Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II jako drugi w życiu samochód?


geohound

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałbym dowiedzieć się u źródła, czyli wśród użytkowników tego autka, czy jest to wóz, który można polecić totalnie zielonemu kierowcy. Historii nie chcę opowiadać, bo i po co, skrót jest taki: 7 lat temu kupiłem pierwsze auto, golf 3 "byle jeździł". Trafiłem na tak zdezelowany model, że przez pół roku więcej go naprawiałem, niż jeździłem. Finalnie miałem stłuczkę/wypadek, po którym przestałem jeździć, ale chciałbym w końcu do tego wrócić i się przełamać.

Megane II w wersji "heczbeka" podoba mi się od zawsze, piękna pupka i ogólnie cały zarys. Szukam auta do 8tys, rocznik koło 2000-2002 (bo takie nawet widuję), który da frajdę z jazdy, a nie wożenia go na warsztat. Trochę już poczytałem o meganach i wychodzi, że mają potwornie wadliwą elektronikę...

Jak to jest? Samochód (oczywiście wiem, że każdy jeden model się różni) ogólnie do ogarnięcia dla powracającego świeżaka, czy szukać czegoś innego? Często się sypie? Sprawia jakieś realne problemy z jazdą w przypadku kilku/nastolatka? Czy ogólnie jest sens kupować megana o powyższych kryteriach?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W powyższym budżecie nie kupisz nic sensownego a jeśli uda Ci się kupić cokolwiek to przeżyjesz to samo co z Twoim golfem. Megane I jest w Twoim zasięgu, kupisz za te pieniądze plus zostanie Ci jakiś plus/minus tysiąc na inne wydatki typu rejestracja, OC, ewentualnie zestaw startowy czyli wymiana oleju, filtrów itp.

Nie warto pchać się w jakiegoś szrota :mellow:

 

Co do samego samochodu jakim jest Megane II to nasłuchałeś/naczytałeś się obiegowych opini. Jak kupiłbyś za swój budżet to owszem, one mogły by się potwierdzić. Jeśli samochód jest zadbany i eksploatowany odpowiednio, to jest naprawdę udanym autem. Co do elektroniki, to raczej jakieś pierdoły, które psują się w każdym, nic ponad przeciętną. U mnie np. jeszcze nic :mrgreen:

Jeśli mogę Ci podpowiedzieć to kup sobie benzynę np. taka jak moja i mnóstwo ewentualnych problemów nie będzie Cię dotyczyć. Ten silnik odnajdziesz również w Megane I :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówicie, że takie coś raczej się rozpadnie niedługo? http://olx.pl/oferta/renault-megane-ii-1-9-2003r-okazja-CID5-ID7BIAW.html#6bb5b68c32

 

Ja nie wymagam, żeby auto było bez jednej wady, po prostu chciałbym coś, czym da się jeszcze kilka lat pojeździć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2000-2002 to raczej jest jeszcze MI i początek MII, ale przestańcie straszyć 8 tys musi wystarczyć na 12 letnie auto i wcale nie musi byc w stanie rozkładu.Tylko trzeba jechać oglądać z osobą znającą się na temacie . W fotki i opinie z netu za bardzo bym nie wierzył.

Edytowane przez p.zyga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 2002 roku to pierwszy rocznik Megane II, czyli najwięcej usterek elektroniki czy elektryki będzie właśnie tam, chociażby z powodu korozji przewodów lub ogólnego zużycia. Gdybyś znalazł jakiś podstawowy model bez zbędnych bajerów, byle była klima, elektr.szyby z przodu i centralny zamek i to wszystko z silnikiem 1.4 lub 1.6 to chyba byłby optymalny wybór. Jak trafisz na zrobionego byle jak rozbitka, problemy z elektryką murowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam auta do 8tys, rocznik koło 2000-2002 (bo takie nawet widuję), który da frajdę z jazdy, a nie wożenia go na warsztat.

Po pierwsze nie ma meganek II z rocznika 2000 i 2001. Najwcześniejsze są z 2002 roku. Po drugie w tym budżecie, kupisz takie samo auto jakie miałeś. Czyli trupa do reanimacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj dokładnie to znajdziesz coś sensownego. Tylko niestety trzeba mieć pojęcie, dużo czasu i w tym przedziale cenowym unikać komisów i handlarzy co ściągają auto dla córki/żony ale okazało się, że dla żony za twardy albo za miękki, za mocny, za duży, za mały itp. cały wachlarz opcji).

 

Ja szukałem auta przez ponad miesiąc i jeździłem oglądać auta minimum 3x w tygodniu. Kupiłem w końcu Megane Kombi 1,9dCi z 2006 roku za 10tys. Tam już jest silnik po modernizacji, który nie ma wad pojawiających się w wersji 120KM. Auto oczywiście nie jest "igła full wypas bez skóry z przebiegiem 175tys km" a takich jest najwięcej na rynku. Mój miał przejechane 220tys (sprawdzony w ASO), jeździła nim prywatna osoba w Polsce przez 3 lata i śmigała codziennie Poznań-Warszawa. Diesel lubi takie używanie. Auto oczywiście troszkę porysowane na zderzakach, nadkolach. Nie działały przyciski w klamkach od HF (sam naprawiłem za 16zł i 2h pracy), auto miało stłuczkę (ale niewielką i udokumentowaną zdjęciami). Ciężko trafić na takie auto i oczywiście cena wyjściowa to nie 10 000 ale 12 900zł. Meganki strasznie trudno sprzedać i każdy sprzedawca był w stanie zejść 2-3tys z ceny. Jeśli nie od razu, to mówiło się, że zamiast 11 daje 9tys i do widzenia. Po tygodniu zawsze ale to ZAWSZE sami oddzwaniali z informacją, że przystają na moją ofertę.

 

Trzeba szukać uważnie, sprawdzać u mechanika, sprawdzać po komputerem czy nie ma błędów i nie być w gorącej wodzie kąpanym. Tych aut jest pełno na rynku. Jak nie ten, to następny :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!