Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] wymiana nagrzewnicy (megane i scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy piszą o zaworze, aby go sprawdzić. Hmm z tego, co się naczytałem i przeglądałem schematy to nie ma zaworu na nagrzewnice. Jest ona częścią układu chłodzącego i wraz z silnikiem nagrzewa się. Regulacja ciepło - zimno jest tylko klapą (tak mi się wydaje),

Skąd wziąłeś takie rewelacje? Mniej więcej od połowy lat 80-tych ubiegłego wieku większość samochodów ma mieszalnikowi układ ogrzewania kabiny gdzie nagrzewnica jest stale zasilania gorącą wodą z silnika. Nawet Polonezy z ostatnich lat produkcji PLUSY miały taki układ ogrzewania wnętrza.

Zresztą przy takim rozwiązaniu łatwiej jest kontrolować temperaturę kabiny przy automatycznej klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz nie wziąłem sam się domyśłiłem. Szczerze mówic poprostu sie cieszę, że wszystko jest już ok.

A z tego co widzę to nikt o tym nie pisze. Hmmm no, że chyba to jest logiczne a ja wyszedłem na głupka, który nie widział. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.Wymieniłem nagrzewnicę i nadal cieknie.

Nie mogę skręcić przewodów które wchodzą w nagrzewnicę.

Są tam 2 oringi nawet jak skręce to i tak z pod nich cieknie.

Jak je założyć żeby wszystko pasował dodam że oringi próbowałem z nowymi i ze starymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Mi moja nagrzewnica się rozszczelniła podczas jazdy na A4 (całe dywaniki mokre ) więc wymieniłem z tym że bardzo słabo grzeje.Układ odpowietrzony węże które wchodzą do nagrzewnicy gorące.Zatem czy jest szansa poskładania czegoś że tak powiem nie tak ?

Edytowane przez boban666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli obydwa węże są gorące (i nagrzewają się mniej więcej w tym samym czasie), oznacza to, że ciecz przepływa przez nagrzewnicę prawidłowo. Przyczyny problemu szukałbym w klapce, która otwiera/zamyka przepływ powietrza przez nagrzewnicę. Możliwe, że odpięła się linka, która porusza tą klapką.

Przy wyłączonym silniku, sprawdź pokrętłem od temperatury, czy klapka się otwiera/zamyka. Powinno być to słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich

Mam prośbę a mianowicie prawdopodobnie będę w sobotę wymieniać nagrzewnice w renault megane classic 1.9 disel rok 99 mam już nową tylko nie chce nic zepsuć połamać ...więc jak by można było to tak wszystkie rady złożyć do "kupy":D aktualne zdjęcia itp. i czy będę musieć wyjmować całą deskę ?.

a i jeszcze czy chłodnica w tym modelu ma spust płynu czy będę musieć odczepiać węza ?

proszę o poradę.

 

POZDRAWIAM Paweł

 

dodam że mam 16 lat nigdy wcześniej tego nie robiłem

 

Dodano: 25 lis 2011 - 22:14

i co nie pomyślałem sobie o tych wycieraczkach w 4 punkcie ...teraz żałuje najpierw rozkręciłem deskę całą wszystkie zegary itp później spuściłem płyn pozniej to gów.. z nagrzewnica ani drgnie no to dobra wyciągłem akumulator i widzę jedną śrubę od razu wiedziałem że to ona trzyma odkręciłem ją i jedna strona tego [cenzuzra] sie rusze w gore i w dół to to myśle sobie jeszcze 1 i po sprawie no to ogladam z drugiej strony a tam nie ma dojścia (no to studiuje i widzę pkt 4 o wycieraczkach :/) no to trzeba zdemontować podszybie i tu sie zaczyna no to odkręcam śruby wycieraczek mocno siedziały i potem co próbuje zdjąć te [cenzuzra] wycieraczki siłuje sie wd itp myślę sobie podważę młotkiem (bo akurat miałem pod ręką) no to podważam podważam z każdej strony z całej siły aż tu nagle szyba sru! szyba pekła !!! jak sie wnerwiłem ! 4 pęknięcia w rogu (najwieksze ok 7 cm idealnie od podszybia w gore) (i odrazu pytam czy nie wpadnie kiedyś ta szyba do środka jak sie pojedzie np 100km/h?) no to dobra poddałem sie było już prawie ciemno zacząłem składać to spowrotem ! poskładałem możne 20 min i ciemno !:/ nic nie widac no to przecież sie nie da robić więc poszłem do domu w niedziele konczyłem składać:/ ...

 

dziś i wczoraj próbuje nadal je ściągnąć mam ściągacz na 20 zł z allegro i nic siłuje sie z tym a żadna ani drgnie :/ co mam robić !?

 

Nie próbujcie tego w domu ...:/

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz talent nie ma co :)

Szyba raczej nie wpadnie ale pęknięcie będzie się powiększać i o przeglądzie zapomnij.

Co do ściągacza to ja użyłem takiego pająka z 3 łapami dość dużego, ale siły dużo nie było potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ściągnięcia wycieraczek wystarczy najzwyklejszy ściągacz 2-3 pazurkowy. Te wszystkie narzędzia "specjalistyczne" z allegro, do niczego się nie nadają.

Nie próbujcie tego w domu

Dlaczego ? Sam ją wyjmowałem w warunkach "na trawie przed domem". Namęczyłem się, fakt. Ale dałem radę. I nic nie zniszczyłem w aucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

udało mi się wyciągnąć tą nagrzewnice... widzieliście kiedyś taką zapchaną nagrzewnice?:) :) i się dziwić czemu słabo grzeje ;]

 

//

PS to coś wygląda jak pasta miedziana :P

a tak w ogóle to skąd się takie bierze?...

post-38686-0-15727100-1323200437_thumb.jpg

post-38686-0-52256000-1323200513_thumb.jpg

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

I ja wygrałem z nagrzewnicą. Podłączyłem wąż ogrodowy pod jeden krócic od nagrzewnicy, wypadła ta słynna maź brązowa, odpowietrzyłem układ no i co ?. GORĄCO !! :). Jak zauważyłeś że z nawiewów zaczęło w miarę nagle lecieć zimniejsze powietrze, nie czekaj tylko działaj jak najszybciej, bo ten szlam się toruje coraz bardziej.. Ja przy -5 stopniach to robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

pytanie które już padło wcześniej

 

czy ktoś ma wymiar oringów jakie są na końcach króćców wchodzących do nagrzewnicy?

 

pacjent to scenic I ph II

Edytowane przez askier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

mam pytanie z innej beczki...

które przewody idą do nagrzewnicy? tzn. którym ciecz wpływa a którym wypływa bo nie wiem jak przepłukać, tj. w który wpakować wąż ogrodowy a którym spuścić ciecz, najlepiej jakby ktos pokazał na zdjęciu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!