Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszkodzona regulacja światła przy lampie


Froop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że w mojej megance światłą świecą za nisko postanowiłem, że podjadę na stację diagnostyczną żeby mi ustawili tak jak ma być. Włożył od góry przedłużkę końcówkę kręci kręci coś przeskakuje niestety bez efektu, druga strona również. Dziwi mnie bo z kabiny pokrętło jest na 0 a jak dam na 1,2,3 to idą bez wahania jeszcze niżej że praktycznie oświetlam sobie przednią tablice rejestracyjną :P Także silniczki są ok, ktoś coś poradzi?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak, te śruby które są na lampach służą do ustawienia lustra tak aby spełniały wymagania, nie oślepiały. Jedna podnosi wiązkę światła góra/dół druga śruba "skręca" lampę prawo/lewo. W zasadzie nie lampę tylko lustro wewnątrz lampy.

Pokrętło w kabinie służy do opuszczenia "wiązki światła" w przypadku gdy auto jest obciążone, kiedy przód auta unosi się do góry.

Możliwe, że jakiś "fachowiec" po prostu zerwał gwinty na śrubach przy ustawianiu świateł. Trudno powiedzieć bez obejrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta śruba do regulacji góra dół przy lampie znajduje się w silniczku prawda? Czyli muszę zdemontować silniczek i przyjrzeć się z bliska tej śrubie co jest nie tak, zaraz idę z nim walczyć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, śruby góra/dół i prawo/lewo są na lampie.

Zasada jest taka, że ustawiasz pokrętło w kabinie na 0 i ustawiasz lampy tak aby odpowiednio świeciły.

Zadaniem silniczka jest jedynie opuszczenie lustra, gdy auto jest obciążone.

Polecam instrukcję tam masz wszystko ładnie rozrysowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wiem na czym polega regulacja lampy, chodzi mi o to że diagnosta stwierdził że mam uszkodzone pokrętło przy lampie, które on kręcił jakąs końcówką i przedłużką od góry stwierdzając ze sa ukręcone.. chce się dowiedzieć jak to naprawić i podnieść światło przy lampie.

Sterowanie z kabiny góra dół działa.

Sterowanie przy lampie góra dół nie działa.

 

EDIT

Poszedłem wyciągnąłem silniczek wszystko jasne!

Pokrętło od regulacji góra dół znajduje się od góry na silniczku!

Zacznę od lampy po stronie kierowcy:

Dzyndzel w kształcie kulki wychodzący z silniczka odpycha albo przyciąga odbłyśnik, tutaj nie było żadnej reakcji ponieważ kuleczka od silnika nie była zahaczona o odbłyśnik. Zahaczyłem, wyciągnąłem maksymalnie do góry ile się tylko da ręcznie na tym silniczku. Nie wiem ile to faktycznie da na drodze ale OK! Więcej się już nie da, czas na stronę pasażera:

Wyciągam, wszystko ok dzyndzel siedzi zahaczony więc wkładam i kręcę niestety bez efektu, wyciągam silniczek kręcę i co dziwne wszystko ok wsuwa się i wysuwa, wkładam zahaczam i zonk, kręcę kręcę i nic ani w tę ani w tamte.. Chociaż tyle że światło jest w miarę na jednej wysokości z obydwu lamp.

 

Także temat prawie wyjaśniony lecz nie do końca, dlaczego silniczek na "sucho" kręci się bez problemu a gdy włożę ani nie drgnie..

Edytowane przez Froop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, sorki za wprowadzenie w błąd. Zapomniałem jak to jest Megance/Sceniku.

Zobacz czy jak zdejmiesz silniczek to możesz ruszać lustrem, wsadź palucha przez otwór po silniczku. U mnie, jak dobrze pamiętam, lustrem dało się ruszać bez żadnych oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!