Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Najprawdopodobniej panewka - co radzicie?


Rms

Rekomendowane odpowiedzi

Najprawdopodobniej dopadło i mnie. Stuki dochodzą z silnika (1,9 dCi 120KM). Silnik odpala, auto jedzie ale stuka, raz ciszej, raz głośniej. Wstępna szybka diagnoza i opinia specjalisty od Renault to panewka lub sworzeń tłokowy przy przebiegu 180tkm. Mechanik radzi wymianę słupka silnika, podobno remonty mogą przewyższyć koszty wymiany silnika i się nie sprawdzają... .

Napiszcie proszę co radzicie na podstawie waszej wiedzy lub doświadczeń. Mam dop wyboru:

1. wymianę silnika (koszt podobno ok. 3000 - 3500 zł (za pewny silnik, który gwarantuje mechanik) plus robocizna ok. 3000 zł czyli ok. 6000 zł na gotowo.

2. remont i tu do kosztów jeszcze się nie przymierzałem.

3. sprzedać tak jak stoi, tylko nie wiem ile bym dostał za Grand Scenica z 2004, zadbany, w najbogatszej wersji, przebieg pewny 180tkm???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem i tu i tu koszty Cię nie miną.Skłaniałbym się ku sprzedaży. Wiem że łatwo mówić bo człowiek się przywiązuje to tego cholerstwa. Co do ceny to musisz się zorientować. Ja za Scenica ll 2.0 dci 150KM 2008 dałem w lipcu 23 tys - też full opcja. Z Twoim silnikiem może chodzić taniej. Dasz atrakcyjna cenę to i kupiec szybko się znajdzie. Powodzenia.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3000 za robociznę, czyli wymianę silnika? Oszalał czy jak? <czerwona> Osobiście wyremontowałbym ten co mam bo możesz trafić na minę. Gwarancja rozruchowa czy na rok nawet to nie gwarancja. Kup wał z panewkami jeżeli to na pewno ta usterka i zmień mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wyremontowałbym ten co mam bo możesz trafić na minę

Jestem tego samego zdania !

Wcześniej jednak, rozejrzałbym się za dobrym mechanikiem bo ten chce z Ciebie zedrzeć !

Kiedyś rozmawiałem z moim zaufanym fachowcem i odpowiedział, że lepiej zrobić remont, bo się wie co się ma !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki na wstepie za szybkie odpowiedzi.

Więc tak, po kolei: ;)

 

Moim zdaniem i tu i tu koszty Cię nie miną.Skłaniałbym się ku sprzedaży...

W przypadku sprzedaży za ten rocznik mogę dostć na szybko PODOBNO jedynie ok. 4000 zł. Jeśłi to prawda to szybko kalkulując chyba ta opcja się nie opłaca... .

 

A tak z ciekawości jeśli można zapytać, co ile tyś. km wymieniałeś olej i jaki lałeś?

Olej wymieniałem ostatnio ok. 10000 km temu (nie więcej) ale rok nie minął. Brakowało ok. miesiąc do upływu roku od poprzedniej wymiany. Zalany był pełnym syntetykiem Elf excellium 5W40.

 

3000 za robociznę, czyli wymianę silnika? Oszalał czy jak?

Też o to zapytałem więc w cenie jest także poza wymianą "słupka" przełożenie osprzętu silnika, rozrząd, zdejmowanie głowicy, nowy olej, uszczelki i zdaniem mechanika tyle się uzbiera... . Nie mam doświadczenia ale kwota nie mała.

 

Kiedyś rozmawiałem z moim zaufanym fachowcem i odpowiedział, że lepiej zrobić remont, bo się wie co się ma !

I to jest dla mnie zrozumiałe. O ten silnik dbałem. Z turbo na silniku zimnym obchodziłem się ostraożnie, potem studziłem przed wyłączeniem. Lałem dobry olej plus specjalne dodatki i płukanie. Przebieg pewny 179tkm. Eeech... .

 

Powiedzcie jakich kosztów mogę się spodziewać przy remoncie (koszty wału, panewek, czy ewentualnie coś jeszcze, robocizny)?

Dodam, że silnik odpala a autem można normalnie jechać, "jedynie" stuka, więc może aż taki bałagan w silniku jeszcze się nie narobił... .

I jeszcze jedno gdybym chciał auto przemieścić na terenie miasta to lepiej cholować czy przejechać ok. 6 km w inne miejsce? Chodzi o to czy w tej sytuacji może się coś jeszcze gorzej zniszczyć w silniku czy to już nie ma znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanowczo nawet nie odpalać, a może jeszcze wał do uratowana, jazda może się skończyć nawet przebiciem bloku przez korbowód.

Koledze poldson raczej chodziło o częstotliwość wymian oleju ,a nie ostatnią. Specjalne dodatki mogły pogorszyć drożność kanału olejowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc auto holowałem. Zobaczymy co w środku po rozebraniu. Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu już coś się wyjaśni.

Koledze poldson raczej chodziło o częstotliwość wymian oleju ,a nie ostatnią.

Auto kupiłem przy przebiegu 152tkm. Przebieg pewny. Przy 151830 km miał wymieniany olej przez poprzedniego właściciela (jest wpis w książce serwisowej). Przy 153tkm miałem problem będąc za granicą z bardzo dużym zużyciem oleju. Myślałem, że turbo a okazało się, że jedynie odma się przytkała. W tym czasie dolałem ok. 4 litrów pełnego syntetyka tak więc olej był nadal świeży, bo poprzednik dopiero co wymieniał. Następną wymianę zrobiłem po ok. 16tkm tez na pełen syntetyk Elf excellium LDX 5W40.

Specjalne dodatki mogły pogorszyć drożność kanału olejowego.

Olej wymieniałem w profesjonalnym warsztacie specjalizującym się w naprawach Renault. Mechanik zalecił czyszczenie osadów z silnika specjalnym preparatem BG oraz dodatek do oleju też BG (to podobno bardzo dobre preparaty, specjalistyczne, dystrybuowane jedynie w warsztatach a nie komercyjnie na stacjach benzynowych i marketach. Temat panewek w dCi w tym warsztacie jest doskonale znany więc zapewne wiedzieli co mi proponują. Poza tym silnik po tym zaczął lepiej pracować. Od tamtego czasu zrobiłem ok. 9000 km i pojawił się ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba rozebrać i ocenić, ale na pewno nie ratować się szlifowaniem wału bo to nie ma sensu. ewentualnie po szlifie azotowanie, ale to też nie wyjdzie mało i zero gwarancji jakości jak to będzie chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak słyszałem, że szlif wału nie ma sensu.

Słyszeliście już coś o wzmocnionych panewkach? Podobno można takie kupić i lepiej się sprawdzają w tych przypadkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 2 takie wały razem z panewkami. Ludzie co kupili założyli i są zadowoleni. Moim zdaniem lepiej kupić "nowy" wał i albo założyć całość albo kupić do niego nowe panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już to przechodziłem przy przebiegu 190 tys teraz mam 248tys km.

W moim przypadku zdecydowałem się na naprawę

Co mogę doradzić:

Wał korbowy - nie kupować firmy Genmot wały są bardzo niskiej jakości, dużo lżejsze niż oryginały. Ja kupiłem wał oryginalny który poszedł cały do azotowania, na wał założyliśmy poliuretanowe panewki

do wymiany poszła jeszcze jedna korba

Głowica - zrobiliśmy kompletny remont głowicy: nowe zawory, nowy wałek rozrządu, popychacze, planowanie, uszczelki, itp

Turbina - opiłki z panewki zatarły również turbinę - turbina do regeneracji, czyszczone kanały olejowe

Przy okazji wyszła jeszcze wymiana koła dwumasowego i wysprzęglika i oczywiście kompletnego rozrządy z pompą wody i kołem metalowo-gumowym Corteco.

Silnik dostał komplet wszystkich nowych uszczelek. po przejechaniu 5 tys. został zlany olej i teraz robię wymiany co 15 000km

Silnik jak dotąd pracuje rewelacyjnie.

 

Zważając na zakres prac wydaje mi się, że koszt nie duży, mechanik wziął za wszystko nie całe 7 tys

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!