Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie.Zabieram sie do wymiany płynu. Jak spuszcze płyn to jak przepłukać uklad? Bo kiedyś czytałem ze wchodziło 6 litrów a po odpieciu węża wyleciało tylko 4 litry. Czyli 2 litry starego zostalo w ukladzie. No i chcialem zrobić operacje plukania na zasadzie zalania woda destylowaną calefo ukladu, odpalic silnik i po np załączeniu się wentylatora wyłączyć i spuscić wode. Po czym zalać płynem chlodniczym. Czy to pomoze chociaz troche wypłukać stary plyn z ukladu? Moze ktos ma jakieś inne pomysły?

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci jak ja zrobiłem, gdy wymieniałem płyn samodzielnie. Odkręciłem korek w zbiorniczku, odpiąłem wąż od chłodnicy oblewając się płynem :), odkręciłem odpowietrzniki i wyleciało co miało wylecieć. Wiadomo, że trochę płynu zostało na dole w chłodnicy, ale cóż, tak mądry francuz przemyślał wymianę płynu. Dalej przelałem rozpięty układ 5 litrami wody destylowanej i wlałem świeżego płynu PRESTONE do poziomu max. Potem zabawa w odpowietrzanie. Generalnie by wypłukać cały płyn, należy przedmuchać układ sprężonym powietrzem (tak opisuje to serwisówka), jednak nie przejmowałem się tym. Za nami pierwsze mrozy, płyn nie zamarza i wszystko działa jak należy :) Powodzenia, przy wymianie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mozesz opisac to odpowietrzanie, bo różnie ludzie robia.

A ile ci plynu wylecialo i ile zalales?

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniałem płyn przy okazji wymiany pompy wody. Z bloku zleciało co mogło po zdjęciu pompy a resztę przedmuchałem powietrzem a i tak zleciało niewiele ponad 5 litrów. Odpowietrzyłem śrubką na termostacie i wężu do nagrzewnicy przy grodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co chodzi z tym sprężonym powietrzem.

Taka tubka w spreyu wystarczy, co w komputerowym można dostać?

Czy to coś innego?

Też masz Sc II?

Edytowane przez darkside80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam megane II 1.4 więc niemal ten sam silnik a powietrzem dmuchasz aby wypchnąć to co samo nie zleciało z zakamarków. Musi to mieć jakąś moc więc chyba tylko z kompresora.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko kompresor z jakąś długą przedłużką się nada. Ile wyleciało to dokładnie nie pamiętam, ale po zalaniu weszło ponad 4 litry. W 1.6 16v masz dwa odpowietrzniki, jeden na wężu przy nagrzewnicy, drugi masz na obudowie termostatu. Po zalaniu płynu odkręca się odpowietrzniki i czeka się do momentu, aż płyn zacznie wyciekać strumieniem z odpowietrzników. Polecam odpowietrzać pojedynczo. Chyba, że masz szybkie ręce. Po zakręceniu, odpalasz auto i trzymasz na 2500 obr/min do momentu, aż wiatrak chłodnicy załączy się trzeci raz. Potem warto jeszcze raz odpowietrzyć odpowietrznikami, skręcić i cieszyć się zaoszczędzonym hajsem.

Edytowane przez wronka94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to cel ma być taki żeby jak najwięcej starego płynu wyleciało z układu.

 

Dodano: 03 gru 2014 - 20:38

Tylko kompresor z jakąś długą przedłużką się nada. Ile wyleciało to dokładnie nie pamiętam, ale po zalaniu weszło ponad 4 litry. W 1.6 16v masz dwa odpowietrzniki, jeden na wężu przy nagrzewnicy, drugi masz na obudowie termostatu. Po zalaniu płynu odkręca się odpowietrzniki i czeka się do momentu, aż płyn zacznie wyciekać strumieniem z odpowietrzników. Polecam odpowietrzać pojedynczo. Chyba, że masz szybkie ręce. Po zakręceniu, odpalasz auto i trzymasz na 2500 obr/min do momentu, aż wiatrak chłodnicy załączy się trzeci raz. Potem warto jeszcze raz odpowietrzyć odpowietrznikami, skręcić i cieszyć się zaoszczędzonym hajsem.

 

Rozumiem że odpowietrznik ten przy wężu przy nagrzewnicy to nr 2 na dolnym rysunku a ten drugi na obudowie termostatu to nr 1??

Jeszcze pytanko,te odpowietrzniki to sa jakieś rozumiem śrubki czy coś takiego? Jaki kluczyk do tego?

post-26944-0-71158600-1417635472_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie nie zamarznie ,ale jednak chciałem jak najwięcej spuścić tego starego.

A jeśli chodzi o dojście do tego dolnego węża chłodnicy,to można to zrobić bez zdejmowania osłony silnika?Czy raczej bez tego się nie obejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to cel ma być taki żeby jak najwięcej starego płynu wyleciało z układu.
płyn jest płynem, czyli ma jakąś temperaturę zamarzania w stosunku do zwykłej wody.

jak przepłukasz wodą, to znowu nie zlejesz jej całkowicie, więc przy pojemności 5 litrów układu 1 litr wody to 20% pojemności!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!