Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego napisałem żebyś ściągnął schematy z Pikura, tam masz praktycznie wszystko.

W momencie uruchomienia klimatyzacji ECU podaje sygnał na przekaźnik I-go biegu chłodnicy i w monecie uruchomienia sprężarki klimy włącza się wentylator - u mnie tak to działa. Trzeba sprawdzić czy jest sygnał na przekaźnik i czy jest podawane napięcie na wentylator. Po za tym musi być uruchomiona klimatyzacja, a jednocześnie wentylator nawiewu w kabinie. Niestety nie mam teraz czasu na tłumaczenie, ściągnij schematy, przepatrz połączenia elektryczne i wiązki wszystko tam masz. Poszukaj na downlodzie forum pliku o klimatyzacji i poczytaj. Trochę Ci się rozjaśni jak to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opornika przykręcony na dwa wkrety znajduje się na plastykowej obudowie chłodnicy w której jest wentylator poniżej osuszacza klimy (taka aluminiowa puszka) widać tylko wychodzące przewody

post-3001-1243013595_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne :D Kilka postów wyżej i w innych topikach pisze, że to jest element grzejny(podgrz. powietrza), więc wyszedłem z założenia, że to nie o to chodzi ale tam rzeczywiście jest opornik (może nawet sprawny). Mam to już na wierzchu i wiem, że stopiła mi się wtyczka/kostka. Miałem problem z rozłączeniem. Obstawiałem raczej element który zaznaczyłem na zielono na foto bo do niego dochodzą 3 przewody (również kostka) ale to jest pewnie czujnik temperatury.

Dzieki wielkie za pomoc.

post-1039-1243175838_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co ci zaznaczyłem na czerwono to opornik I biegu wentylatora

To co ty zaznaczyłeś na zielono to włącznik wentylatora jeżeli ma 3 przewody to

1 -jest zasilanie

2 -jest I bieg

3 -jest II bieg wentylatora

Czujnik temperatury jest na głowicy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek całe życie się uczy... :D Dzięki raz jeszcze

Edit:

No i zrobione. Mam już oba biegi wentylatora chłodnicy. Było trochę zachodu bo stara wtyczka sie stopiła i musiałem kombinować bo nie udało mi sie dostać oryginalnej. Znalazłem na alledrogo ale były tylko w komplecie z chłodnicą :D W serwisie oferowali tylko całą wiązkę z wtyczką za jedyne 400 PLN :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W różnych modelach modelach jest gdzie indziej umiejscowi. U mnie w Scenicu , jest np za schowkiem pasażera. W Megi I jest chyba za akumulatorem w podszybiu. Najszybciej wpisz w szukajkę "opornik dmuchawy" i poszukaj w wątkach, które wyskoczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Mam meganke z roku 1996 z klima. Silnik 1.6e, 66 kW. Dzisiaj jak jechalem to spalily sie oporniki termiczne (czy jak sie one tam nazywaja :)) na rezystorze. Zaczal leciec bialy dym z nawiewu i przestala w ogole dzialac dmuchawa, na zadnym biegu. Wyjalem rezystor i potwierdzone, ze spalily sie te oporniki. Ten rezystor mam teraz wyjety. Dmuchawa rzecz jasna nie dziala w takim przypadku. Moje pytanie brzmi, czy klimatyzacja powinna dzialac czy nie? BO tez nie dziala. W sesnei, ze gdy wciskam prztycisk wlaczenia klimy, to nie zapala sie jak wczesniej lampeczka nad przyciskiem, ze klimatyzacja dziala. Tak ma byc, gdy nie ma tego rezystora ?? Czy to oznaka, ze jeszcze cos sie uszkodzilo ?? Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poszedł dym z nawiewów to moim zdaniem poszedł silniczek dmuchamy. Sprawdź, podpinając na krótko czy kręci? Jak nie działa dmuchawa to nie włączysz klimatyzacji, jest to jeden z warunków koniecznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam .Jewstem uzytkownikiem renault scenic 2 z 2003 r z silnikiem 1.5 dci w czasie jazdy wystąpił problem z nawiewem wewnętrznym wentylatora otóż nie mozna go zmniejszyć caly czas pracuje z pełna mocą dowiedzialem się ze taki problem miło wielu uzytkowników tych wspanialych aut ale były to stare scenici a powodem takiej pracy wentylatora nawiewu jest podobno opornik wentylatora dmuchawy koszt tego elementu w Renault serwis to 500 zl czy jest ktos kto spotkal się z tym problemem i rozwiazał go taniej dziękuje pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!