Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Najprawdopodobniej panewka - co radzicie?


Rms

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź jescze koło pasowe na wale. Powinno być widąc czy jest wybite, bo błyszczy się w tym miejscu metal. W Espace miałem widoczne jak skręciłem kierownicą, tu pewnie na kanale. Ono jest dwumasowe i padnięte, wydaje dźwięk stukania jak panewka. Głośniejsze od samej pracy silnika. Postukuje jedna połowa koła o drugą jak guma międzu nimi wyrobiona. Czesami jest ciszej czasami głośniej a czasmi wcale, w zależności jak się przestawi. Klekot głósny, też myślałem że panewka, słyszalne zresztą równiż od spdu jakby od wału. Mechanik powiedził że już nie jeden wymieniał panewki z tego powodu.

Edytowane przez megana2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dotychczasowe komentarze. Nie wracałem jak na razie do posta bo jeszcze nie mam ostatecznej diagnozy. Tyle czekałem w kolejce zanim mechanik zabrał się za moje auto. Silnik już wyjęty ale jeszcze nie rozkręcony. Po weekendzie się za niego zabiera. Po pracy silnika mechanik (już drugi) też stawia na panewkę.

Teraz mam do Was pytanie. Czy po wymianie wału i panewek na nowe (jeśli się okaże, że to one) ten problem już znika i można przejechać przynajmniej kolejne 180000 km a silnik można uznać za "bezpieczny" pod tym względem?

Pytam bo słyszałem opinie, że to tylko działanie krótkoterminowe na 20-30 tkm?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem w kilku słowach... ;) W renówce wymiana silnika razem z naprawą klimy i wymianą półosi kosztowała mnie 4500 pln. (nie wchodząc w zbędne szczegóły silnik dalej jeździ).

Jak zatarł mi się peugeot (2.0 hdi 110hp) postanowiłem zrobić pełny remont dołu. Szlif wału, wzmocnione panewki, pierścienie wszystkie uszczelnienia nowe,itd itd... wyszło 3k pln ale sam robiłem no i robiłem naprawdę wszystko poza honowaniem i osiowaniem bloku (czego trochę żałuję, bo bardzo długo się docierał na nowych pierścieniach) Tłoki nad wymiar z pierścieniami i sworzniem kosztują tyle samo co miękkie pierścienie więc różnica była by tylko o koszt honowania (200 pln). W trakcie zabiegu robiłem delikatny wywiad o części do renówki, żeby mieć porównanie i do 1.9 części są dużo tańsze niż do peugota. Myślę, że renówka wyszła by dużo taniej niż peugeot. Cały remont robiłem na częściach z możliwie najwyższej półki. W tym były oczywiście wszystkie płyny, rozrządy, koło dwumasowe na pasku osprzętu...

Cenowo więc zabieg wychodzi dość podobnie, problem jednak w tym, że ciężko znaleźć mechanika, który zrobi Ci remont ... uczciwie. Z przekładką silnika jest już łatwiej bo tam ciężko się pomylić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wstępnie ceny nowych wałów. Oryginał kosztuje 1600 zł a zamiennik 1200 zł. Macie jakieś doświadczenie czy można kupić zamiennik czy raczej tylko oryginał sprawdzi się najlepiej?

I jeszcze jedno, czy nowy wał także trzeba azotować?

 

Dodano: 29 gru 2014 - 18:32

Jest diagnoza. Niestety tak jak podejrzewano. Problem jak u wielu innych użytkowników silnika dCi. Panewka!!!

Jutro zamawiamy części. Zdecyduję się na oryginalny wał i wzmocnione panewki. Przy okazji wymienię rozrząd na nowy.

Dokupię także nowy łańcuch do pompy oleju jak sugerował kolega Aston76.

Czy jeszcze coś powinienem wziąć pod uwagę???

Podpowiedzcie żeby nie przeoczyć, puki silnik wyjęty i wszystko na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Piszę już informacyjnie dla tych, którzy będą mieli w przyszłości podobny dylemat. Auto zrobione. Wymienione zostały: nowy oryginalny wał od Renault, panewki nowe wszystkie (korbowodowe i główne) w wersji wzmocnionej, pompa oleju wraz z napędem - nowa, pasek rozrządu z napinaczami i pompą wody, uszczelniacz wału plus inne uszczelki, olej Elf pełen syntetyk, nowy płyn chłodzący i inne drobiazgi, które wyszły przy okazji.

Koszty wyniosły w przybliżeniu 2400 zł części plus 1300 zł robocizna. Auto chodzi jak nowe co mnie cieszy. Nie wiem co mechanik zrobił dodatkowo ale zniknęły wszystkie stukania dochodzące z podwozia / zawieszenia, skrzypienia i wibracje nadwozia. Jakość jazdy jest znacznie lepsza. Zastanawiałem się nad sprzedażą auta po zrobieniu ale teraz jeździ się całkiem przyjemnie więc się waham sprzedawać czy nie...? Tym bardziej że naprawiałem auto na oryginalnych częściach oraz tych z wyższej półki... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swój tarłem na wolnych obrotach przez kilka godzin z przerwami, później jeździłem bardzo delikatnie i zmiana oleju po paru setkach (niecałe 500) później jeździłem trochę odważniej już na dobrym oleju i zmiana po 1000

Jako, że u mnie doszły pierścienie to auto docierało się przez 3.5 tyś i wtedy zrobiłem kolejną zmianę.

Sęk w tym, że nie ma co wierzyć w zapewnienia, że silnika po remoncie się nie dociera. Dociera się jak starego poloneza. To na pewno nie zaszkodzi, a nie docieranie zaszkodzi na pewno.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad sprzedażą auta po zrobieniu ale teraz jeździ się całkiem przyjemnie więc się waham sprzedawać czy nie...? Tym bardziej że naprawiałem auto na oryginalnych częściach oraz tych z wyższej półki..

Po takiej naprawie to bym przynajmniej ze 100tys. km nastukał. Tak jak koledzy pisali, oszczędzać silnik przez pierwsze 3 tys km. Zrobić po tym przebiegu wymianę oleju i filtru. A potem wymieniać olej co 10-15 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!