Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Najprawdopodobniej panewka - co radzicie?


Rms

Rekomendowane odpowiedzi

Najprawdopodobniej dopadło i mnie. Stuki dochodzą z silnika (1,9 dCi 120KM). Silnik odpala, auto jedzie ale stuka, raz ciszej, raz głośniej. Wstępna szybka diagnoza i opinia specjalisty od Renault to panewka lub sworzeń tłokowy przy przebiegu 180tkm. Mechanik radzi wymianę słupka silnika, podobno remonty mogą przewyższyć koszty wymiany silnika i się nie sprawdzają... .

Napiszcie proszę co radzicie na podstawie waszej wiedzy lub doświadczeń. Mam dop wyboru:

1. wymianę silnika (koszt podobno ok. 3000 - 3500 zł (za pewny silnik, który gwarantuje mechanik) plus robocizna ok. 3000 zł czyli ok. 6000 zł na gotowo.

2. remont i tu do kosztów jeszcze się nie przymierzałem.

3. sprzedać tak jak stoi, tylko nie wiem ile bym dostał za Grand Scenica z 2004, zadbany, w najbogatszej wersji, przebieg pewny 180tkm???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem i tu i tu koszty Cię nie miną.Skłaniałbym się ku sprzedaży. Wiem że łatwo mówić bo człowiek się przywiązuje to tego cholerstwa. Co do ceny to musisz się zorientować. Ja za Scenica ll 2.0 dci 150KM 2008 dałem w lipcu 23 tys - też full opcja. Z Twoim silnikiem może chodzić taniej. Dasz atrakcyjna cenę to i kupiec szybko się znajdzie. Powodzenia.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3000 za robociznę, czyli wymianę silnika? Oszalał czy jak? <czerwona> Osobiście wyremontowałbym ten co mam bo możesz trafić na minę. Gwarancja rozruchowa czy na rok nawet to nie gwarancja. Kup wał z panewkami jeżeli to na pewno ta usterka i zmień mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wyremontowałbym ten co mam bo możesz trafić na minę

Jestem tego samego zdania !

Wcześniej jednak, rozejrzałbym się za dobrym mechanikiem bo ten chce z Ciebie zedrzeć !

Kiedyś rozmawiałem z moim zaufanym fachowcem i odpowiedział, że lepiej zrobić remont, bo się wie co się ma !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki na wstepie za szybkie odpowiedzi.

Więc tak, po kolei: ;)

 

Moim zdaniem i tu i tu koszty Cię nie miną.Skłaniałbym się ku sprzedaży...

W przypadku sprzedaży za ten rocznik mogę dostć na szybko PODOBNO jedynie ok. 4000 zł. Jeśłi to prawda to szybko kalkulując chyba ta opcja się nie opłaca... .

 

A tak z ciekawości jeśli można zapytać, co ile tyś. km wymieniałeś olej i jaki lałeś?

Olej wymieniałem ostatnio ok. 10000 km temu (nie więcej) ale rok nie minął. Brakowało ok. miesiąc do upływu roku od poprzedniej wymiany. Zalany był pełnym syntetykiem Elf excellium 5W40.

 

3000 za robociznę, czyli wymianę silnika? Oszalał czy jak?

Też o to zapytałem więc w cenie jest także poza wymianą "słupka" przełożenie osprzętu silnika, rozrząd, zdejmowanie głowicy, nowy olej, uszczelki i zdaniem mechanika tyle się uzbiera... . Nie mam doświadczenia ale kwota nie mała.

 

Kiedyś rozmawiałem z moim zaufanym fachowcem i odpowiedział, że lepiej zrobić remont, bo się wie co się ma !

I to jest dla mnie zrozumiałe. O ten silnik dbałem. Z turbo na silniku zimnym obchodziłem się ostraożnie, potem studziłem przed wyłączeniem. Lałem dobry olej plus specjalne dodatki i płukanie. Przebieg pewny 179tkm. Eeech... .

 

Powiedzcie jakich kosztów mogę się spodziewać przy remoncie (koszty wału, panewek, czy ewentualnie coś jeszcze, robocizny)?

Dodam, że silnik odpala a autem można normalnie jechać, "jedynie" stuka, więc może aż taki bałagan w silniku jeszcze się nie narobił... .

I jeszcze jedno gdybym chciał auto przemieścić na terenie miasta to lepiej cholować czy przejechać ok. 6 km w inne miejsce? Chodzi o to czy w tej sytuacji może się coś jeszcze gorzej zniszczyć w silniku czy to już nie ma znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanowczo nawet nie odpalać, a może jeszcze wał do uratowana, jazda może się skończyć nawet przebiciem bloku przez korbowód.

Koledze poldson raczej chodziło o częstotliwość wymian oleju ,a nie ostatnią. Specjalne dodatki mogły pogorszyć drożność kanału olejowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc auto holowałem. Zobaczymy co w środku po rozebraniu. Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu już coś się wyjaśni.

Koledze poldson raczej chodziło o częstotliwość wymian oleju ,a nie ostatnią.

Auto kupiłem przy przebiegu 152tkm. Przebieg pewny. Przy 151830 km miał wymieniany olej przez poprzedniego właściciela (jest wpis w książce serwisowej). Przy 153tkm miałem problem będąc za granicą z bardzo dużym zużyciem oleju. Myślałem, że turbo a okazało się, że jedynie odma się przytkała. W tym czasie dolałem ok. 4 litrów pełnego syntetyka tak więc olej był nadal świeży, bo poprzednik dopiero co wymieniał. Następną wymianę zrobiłem po ok. 16tkm tez na pełen syntetyk Elf excellium LDX 5W40.

Specjalne dodatki mogły pogorszyć drożność kanału olejowego.

Olej wymieniałem w profesjonalnym warsztacie specjalizującym się w naprawach Renault. Mechanik zalecił czyszczenie osadów z silnika specjalnym preparatem BG oraz dodatek do oleju też BG (to podobno bardzo dobre preparaty, specjalistyczne, dystrybuowane jedynie w warsztatach a nie komercyjnie na stacjach benzynowych i marketach. Temat panewek w dCi w tym warsztacie jest doskonale znany więc zapewne wiedzieli co mi proponują. Poza tym silnik po tym zaczął lepiej pracować. Od tamtego czasu zrobiłem ok. 9000 km i pojawił się ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba rozebrać i ocenić, ale na pewno nie ratować się szlifowaniem wału bo to nie ma sensu. ewentualnie po szlifie azotowanie, ale to też nie wyjdzie mało i zero gwarancji jakości jak to będzie chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak słyszałem, że szlif wału nie ma sensu.

Słyszeliście już coś o wzmocnionych panewkach? Podobno można takie kupić i lepiej się sprawdzają w tych przypadkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 2 takie wały razem z panewkami. Ludzie co kupili założyli i są zadowoleni. Moim zdaniem lepiej kupić "nowy" wał i albo założyć całość albo kupić do niego nowe panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już to przechodziłem przy przebiegu 190 tys teraz mam 248tys km.

W moim przypadku zdecydowałem się na naprawę

Co mogę doradzić:

Wał korbowy - nie kupować firmy Genmot wały są bardzo niskiej jakości, dużo lżejsze niż oryginały. Ja kupiłem wał oryginalny który poszedł cały do azotowania, na wał założyliśmy poliuretanowe panewki

do wymiany poszła jeszcze jedna korba

Głowica - zrobiliśmy kompletny remont głowicy: nowe zawory, nowy wałek rozrządu, popychacze, planowanie, uszczelki, itp

Turbina - opiłki z panewki zatarły również turbinę - turbina do regeneracji, czyszczone kanały olejowe

Przy okazji wyszła jeszcze wymiana koła dwumasowego i wysprzęglika i oczywiście kompletnego rozrządy z pompą wody i kołem metalowo-gumowym Corteco.

Silnik dostał komplet wszystkich nowych uszczelek. po przejechaniu 5 tys. został zlany olej i teraz robię wymiany co 15 000km

Silnik jak dotąd pracuje rewelacyjnie.

 

Zważając na zakres prac wydaje mi się, że koszt nie duży, mechanik wziął za wszystko nie całe 7 tys

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!