Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] wymiana nagrzewnicy (megane i scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Witam myślałem że mam zapchaną nagrzewnice i postanowiłem ja wyczyścic męczyłem sie z wyciągnięciem ale teraz moge się podzielić z wami jak to zrobić...

 

1. wyciągamy czarną atape plastilową która znajduje sie między pasażerami jest ona wsiskana na 4 zatrzaskach (przykrywa ona całą nagrzewnice czyli tą czarną skrzynke którą widać jak spojżymy z lewej lub prawej stroy na dole przy pedałąch lub od strony pasaż.) wyciągamy zapalniczke, mocowana jest na 2 śruby potem odsłanaiają sie jeszcze 2 wykręcamy i delikatnie wyjmujemy kokpit steryjący dmuchawą i ogrzewaniem odłnczamy wsuwki(kable) i na kolanach odpinamy 2 zawleczki od czerwonego i niebieskiego przewodu(u mnie takie kolorki były;) odczepiamy linki i gotowe.... do tej dziury widzimy 4 śruby odkręcamy te 2 niżej które trzymaja taką blache która jest przykręcona kluczem nr 13 na dole wyciągamy ją i odczepiamy od niej kable antene itp i yjmyjemy taki plasticzek wysuwając go z małymi oporami w strone pasażera...

 

2 wyciągamy atrapy głośników te zaraz pod szybą ( z przodu) :-P wyciągamy głośniki i odkręcamy śrubki po jednej ze strony... podwarzamy górny kokpit i już go nie ma :mrgreen:

 

3 ukazały nam się dwie śruby (rozmiar 13) najlepiej kluczem rurką odkręcić je i są jeszcze dwie na dole pod atrapkami gdy już nie ma śrub można delikatnie ściągać kokpit co prawda tylko jakieś 5 do 10 cm ale tyle wystarczy a bez tego ani rusz... trzeba uważać na słupki przy przedniej szybie bo są z plastyku żeby ich nie połamać naciskamy na nie palcami dość mocno jednocześnie ciągnąc kokpit... z jednej i drógiej strony :-( (żeby było odkręciłęm obudowe kierownicy od dołu 3 sruby zchodzi dolna atrapka skręcamy kierownicą na tyle że ukazują się śruby mocujące górną atrapke raz w lewo i prawo. teraz możemy odchylić kokpit nasze 10 cm....!!! dobrze robić to gdy ktoś pomaga. teraz zostały tylko 2 śruby trzymające nagrzewnice... :evil:

 

4 ściągamy wycieraczki (moga być z nimi duże problemy ponieważ są zapieczone dlatego dobrze jest je polać środkiem penetrującym dzien przed i przed samym rozbieraniem... odkręcamy kilka śrub trzymających atrapki zewnętrznego podszybia mamy na wierzchu filtr pyłkowy(oczywiście w czarnej skrzyni przed kierowcą) akumulator dobrze widoczny którego trzeba wyciągnąć ponieważ trzeba sie dostać do sruby tzymającej od góry tą czarną skrzynkę w sirodku w której znajduje sie nagrzewnicażeby ją odkręcić dobrze jest odczepićwszystkie wsywki za akumulatorem... czyli te og grzałek od silnika wycieraczek itp jak dobrze pamietam są 3 wsuwki i jest śruba nr 10 dobrze widoczna;) odkręcamy ją potem odkręcamy śrube nr 10 trzymająca pojemnik z filtrem pyłkowym do wiatraka dmuchawy... śruba na widoku pozioma gdy to zrobiliśmy cały pojemnik na m sie rusza.... ale....

 

5 ściagamy uszczelkę która idzie od jednego boku do prawego przed akumulatorem i po prawej stronie widać blache która jest przed skrzynią z filtrm pyłkowym odkręcamy ją kluczem nr 10 (5 śrub) i odkręcamy wszystko co jest do tej blachy przykręcone jeśli macie gaz to mog abyć tu przykręcone sterowniki albo coś podobnego... wyciągamy blache odkręcamy silniczek sterujący obrotami czy cos takiego 2 śrubki trzeba to zrobić bo jak zauważyliście już blokuje nam o niego to wielkie czarne pudło z filtrem... i zaraz przed tym silniczkiem jakaś sonda chyba lambda nie wiem mechanikiem nie jestem też 2 śrubki płaski śrubokręt i jeszcze kluczem nr 13 jeśli macie belke poprzeczna od nasany amortyzatora(wspornik) nie trzeba ale można go odkręcić wystarczy od strony gdzie nam potrzeba... teraz wyciągamy to całe pudło które nam przeszkadzało żeby odkręcić ostatnią srube trzymającą nagrzewnice w czarnym dużym pudełku...

 

6 teraz kolej spuścić płyn z ukąłdu ja odczepiłem... nie pamiętam który ale to nie żadna filozofia.. odczepić przewody doprowadzające płyn do nagrzewnicy urzywając kombinerek...

 

7 teraz w 2 osoby jedna podnosi lekko pulpit 2 stara się jak najbardziej wysunąć w strone pasażera całą nagrzewnicy przekręcając ją tak aby byo można wysunąć samą nagrzewnice z sirodka od strony pedałów... i już:) ja nie wyciągałem całego tego pudła bo po co;) pozdrawiam życzę dużo CIerpliwości i w razie pytań piszcie!!!

 

 

 

u mnie nie grzałą nagrzewnica a po czyszczeniu heh na 1 biegi wentylatora leci ciepłe powietrze na 2 biegu chłodniejsze... na 4 biegu chłodne mam skaczącą temperature nagle w góre i w dół po czasie sie normuje... choć nie zawsze wymieniłem termostat bez termostatu bo takie próby robiłęm temperatura cały czas stoi dosc nisko jak go założe to samo jest w domu gdy nalałe gorącą wode do nagrzewnicy to moment była gorąca (po płukaniu) że nie dało sie jej trzymać w aucie tak samo jest gdy silnik pracuje bo dotykalem jej gdy jeszcze nie skręcięłem od góry lecz gdy dmuchawe zapodam to ją zyt szybko studzi jak dla mnie to za wolny obieg płynu... ktoś coś wie to niech pisze

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

:-) ja u siebie czyściłem i wyglądało to tak:

 

miałem PROBLEM Z OGRZEWANIEM - odkręcone na fula i leedwo, leedwo ciepło... postanowwiłem dobrac się do nagrzewnicy.

Trzeba odłączyć dwa węże które są przy termostacie i wydmuchać pod ciśnieiniem(ja dmuchałem ustami) płyn z obiegu nagrzewnicy.

Potem odkręcić od wewnątrz z kabiny pokrywę która jest od strony nóg/stóp (kierowca) za nią jest nagrzewnica.

Odkręcić trzy śrubki i delikatnie wysunąć nagrzewnicę.

sc-pa120096.jpg

Potem wystarczy poodginać te ząbki z metalowego kołnierza wyczyścić nagrzewnicę (rurki) z osadu – wszystkie metody dobre (przetykanie, odkamieniacze, cify-syfy itp.)

 

Zobaczcie ile było SYFU/MUŁU(po 10 latach) w nagrzewnicy!!! Fotki:

 

>>>FOTKI ZATKANEJ NAGRZEWNICY-zobacz!<<<

 

Potem wszystko poskładać (ja poskładałem na silikon wysokotemperaturowy).

DZIAŁA!!!

 

p.s: fotki jak nie chodzą to proszę próbować za chwilkę ponownie, to serwis WP tak działa...ale dałem też nowy album na JPG.pl

 

 

Pozdrawiam i powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Grucha, bardzo dobry opis:) mecze sie właśnie z tym ustroistwem, nie powiem trzeba mieć dużo cierpliwości mi sie na dzisiaj już skończyła, Grucha miałem to samo co Ty po wymianie, ja miałem przed - wachania temperatury silnika, sprawdziłem juz wszystko wymiana termostatu, plynu chlodzacego, pompa wodna musi byc dobra inaczej bylyby jakies wycieki badz grzał by sie silnik, wymienie nagrzewnice to sie z wami podziele czy jest jakas poprawa aha, ogrzewanie w samochodzie jest kiepskie nie wiem co jest grane....pozdrawiam

 

[ Dodano: 2007-12-29, 18:01 ]

Wiec po 5 dniach zmagan z nagrzewnica w samochodzie nie mozna wytrzymac tak goraco na 1 biegu na maxa czerwone pole i nie idzie wyrobic:) temperatura silnika sie ustabilizowala poprostu pieknie jest teraz. Aha mala uwaga nie ma sensu jej czyscic bo za jakis czas bedzie to samo jesli juz ktos sie nameczyl zeby ja wyciagnac niech wsadzi nowa koszt 90 zł a jaka pewnosc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

Witam pierwszy raz tutaj pisze wiec prosze o wyrozumialosc, mam problem z nagrzewnica wymiana termostatu nie pomogla odpowietrzanie, poprostu letnie powietrze ze wszystkich nawiewow lub delikatnie cieple a po chwili jakby slablo mysle ze to nagrzewnica do wymiany i wlasnie tutaj mam problem chcialbym to zrobic sam i w miare sensownie wiec prosilbym o materialy dotyczace sprawnej wymiany takiej nagrzewnicy.Mam Meganke 96r 1.4 8v fotki opis cokolwiek na maila jesli byla by mozliwosc z gory dziekuje. Moj mail [email protected] Dzieki jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błagam !! Niech mi ktos napisze czy tak samo mozna wymienić nagrzewnice w megane rok 2000 1.9 dTi z klimą. Chodzi mi o ogólne informacje - co trzeba zdemontowac aby sie do niej dostać. Prosze !! Za 2 dni chce sie do niej dobrac ale mam tylko instrukcje gruchy i nie wiem czy to bedzie tak samo jak w roczniku 96 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj zabrałem się do wymiany nagrzewnicy. Temperatura niesprzyjająca ale w aucie cieplutko (termowentylator zasilany z sieci 220V).

 

Więc do rzeczy.

 

Potrzebne narzędzia :

  • - śrubokręty krzyżakowy i płaski średniej wielkości

- klucze nasadowy 10 , płaski 10,13,16

- klucze typu trox najlepiej w formie śrubokręta ( nie fajki - szybszy i łatwiejszy montaż )

- kombinerki duże

- latarka

- dwa zaciski. Użyłem zwykłych plastikowych koszt 4zł sztuka

 

 

1) Wyjmujemy zapalniczkę i odkręcamy 4 widoczne śruby klucz trox.

 

[center:bfc580b786]1%20(2).JPG [/center:bfc580b786]

 

2) Teraz możemy wyjąć panel sterowania ogrzewaniem. Odłączamy linki sterowania ogrzewaniem

 

[center:bfc580b786]1%20(3).JPG [/center:bfc580b786]

 

3) Po wyjęciu panelu ogrzewania widzimy w głębi 4 śruby.Odkręcamy 2 dolne

 

[center:bfc580b786]1%20(4).JPG [/center:bfc580b786]

 

4) Teraz delikatnie podważamy osłony głośników na podszybiu i odkręcany widoczne śruby.

 

[center:bfc580b786]1%20(5).JPG [/center:bfc580b786]

 

5) Wyjmujemy głośniki i wyjmujemy górną część deski rozdzielczej. mocowana na zatrzaskach. Trzeba ją z wyczuciem szarpnąć i łatwo zejdzie.

 

6) Ukazały nam się 2 śruby koło głośników. Odkręcamy klucz nasadowy głęboki 13.

 

[center:bfc580b786]1%20(6).JPG [/center:bfc580b786]

 

7) Odkręcamy śruby mocowania licznika i zegarka

 

[center:bfc580b786]1%20(7).JPG [/center:bfc580b786]

 

8) Po lewej stronie zdejmujemy osłonę skrzynki bezpieczników odkręcamy 3 śruby i wyjmujemy element regulacji pozycji świateł.

 

[center:bfc580b786]1%20(8).JPG [/center:bfc580b786]

 

9) W dolnych lewym i prawy rogu deski rozdzielczej na wysokości głośników drzwi za pomocą śrubokręta ściągamy zaślepki i odkręcamy kolejne dwie śruby - klucz 13.

 

[center:bfc580b786]1%20(9).JPG [/center:bfc580b786]

 

10) Wyjmujemy uszczelki drzwi (od połowy do końca wysokości słupków ). Demontujemy plastikowe osłony słupków. Montowane są na wcisk. Chwytamy je od dołu w 1/3 wysokości od góry jedną ręką i w dolnej części 2 ręką. Używając niewielkiej siły ciągniemy z wyczuciem.

 

[center:bfc580b786]1%20(10).JPG [/center:bfc580b786]

 

11) Odkręcamy trzy śruby trox mocowania dolnej osłony kierownicy. Po jej zdjęciu odkręcamy następne 2 - górna osłona i kolejne dwie mocowanie kokpitu.

 

[center:bfc580b786]1%20(11).JPG [/center:bfc580b786]

 

[center:bfc580b786]1%20(12).JPG [/center:bfc580b786]

 

[center:bfc580b786]1%20(13).JPG [/center:bfc580b786]

 

12) Demontujemy wycieraczkę po stronie akumulatora: najpierw plastikowa osłona, następnie śruba ( klucz 16 ). Jeżeli wycieraczka nie chce zejść chwytamy ją za dolną część ramienia i kręcimy dokoła własnej osi. Zejdzie bez problemu.

 

[center:bfc580b786]1%20(14).JPG [/center:bfc580b786]

 

13) Zdejmujemy kratę przykrywającą akumulator 1 śrubka typu trox, wyjmujemy akumulator, rozłączamy wszystkie kostki na widocznej w głębi plastikowej płycie i odkręcamy śrubę mocującą moduł nagrzewnicy.

 

!!! Taka sama śruba jest z drugiej strony tam gdzie znajduje się filtr kabinowy. Niestety u mnie w tym miejscu jest chłodnica klimatyzacji i nie mogłem wymontować modułu filtru żeby się do niej dostać. Mocne pociągnięcie nagrzewnicy załatwiło sprawę (Śruba od środka mocowana jest na metalowej zapince i wyszła bez większych oporów.

 

[center:bfc580b786]1%20(16).JPG [/center:bfc580b786]

 

14) Spuszczamy płyn z nagrzewnicy i odłączmy przewody nagrzewnicy przy samej ścianie grodziowej . Zaciski zakładamy na przewody dochodzące do nagrzewnicy żeby nie pozbyć się płyny chłodzącego z układy chłodzenia.

 

15) Teraz otwieramy drzwi lewe i prawe i ciągniemy za kokpit delikatnie od strony kierownicy i mocniej od strony pasażera. Zamykamy drzwi.

 

[center:bfc580b786]1%20(19).JPG [/center:bfc580b786]

 

16) Wyjmujemy cały moduł z nagrzewnicą w stronę pasażera. Trzeba go delikatnie szarpnąć i wyjdzie.

 

[center:bfc580b786]1%20(20).JPG [/center:bfc580b786]

 

17) Odkręcamy trzy śruby trox z bocznego panelu i wyjmujemy nagrzwenicę.

 

[center:bfc580b786]1%20(21).JPG [/center:bfc580b786]

 

18) Składamy całość w odwrotnej kolejności. Zalewamy układ płynem , odpowietrzamy i kończymy browarka :mrgreen:

 

Życzę powodzenia

 

Wymiana nagrzewnicy była robiona w Megane Coupe Ph1.

 

 

A teraz skrócona wersja wersji skróconej. Wczoraj mordowałem się z własnym autem 9h a dziś z megi kolegi. Czas wymiany nagrzewnicy to 1h25 min.

 

1) Spuszczamy płyn z nagrzewnicy i odłączamy przewody przy samej grodzi.

 

2) Jak w opisie powyżej pkt.13 wyciągamy akumulator i odkręcamy widoczną w głębi śrubę

 

3) Schylamy się pod kierownicę i przy pedale :) gazu odkręcamy 3 śrubki trox mocujące nagrzewnicę oraz odmykamy zatrzaski

 

4) ciągniemy z całej siły za przewody idące do ścianki grodziowej w środku kabiny ( i tak wymieniamy nagrzewnicę więc nie bójcie się ich zniszczyć - nowa zawiera komplet ). Jak już je wyciągniemy ze ścianki grodziowej nagrzewnica wychodzi bez żadnych oporów.

 

5) Wkładamy nową nagrzewnicę już bez żadnych problemów, podłączamy przewody w przedziale silnika , dokręcamy śrubkę, wkładamy aku, zalewamy system i idziemy na browara :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym uzupełnić opis czyszczenia nagrzewnicy kolegi vmax-r w Scenic I z klimą. Rzeczywiście jest to jeden z bardzo niewielu aut gdzie nagrzewnica jest łatwo dostępna i nie trzeba rozbierać pół samochodu aby się do niej dostać. Na dowód niech służy to że "regeneracji" dokonałem przeziębiony (bo auto nie grzało) w mroźny wieczór przed blokiem.

Aby następni walczacy z mrozem w kabinie mieli łatwiej dodam parę informacji.

Mam nadzieję że kolega vmax-r nie będzie miał nic przeciwko temu że posłuże się jego zdjeciem i dorysuję jeszcze jedna śrubkę którą trzeba odkręcić.

3bdaf1ff41c008b8m.jpg

Należy równiez odkręcić taką samą srubkę która mocuje aluminiowe rurki doprowadzającą i odprowadzającą płyn chłodniczy aby było możliwe lekkie odgięcie tych rurek.

A więc:

1.Odkręcamy śrubki na rysunku i tę w głębi miedzy rurkami

2. Śrubokrętem płaskim rozłaczamy rurki od wlotów. Ruch rurek do góry. Należy uważac aby nie zgubić dwóch oringów które są na trzpieniach rurek. Mogą się przydać jeśli oprócz ciepła chcemy mieć szczelność układu chłodzenia.

2. Wysuwamy nagrzewnicę parę minimetrów w lewą stronę auta.

3. Zdejmujemy plastikowy kołnierz mocujący pionowo w dół.

4. Wyciagamy nagrzewnicę uważając aby zbytnio nie pogiąć alumioniowych blaszek nagrzewnicy.

5. Rozbieramy nagrzewnicę wg opisu vmax-r'a .

U mnie nie było tyle syfu co u kolegi.

Właściwie było go bardzo mało i miałem obawy czy eksperyment się uda.

W każdym razie po kolei przepuscilem czystą wodę przez każdą miedzianą rurkę aż wypłynie z drugiej strony. Dobrze by było zrobić to pod ciśnieniem i w obie strony.

Po złożeniu sprawdzilem efekt. Zacząłem przez otwór doprowadzający lać na przemian raz zimną raz ciepłą wodę która wypływała z drugiej strony. Nawet bez ciśnienia nagrzewnica błyskawicznie osiągała temperature wody co potwierdziło że czyszczenie sie udało.

 

Kamienia raczej nie było bo auto mimo swoich 11 lat cały czas jeździło na płynie.

Doczytałem gdzieś że nie należy odkamieniac rurek miedzianych octem chyba że chce sie sporządzić czarodziejską miksturę dla teścowej.

 

Po zalaniu spuszczonym płynem układu własciwie nie odpowietrzalem bo tylko na odkrecinym korku zagrzalem silnik na postoju do otwarcia termostatu.

Odpowietrzaczy nie ruszalem bo kiedys pierwsza próba skończyła sie urwaniem plastikowej śrubki.

Teraz mam gorąco w kabinie i wszystko widzę przez przednią szybę.

Na wszelki wypadek teraz nie wożę dziewczyn żeby mi sie jaka nie rozebrała do rosołu w czasie jazdy.

 

Koledze Modratorowi sugeruję aby pociąć wątek i umieścic jego fragmenty w odpowiednich działach bo jak widać opisy różnych Meganek bardzo się różnią tak jak umieszczenie nagrzewnic w poszczególnych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Mam problem z ogrzewanie.

Sprawdzalem przewody od nagrzewnicy.Obydwa sa cieple a w aucie zimno.Termostat ok bo temperatura silnika utrzymuje w srodku skali czyli tak jak powinno byc

Pytanie czy ktos taki jak ja "dwie lewe rece" da rade przeplukac te nagrzewnice (bo o wymianie nawet nie mysle) ile to zajmie mi czasu i czy trzeba spuscic caly plyn chodzacy.

Z gory wielkie dzieki za jakakolwiek pomoc <ok>

Jeszcze jedne pytanko czy taka nagrzewnica podejdzie

http://www.allegro.pl/item546584519_renaul...wnica_nowa.html

i ile weznie mi mechanik ewentualnie za wymiane nagrzewnicy jesli takowa mu dostarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!