Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

słuchaj czy chodzi ci o rezystory drutowe w formie spirali czy też o bezpiecznik termiczny (często mylony z rezystorem) jeżeli dmuchawa chodzi ci tylko na 4 biegu to będzie ten bezpiecznik koszt od 2,5 do 5 zł w każdym elektroniku kup 128C kup do 250 stopni celcjusza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na tym za bardzo ale chodzi o kawalek metalu ze spiralka w srodku - wieczorem podesle zdjecie. Dmuchawa chodzi mi tylko awaryjnie wskutek czego ucieka mi czynnik z klimatyzacji (za duze cisnienie) - tak przynajmniej powiedzieli mi w serwisie.

 

[ Dodano: 2007-02-07, 21:04 ]

Podsylam zdjecia. Ktora czesc mam wymienic i jakie jest tego dokladne oznaczenie. Z gory dziekuje za pomoc.

post-573-1170858579_thumb.jpg

post-1-1170858579_thumb.jpg

post-1-1170858580_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne wyjscie to zmierzyć oporność tej spirali i wstawić ty jakiś rezystor byle nie ceramiczny (w czasie pracy ta spirala jest czerwona od temperatury dlatego jest umieszczona przy dmuchawie w celu chłodzenia) lub zakupić używany element (cały)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spirala wyglada na całą - sprzwdziłbym tylko podłączenia jej końcówek. Zastanawia mnie natomiast element pod spiralą. Z obudowy może to być diodka lub jakiś bezpiecznik termiczny tak jak opisywany w temacie http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?t=196

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK :-P Jest to element grzejny (podgrzewacz powietrza). Jest załączany za pośrednictwem przekaźnika sterowanego przez elektroniczne urządzenie sterujące i działa do momentu aż czujnik temperatury nie osiągnie około 68 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmuchawa chodzi mi tylko awaryjnie wskutek czego ucieka mi czynnik z klimatyzacji (za duze cisnienie) - tak przynajmniej powiedzieli mi w serwisie.

Zastanawia mnie to co napisałeś.

W jaki sposób ten mechanik stwierdził, że jest za wysokie i ucieka?

ZTCW to ciśnienie sprawdza się za pomocą urządzenia do napełniania klimy i wymiany czynnika.

Aby stwierdzić, że jest nieszczelność układu klimatyzacji dodaje się specjalnego markera, który widać w świetle ultrafioletowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dokladnie to zrobil co napisales. Wszystko wyszlo gdy nabijalem klime. Po 2 tyg. od nabicia przestala mi dzialac klima tzn. juz nie chlodzila. Okazalo sie ze uciekl mi czynnik. Firma ktora napelniala mi klime stwierdzila ze nie dziala opornik dmuchawy wiec uklad nie jest chlodzony w wystarczajacy sposob => wysokie cisnienie => wyciek czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem trochę zdziwiony, że powodem wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji jest uszkodzenie rezystora dmuchawy. W zasadzie dmuchawa nie ma nic wspólnego z klimatyzacją, tzn. połączeń elektrycznych. Poza tym, że oględnie mówiąc wymusza obieg powietrza w kabinie oraz odpowiedzialna jest za wymianę ciepła z parownikiem klimy.

Za ciśnienie w klimie odpowiada trójfunkcyjny wyłącznik ciśnienia.

Odpowiedzialny jest on za włączanie sprzęgła sprężarki klimy. Jak ciśnienie jest za małe to włącza sprężarkę. Jak jest za wysokie to ją wyłącza. Oraz powoduje, jeżeli istnieje taka potrzeba, wentylator chłodnicy.

Na mój gust to właśnie ten czujnik masz uszkodzony.

Jedź do warsztatu który napełniał Ci klimę i nabij ponownie z markerem(no chyba że to zrobili od razu) pojeździj trochę z włączoną klimą i pojedź ponownie. Jak poświecą lampą UV od razu będzie widać gdzie ucieka czynnik. Być może masz jakąś nieszczelność.

To, że dmuchawa nie pracuje lub pracuje np. tylko na jednym biegu odpowiedzialny jest układ rezystorów odpowiedzialnych za szybkość pracy dmuchawy.

Gdzieś na forum był taki wątek, ale teraz nie mogę na niego trafic :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj czy chodzi ci o rezystory drutowe w formie spirali czy też o bezpiecznik termiczny (często mylony z rezystorem) jeżeli dmuchawa chodzi ci tylko na 4 biegu to będzie ten bezpiecznik koszt od 2,5 do 5 zł w każdym elektroniku kup 128C kup do 250 stopni celcjusza

 

U teścia w Sceniku (2002r) jest właśnie taki problem, dmuchawa działa jedynie na 4 biegu. Poza tym wszystkie inne rzeczy (klima) działa. Można więcej szczegółów co kupić i jak wymienić, żeby przypadkiem czegoś nie zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem trochę zdziwiony, że powodem wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji jest uszkodzenie rezystora dmuchawy. W zasadzie dmuchawa nie ma nic wspólnego z klimatyzacją, tzn. połączeń elektrycznych. Poza tym, że oględnie mówiąc wymusza obieg powietrza w kabinie oraz odpowiedzialna jest za wymianę ciepła z parownikiem klimy.

Za ciśnienie w klimie odpowiada trójfunkcyjny wyłącznik ciśnienia.

 

Czytając od początku (od góry) też mi sie wydawało że albo CI specjaliści od klimy cośnie ten teges albo piastun myli dwie sprawy. Co ma włącznik dmuchawy kabiny do ciśnienia czynnika chłodzącego :-? , już myślałem czy pomylono dmuchawe z wentylatorem chłodnicy (klimatyzacji) ale czytałem dlaej i błąd sie powtórzył. Wydaje mi sie że panowie od klimy zspieprzyli robote nabijając czynnika przed sprawdzeniem szczelnosci układu. Czynnik uciekł a oni szukają sponsora za tą szkołe życia. Drugi wątek : nie wiem jak jest w tym aucie ale u mnie bez sprawnego wentylatora nie odpali klimatyzacja. Czy ty jeździsz z klimą na 4tym biegu nawiewu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście klima zostaje włączona już na pierwszym biegu dmuchawy, pod warunkiem gdy wciśnięty jest jednocześnie przycisk klimy. Nie mam pojęcia, czy w przypadku gdy dmuchawa jest niesprawna, spalone rezystory, silnik dmuchawy itp. zostanie załączone sprzęgło sprężarki klimatyzacji. Być może nie.

Zakładając, że w przypadku gdy dmuchawa nie kręci i klima się nie włączy, nie ma mowy o tym, żeby w układzie klimy było za wysokie ciśnienie czynnika. Powinno być "znamionowe" odpowiadające ilości czynnika. No chyba, że "fachowcy" naładowali za dużo czynnika.

Wniosek jest jeden - czynnik uciekł bo gdzieś jest nieszczelność, a to nie zostało sprawdzone lub nie zostałeś o czymś takim poinformowany.

 

Też miałem problem z klimą, ale u mnie jak włączyłem klimę to słychać było "bulgotanie" i jakieś dziwne wibracje. Po napełnieniu z markerem wszystko ustąpiło, klima działa.

Miałem podjechać po jakimś miesiącu i pooglądać czy gdzieś nie ucieka. Ale ponieważ klima działa dałem sobie z tym spokój, pojadę sprawdzić jak zrobi się już ciepło, czyli gdzieś w maju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!!! Panowie ja mam taki problem tez z nawiewem niedziała dmuchawa wogóle< na krótko działa silnik wiec nie jest spalony! wyciagłem ten element>> www.bhu.net.pl/2.jpg

i przelutowałem nowy bezpiecznik termiczny i nadal mi dmuchawa nie działa! co moze byc przyczyna ! bezpieczniki sa OK! a na srocie za to małe cudo chca 100PLN czy to mozliwe!

 

POMÓŻCIE :cry:

 

 

Dostałem porade od kolegi ROBAKA co mam zrobic z tym fantem Wystarczy zrobic wcinke w przewód zasilania (zółty) który idzie do zapoalniczki i podłaczyc pod dwa zółte przewody które wchodza w kosc przy sterowaniu dmuchawy na desce rozdzielczej w srodku auta!!! Oczywiscie wszystko zakamuflowac czyli z tyłu!!! Aha i bezpiecznik zapalniczki zwiekszyc o 10 czyli jak jest 20 to włozyc 30!!!!(sorry za błedy) POZDRAWIAM WSZYSTKICH!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!