Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężka zmiana biegów


jaroxo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, ok 2 miesięcy temu wraz z kompletnym sprzęgłem został wymieniony olej w skrzyni i zdaje mi się że po tym zabiegu są pewne problemy...

A mianowicie na zimnym silniku w niskie temperatury są problemy z wrzucaniem 1 i 2 biegu, ewentualnie trzeba się mocniej przyłożyć. Po delikatnym rozgrzaniu jest wszystko dobrze.

 

Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Też jestem ciekaw co to może być, ponieważ przy niskich temperaturach, po odpaleniu auta na zimnym silniku,

drugi bieg wchodzi dość topornie. Po rozgrzaniu nawet niepełnym problem znika, a i przed mrozami problemu nie było.

Może u mnie problem tkwi w tym, że olej nie był zmieniany? Dodam, że sprzęgło było robione ok 30tys km temu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej przyczyną jest wlanie oleju niskiej jakości, który mocno gęstnieje już przy niewielkich mrozach. Na siarczysty mróz nie ma mocnych i nawet najlepszy olej zrobi się gęsty utrudniając wbijanie biegów, ale przy tak niewielkich mrozach to prawdopodobnie słaba jakość.

Swoją drogą to mnie się kiedyś o uszy obiło, że ogólnie olej to się wymienia tylko w automatach, a w manualach nie. Jedyną podstawą do zmiany/dolania oleju jest jego wyciek, ale to tylko tak mi się gdzieś obiło kiedyś :)

 

DNF zobacz raczej na początek czy tego oleju nie jest po prostu za mało w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak jak koledzy piszą to raczej wina jakości/gęstości oleju.

Pamiętam jak miałem escorta 1.3 około 10 lat temu, robiłem w nim sprzęgło u mechanika i przy okazji wymienił mi olej w skrzyni, miesiąc później przyszła zima i miałem dokładnie takie problemy jakie opisujesz. Już więcej do tego mechanika nie wróciłem, zmieniłem na innego i jestem zadowolony po dziś dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Raczej przyczyną jest wlanie oleju niskiej jakości, który mocno gęstnieje już przy niewielkich mrozach. Na siarczysty mróz nie ma mocnych i nawet najlepszy olej zrobi się gęsty utrudniając wbijanie biegów, ale przy tak niewielkich mrozach to prawdopodobnie słaba jakość.

Swoją drogą to mnie się kiedyś o uszy obiło, że ogólnie olej to się wymienia tylko w automatach, a w manualach nie. Jedyną podstawą do zmiany/dolania oleju jest jego wyciek, ale to tylko tak mi się gdzieś obiło kiedyś :)

 

DNF zobacz raczej na początek czy tego oleju nie jest po prostu za mało w skrzyni.

Kompletna bzdura z wymianą oleju - olej wymienia się w każdej skrzyni, w manualu i w automacie. Czasem tylko producent pisze, że nie wymienia się oleju bo założyl sobie przebieg np 500 000 km i dał olej, który to wytrzyma.

A automat wbrew obiegowym opiniom jest jeszcze bardziej wrażliwy na zużyty olej.

W manualu olej tylko smaruje i chłodzi, w "klasycznym" automacie ( przetwornik momentu obrotowego i przekłądnie planetarne) olej dodatkowo służy jako czynnik roboczy do sterowania skrzynią (siłowniki sprzęgieł i hamulców) i przenosi napęd (przetwornik momentu obrotowego to po prostu przekładnia hydrokinetyczna).

W automatach "nie klasycznych" - tego jest teraz mnóstwo masz różne rozwiązania.

Np skrzynia DSG - to tak naprawdę dwie manualne skrzynie (jedna do biegów parzystych, druga do nieparzystych), dwa sprzęgła i automatyka tym sterująca.

 

PZDR

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!