Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pęknięta Głowica


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Serdecznie. Nie dawno kupiłem swój pierwszy samochód: Megane 1.6 8V. Sprzedali mi auto z uszkodzonym silnikiem. Podczas podróży temp skoczyła prawię na maksimum a z pod maski poszedł dym, ze zbiorniczka wywaliło płyn a już właściwie "masło". Kupiłem nowy silnik i będzie zakładany tylko mam teraz kilka pytań do was:

 

1. Czy uda mi się wyczyścić cały układ chłodzenia (rurki, chłodnicę) z tej mazi?

2. Czy ta maź mogła dostać się do nagrzewnicy?

 

Jeżeli macie jakieś wskazówki, porady bardzo bym prosił. Dziękuje z góry i pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam że cały układ będzie w tej mazi. Spróbuj wypłukać to pod ciśnieniem z węża ogrodowego. Nie wydaje mi się żeby było to aż tak lepkie że zwykła woda pod ciśnieniem tego nie wypłucze. Resztki powinny zostać znikome. Możesz po zamontowaniu silnika wlać wodę destylowaną ze środkiem do płukania układów chłodzenia. Ciepła woda ze środkiem powinna do czysta wypłukać cały układ. Potem zalej jakimś dobrym płynem i powinno być git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że tak. Przepłucz to wodą i zobacz czy leci z syfem czy czysta. Jak czysta to montuj silnik, zrób płukankę ze środkiem do płukania, jak wyleci czysta woda to lej płyn i tyle. Robisz to sam czy dajesz do mechaniora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojego doświadczenia wiem, że chłodnicy całej nie wypłuczesz raczej niestety wężem ogrodowym. Kiedyś u siebie miałem walniętą uszczelkę pod głowicą i trochę z tym pojeździłem do wymiany to tej mazi się zebrało. Po wymianie płukałem kilka razy cały układ wężem. Woda ostatecznie leciała już czysta i nie wiem jaki jest stan wszystkich węży w środku, ale trochę później poleciała mi chłodnica. Wymieniłem ją sobie i z ciekawości rozebrałem zobaczyć jak wygląda w środku. Okazało się, że pod plastikowym kołnierzem tej mazi było jeszcze od groma. Nie mam pojęcia jaki to ma wpływ na działanie układu chłodniczego, ale dało mi to do myślenia, że wypłukać chłodnicę nie jest jednak łatwo :)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całą chłodnica można wyciągnąć i zalać jakimś środkiem który to rozpuści. Ja kiedyś w passacie moczyłem intercooler w ropie bo był zajechany na maxa. Po nocy w kąpieli ropa zrobiła się czarna jak olej po 50tys kilometrów :P ale poprawiłem wodą pod ciśnieniem, dzień suszenia na słoneczku i przybyło z 10 koni :) passat stary i wysłużony ale palił i jeździł zawsze kiedy chciałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładaj silnik i zalewaj wodą z prepartem do płukania, silnik rozgrzej dobrze aż do otwarcia termostatu i zdejmij wąż z chłodnicy po rozgrzaniu. Powtórz zabieg ponownie tak samo tylko poczekaj aż silnik trochę ostygnie. Zalej płynem. Po kłopocie. Co do produktów to polecam Prestone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze jedna sprawa, zdecydowałem że tego syfu nie wypłuczę dobrze z chłodnicy i będę kupował nową. Teraz pytanie do was czy chłodnica od Megane 1.4 8v 99-03 rok będzie pasowała do Mojej Megane 1.6 8v 98 rok? Różnią się czymś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie będzie pasować. Z wyglądu jest taka sama, ale jeśli mnie pamięć nie myli to ma troszkę inne wymiary. Zwróć też uwagę na to czy chłodnica to wersji z klimą czy bez, ta do auta z klimą jest większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody ładnie wyczyściłem, termostat to samo. Chłodnica to największy problem, w środku była normalnie maź (masło). Zalewałem to benzyną i płukałem lecz w kanalikach dalej jest ten brud. Myślicie że jak tak postoi przez całą noc w benzynie puści to? Czy się nie bawić i kupić nową chłodnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 19 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!