się że obrobiły się gwinty w głowicy i dwie śruby wyszły na piechote (mechanik dorabiał tulejki i wszystko posładał) ale to teżnic nie pomogło. Niestety mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą co to może być i gdzie szykać przyczyny.

post-75943-0-76266200-1415032454_thumb.jpg

Edytowane przez str
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się na tym nie znam i dlatego pytam... Samochód robiło trzech różnych mechaników i żaden nie wpadł na to zeby żeby sprawdzać zawory! Przed przedmuchaniem uszczelki silnik pracował cicho i równo.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, przerabiałem to u siebie (a aktualnie mam 3 megany w rodzinie :D) i jak siada uszczelka nie ma się w co bawić tylko komplet zaworów, uszczelniacze i warto wymienić zaślepki kanałów olejowych (lubią się mścić i ciec) no i nowe śruby. Mechanior który ci to robił też dobry as nie zauważył że gwinty w tulejach nie trzymają chyba to specjalnie zrobił żebyś 2 razy przyjechał, nie mniej szukałbym kogoś kto bardziej ogarnia i potrafi powiedzieć że panie trzeba by zrobić porządnie tą głowice bo może nie chodzić za pięknie, gdyby chodzić podcierali zawory gniazda i sprawdzili szczelność uszczelniaczy to już była by bajka w mojej okolicy taka usługa kosztuje 70zł! A splanowanie 50zł naprawdę za niewielkie pieniądze można porządnie zrobić auto tylko musi być ogarnięty mechanik do tego...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obrobiły się gwinty w głowicy

Właśnie w ten sposób moja Megi się ze mną pożegnała. Tyle że u mnie wyszły 4 z 5 śrub.

Co do walenia, to nie wiadomo, ile panowie splanowali tą głowicę. Może przesadzili i teraz zawory klepią o tłoki. To by się nawet zgadzało z tym, że śruby wyszły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, bo też mam problem ze stukami w tym silniku, tyle że w wersji 75KM.

 

Jest ktoś z Was w stanie powiedzieć, co najczęściej dolega temu silnikowi, jeśli chodzi o to charakterystyczne stukanie/klekotanie zaworów? Mam Megankę z LPG i zawory dość głośno klekoczą, zaczyna się to mniej więcej od ponad 2 tyś obr/min. Regulacja pomaga bardzo niewiele i na krótko. Trudno powiedzieć, jaki przebieg ma silnik, bo był wymieniany, ale nie bierze oleju, ładnie odpala, ma moc- tylko to stukanie. Z tego co zauważyłem to chyba większość Meganek i Sceniców 1.6, ze względu na swój wiek i przebiegi ma ten problem. Z tego co pytałem trzech mechaników, to dwóch stwierdziło, że te silniki już tak mają a trzeci, że wyrobiły się dźwigienki zaworowe od stukania w zawór, przez co nie jestem w stanie dobrze ustawić luzu. Ostatnia teoria wydaje mi się mało prawdopodobna, bo jak okrągły zawór ma uklepać okrągłą śrubę wkręconą w dźwigienkę? I tak na szczelinomierzu powinno się to normalnie ustawić.

Byli też na forach tacy, którzy twierdzili, że w tych silnikach często stukają panewki a nie zawory, ale powinien to być chyba bardziej głuchy dźwięk niż klekot.

Fajnie, jakbyście byli w stanie coś na ten temat podpowiedzieć, albo wyjaśnić jak poszczególne usterki diagnozować.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja również sie podepnę. Otóż miesiąc temu robiłem uszczelkę pod głowicą bo ja przedmuchało i nawet przy rozrządzie było mokro bo olej tam tędy wychodził. Lecz po ściągnięciu głowicy okazało się, że były dwa mocne wżery i jedno pęknięcie. Więc głowicą została pospawana wymienione zawory ssące, uszczelniacze, popychacze zaworów. No i po miesiącu jeżdżenia ostatnio trasa 700km wszędzie suchutko aż tu nagle patrzę a w zbiorniczka znów białą maź :/. Oczywiście po składaniu układ był trzy razy płukany. Czy to znów nie przypadkiem uszczelka? Coraz częściej myślę, żeby ja podpalić i może chociaż coś z OC przyjdzie bo tyle co już w nią włożyłem to szok :/ swoją drogą to ten cholerny k7M to jakaś nie udana porażka, te silniki to jakieś padaki, z tego co widzę to i niebo lepszy jest k4M (107 PS).

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez XxxCinuxxX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą to ten cholerny k7M to jakaś nie udana porażka, te silniki to jakieś padaki,

Tu się kolego nie zgodzę, kupiłem megane z tym silnikiem przy przebiegu 168 tys. dobiłem nim do 297 tys. sprzedałem koleżance i dalej nim śmiga, już ma ponad 320 tys. bez remontu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Chodzi o cały metalowy zespół, w który jest wkręcony termostat oraz czujniki. Zespół ten jest wkręcony do głowicy i właśnie chodzi o to połączenie.

thumb_hosting_zdjec_1416481500__img_0030.jpg

Na zdjęciu jest to widoczne, jako czerwony silikon, obok przewodu WN (zielona strzałka).

Edytowane przez Kreciq
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ale nie bylo tam żadnej uszczelki ani nawet silikonu, ale wziąłem dzisiaj odkręciłem tą obudowę termostatu wyczyściłem a w sumie to wupolerowałem drobnym papierem (600) :D i dałem tam silikon do wysokich temperatur i będę obserwował i mam nadzieję że problem zniknie. Kreciq dziękuję za pomoc. A swoją drogą to po co tam jest ten baypass zrobiony? Żeby olej ogrzewał płyn? To coś w stylu wymiennika ciepła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w moim przypadku silikon nie wystarczył w tym miejscu. Strasznie dziwne to jest, że inżynierowie Renault nie dali tam fabrycznie uszczelki, a nawet w ASO pytałem o nią. Tunel olejowy i wodny tuż obok siebie...u mnie tam się mieszał właśnie olej z wodą. Jak silikon nie pomoże to polecam zrobienie uszczelki samodzielnie z takiej starej teczki pamiętającej czasy komuny :) P_r_z_e_m_o mi to polecił kiedyś i faktycznie to pomogło, trzeba było poprawić inżynierów Renault :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inżynierowie Renault nie dali tam fabrycznie uszczelki

Fabrycznie była tam uszczelka.

P_r_z_e_m_o mi to polecił kiedyś

Zapewne chodzi o preszpan.

po co tam jest ten baypass zrobiony?

Nie mam pojęcia, ale rozwiązanie to jest dosyć niefortunne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!