Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówna praca zimnego silnika, czasami gaśnie po odpaleniu.


kluczos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam następujący problem otóż: czasami (nie ma zasady czy stoi krótko, długo, czy jest gorąco czy po deszczu) zdarza się, że auto zaraz po odpaleniu gaśnie, czasami zaskoczy po 3-2 razie, czasami dodaję po prostu gazu po odpaleniu i potem już trzyma obroty.

2 problem po odpaleniu auta przy ruszaniu/manewrowaniu czuć i słychać, że motor nierówno pracuje, wystarczy przejechać kawałek i jest później ok, z tym, że mam wrażenie, że na zimnym silniku tak jakby pracuje motor gorzej/miał mniej mocy. Jest to odczuwalne tylko przez chwilę, po przejechaniu ok. 800m sprawa wraca do normy.

Byłem u mechanika, ale niestety póki co mnie zbył bo nie ma czasu mi tego obejrzeć, a sam mając meganke powiedział, że też mi czasem tak nie odpala i tak zakończył temat.

Jedyne co zauważyłem to w przepustnicy jakiś tłusty osad, nie wiem jakiego pochodzenia, sam nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na jazdę.

Od kiedy posiadam auto wymieniłem oleje, filtry i świece zapłonowe tj. ok. 1 miesiąc temu.

W czasie normalnej jazdy nie zauważam, aby auto dziwnie pracowało, jedynie czasami jak zatrzymuję się na światłach obroty zatrzymują się przy ok.800 a następnie spadają do 600-700 i silnik jakby wpadał w większe "wibracje".

Auto to megnane II grandtour 1.6 16v 82kw prod. 06/2006.

Z góry dziękuję za pomoc/sugestie :)

edit. bym zapomniał: mechanik podłączył do kompa autko i pojawił się tylko komunikat "zimna pętla" (czy jakoś tak) bez kodu błędu, nie zdążyłem przyjrzeć się komunikatowi bo zaraz go skasował

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimna pętla-na zimnym silniku, komputer żle dobiera mieszankę, bo dostaje złe odczyty. Może być niesprawna sonda i dawkuje z danych innych czujników oraz z położenia przepustnicy. Typowa awaria, typowe przyczyny. Do sprawdzenia pierwsza sonda, przepustnica. Zaolejenie, bo pobiera też powietrze ze skrzyni korbowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgrzytania jakiegokolwiek brak, dodatkowo był wymieniany rozrząd przy 70tyś (aktualnie 100tyś), natomiast nie wiem czy KZFR był wymieniany. Wiem tylko tyle, że robili to w niemcach a i tak każdy mechanik mi mówi, że mało kto to wymienia...

 

Co do sondy i przepustnicy to pogadam z mechanikiem jakimś czy może lepiej do elektryka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz w jakim stanie masz czujnik położenia wałka rozrządu. Znajduje się on pod 4 cewką licząc od rozrządu. Jeśli wtyczka wygląda na czystą i suchą to mimo wszystko proponuję go wykręcić i sprawdzić czy nie jest zaolejony w środku co może powodować błędne odczyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Moje autko po odpaleniu zgaśnie albo obroty chwilę falują. KZFR i rozrząd miałem wymieniany. Zajrzałem do czujnika położenia wału, wtyczka była brudna z oleju, czujnik wykręciłem ale w środku w nim można coś wyczyścić? To się rozbiera jakoś? Tutaj kolega też napisał, że sonda może być przyczyną. Chodzi o sondę lambda? Jak ją sprawdzić?

A więc tak, wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i nie było zmiany po odpaleniu. Wyczyściłem następnie przepustnice i już po odpaleniu nie gaśnie i obroty nie falują .Ciekawe na jak długo.

Edytowane przez mounter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!