Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło dwumasowe 1.9 dCi 120KM


ArturDCI

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety dopadło i mnie!

Mój nadworny mechanik twierdzi, że hałas i szarpanie przy ruszaniu to awaria dwumasu :-(

Sprawdziliśmy ceny i cały komplet sprzęgła to połowa wartości mojego wozu - najtaniej w okolicy to 2300zł :-(((((

Wymyśliłem, że zrobię i zmieniam brykę na świeższą. Mechanik wspomniał o regeneracji dwumasu i sprzęgła, że za 1000zł można to zrobić z gwarancją.

Co myślicie na ten temat?

A precyzyjniej pytanie brzmi; kogo polecacie w tej kwestii, bo firm jest w necie sporo a opinie najróżniejsze, dlatego potrzebuję kogoś sprawdzonego a używki się boję bo nie ma gwarancji a robocizna jest droga, no i nowego nie kupię na pewno bo mnie zrujnuje, wolę dołożyć do nowego auta.

Edytowane przez ArturDCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, znajomy mechanika przerabiał temat i potwierdził fakty które znalazłem w sieci np:

A teraz najważniejsze - użytkowanie

Od razu ostrzegam, że na początku, zanim wszystko się trochę wyrobi, możecie się mocno zdziwić bo auto robi się toporne, sprzęgło szybciej i mocniej "spina". Od nowa trzeba się przyzwyczaić do zmiany biegów, ale jest to kwestia kilku bądź kilkudziesięciu kilometrów za kierownicą. Odpalanie i gaszenie odbywa się bez żadnych zbędnych efektów jak ma to miejsce przy wysłużonej dwumasie. Jedynie przy gaszeniu czuć trochę większą wibrację. Kultura pracy silnika po ułożeniu się elementów nie odbiega od standardu 2masy, jedynie na postoju przy wciśniętym sprzęgle słychać inną pracę silnika i jest trochę głośniejszy. W trakcie jazdy przy dodawaniu i puszczaniu gazu również "mocniej" reaguje (u mnie może to być kwestia zużytej poduchy pod skrzynią). Auto sprawia wrażenie silniejszego gdyż jednomasówka lepiej przenosi moment obrotowy. Polecam ten zestaw osobom, które lubią dynamicznie jeździć, ponieważ o wiele lepiej od dwumasy znosi ostrzejszą jazdę, szybkie zmiany biegów, strzały i przy tym na pewno nie ucierpi koło zamachowe Generalnie zachowanie auta samo zachęca do ostrzejszej jazdy Przy jeździe na 1 biegu, na obrotach jałowych wydaje charakterystyczny dźwięk więc się nie wystraszcie Jeżeli ktoś już jeździł dieslem z jednomasowym kołem (ja np. Leonem) to nie będzie miał żadnych problemów z adaptacją.

Opis oczywiście może nie być do końca obiektywny, gdyż do tej pory nie miałem okazji porównać zachowania auta z drugim, które ma dwumasowe koło zamachowe, ale jak już będzie "po" to oczywiście skorygujemy błędy

Cytat Napisał Kastner Zobacz post

czyli spoko praktycznie mozna włozyc od 1.8 TS tylko ze jest ale tam jest prawie o 100Nm mniej, wiec jak by cos takiego jezdziło ? myślałem ze ktos na forum przerobił ten temat i sie wypowie jak to jezdzi i sie spisuje

A czy ja nie pisałem, że to poroniony pomysł? Gdyby się sprawdzało to już byś miał na allegro całą masę takich zestawów. Nawet Valeo się wycofało z tych wynalazków więc odpuście sobie. Chyba, że ktoś lubi, jak mu się trzęsie całe auto podczas rozpędzania z np 1800 obr. Przy momencie jakie generują JTD ( i jego nagłym przyroście) oraz drganiach obecność takiego patentu nie jest wymysłem fabryki. Jeździłem z takim czymś w passacie, golfie IV (zaadaptowane z leona 90KM) oraz w sprinterze 316CDi i nie mam zamiaru opisywać po raz któryś jak źle to działało...

Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/156/62283-zamiana_kola_dwumasowego_na_jednomasowe.html#ixzz3I6GLLQgB

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nie chcę, to już też wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent ze sztywnym kołem jest ok. Na forum laguny mnóstwo aut ma założone sztywne koło z trafika, który ma ten sam silnik. Jest jeszcze zestaw valeo ale kosztuje jakieś chore pieniądze.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent ze sztywnym kołem jest ok. Na forum laguny mnóstwo aut ma założone sztywne koło z trafika, który ma ten sam silnik. Jest jeszcze zestaw valeo ale kosztuje jakieś chore pieniądze.

Jest ok? Czy jest może ktoś kto temat przerobił na własnej skórze i może napisać co się zmieniło w użytkowaniu sztywnego koła względem dwumasu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zamontowane w sceniolu II syna z tym silnikiem

Prócz zmiany stylu jazdy niewiele się zmieniło. Jest trochę bardziej sztywno ale za to zdecydowanie przyjemniej jak z wytrzaskana dwumasą.

A jak zachowuje się w me megance, poczytaj w postach kol. wopa

http://megane.com.pl/topic/32090-sprzeglo-padlo-wymiana-dwumasy-na-zamiennik/page__p__252154__fromsearch__1#entry252154

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest trochę inaczej:

Kol. wopa napisał:

Od ponad tygodnia jeżdżę na jednomasie. Wrażenia sa rózne w zależnosci od nastroju (chyba).

Jak to jest z jazdą:

1. Trzeba się nauczyć od nowa jazdy, gdyż auto jest mniej elastyczne i mniej odporne na zmianę biegów w nieodpowiednim momencie.

2. Bardziej trzeba uważać na obroty silnika ( nie zawsze uda się gwałtownie przyśpieszyć od 4 biegu wzwyż bez odpowiednich obrotów )

3. Jeżeli chodzi o konfort jazdy, to z związku z powyzszym jest gorszy.

4. Pedał sprzegła bardziej sztywny

5. Pedał przyśpieszenia wydaje się czulszy

6. Wydaje mi się, że silnik lekko głośniej pracuje

7. Bez regulacji (jeszcze tego nie zrobiłem) czasem biegi wchodzą po naciśnięciu do spodu sprzęgła - taki stan jest bezpośrednio po zamianie zespołu sprzęgła bez jakiejkolwioek regulacji

8. Generalnie auto ma ciąg jak należy i problemów innych niż wyżej opisane nie ma.

Uwaga: dotąd do kiedy nie nauczymy się inaczej zmieniać biegi auto więcej pali, co raczej jest normalne. ja po tygodniu już doszedłem jak jeździć by spalanie było jak dawniej

Rzeczywiście mogą wystapić trudności z dostosowaniem się do zmiany biegów a co z tym idzie do większego zużycia paliwa i dlatego być może opinie o wyrzuceniu dwumasy mogą być niedobre. Ale nic innego nie stwierdziłem.

Jutro wymontowuję cały zestaw i ruszam do tych szpenów na Ziemowita w sprawie regeneracji (zawsze to taniej niż sztywny zestaw), przez telefon rozmawiają rozsądnie. Mówią, że jak będzie coś nie tak z regeneracją zwrócą mi 300zł za ponowny demontaż skrzyni. A robocizna będzie mnie kosztowała litra i kubełek KFC, z czego 50% będzie skonsumowane przeze mnie :D O efekcie poinformuję.

 

Dodano: 07 lis 2014 - 08:39

Wczoraj założyliśmy regenerowany zestaw czyli koło dwumasowe, tarcza i docisk.

Byłem wczoraj u tych z "dwumasy.com" na Ziemowita, powiem, że mimo obaw (jak narazie jestem mega zadowolony). Zaniosłem im wszystko co udało nam się wyciągnąć z między skrzyni i silnika, rzucili na stół, popatrzyli i za minutę miałem spakowany zestaw regenerowanego dwumasu, tarczy, docisku (mieli na wymianę gotowe swoje części!) i nowego wysprzęglika (mówili, że wysprzęglików się nie regeneruje). Za regeneracje zestawu zapłaciłem 950zł, wysprzęglik firmy LUK drogi bo niecałe 400zł ale na allegro (teraz sprawdziłem) praktycznie tyle samo + przesyłka. Dostałem gwarancję, co prawda na tylko 6 miesięcy ale cóż..., wszystko ładnie zapakowane - luksus. Sobie myślę - nie wszystko złoto co się świeci - trzeba zamontować, o 20:00 leciałem już do domu ze smarem za paznokciami ale zadowolony z nowiuśkiego (jak nowiuśkiego) sprzęgiełka. Myślę, że będzie dobrze, dodatkowo dostałem zapewnienie, że jak się coś wysypie w ciągu pierwszego tygodnia to zwrócą mi dodatkowo trzy stówki. Napiszę za miesiąc, wtedy można już będzie co nie co powiedzieć czy warto było

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć!

Mam problem z dwumasą, konkretnie z wieńcem zębatym. Prawdopodobnie rozrusznik uszkodził mi wieniec. Moje pytanie brzmi, czy jest możliwość wymiany samego wieńca na dwumasie? Moja jest chyba jeszcze w nie najgorszym stanie i nie uśmiecha mi się szczerze wymieniać całego zestawu. Czy praktykuje się takie zabiegi? Może ktoś już coś takiego robił?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!