Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż deski rozdzielczej - opis...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zainteresowanych moich opisem, w kilku niekoniecznie krótkich, aczkolwiek wyczerpujących zdaniach opowiem jak krok po kroku zdemontować deskę/konsolę rozdzielczą. Ja musiałem to zrobić z okazji wymiany wentylatora dmuchawy, owszem są sposoby żeby wymienić go nie ściągając deski ale Mnie się to nie udało, dostęp od strony pedałów jest naprawdę mocno ograniczony a dodatkowo metalowa ściana schowana pod deską, z prawej strony pedałów nie chciała mi drgnąć po odkręceniu tak więc postanowiłem zrobić to inaczej.

 

 

Demontaż deski rozpoczynamy od:

 

1.Musimy zdemontować boczki na słupkach przednich ale zanim to zrobimy trzeba zdemontować osłonki przeciw słoneczne gdyż to one je trzymają od góry, następnie trzeba delikatnie odgiąć cały boczek i lekko zsunąć ku górze żeby nie uszkodzić taśm od świateł, poduszek itp. oraz samych uchwytów tych taśm

 

2.Drugim krokiem jest demontaż panelu środkowego, tu i w innych krokach będzie potrzebny tylko i wyłącznie klucz TORX 20 (dla wygody proponuje posiadanie kilku różnych rodzajów długości, jeden minimum 20 cm, drugi obojętne) oraz śrubokręt płaski do podważania i krzyżak

 

a.zaczynamy od daszka z wyświetlaczem, jest on tylko „wtyknięty”, wystarczy pociągnąć do góry, oczywiście nie na żywioł żeby nie urwać uchwytów… Do daszka przymocowany jest dwoma śrubami tylni panel na którym widać czujnik nasłonecznienia, powinno Nam to wyjść razem, wtedy rozdzielamy daszek od tylnego panelu i spokojnie później możemy wyjąć czujnik nie uszkadzając go

 

b.następne w kolejności jest radio i schowek pod nim

 

c.kolejną rzeczą jest demontaż panelu środkowego, zaczynamy od odkręcenia śrub pod przykrywką do komputera, kolejne dwie znajdują się bo bokach wewnątrz radia, po odkręceniu należy wyjąć go z zaczepów, oczywiście w miarę delikatnie żeby nie pękł  ja osobiście nie odpinałem wszystkich wtyczek od niego, tylko wymontowałem listwę z przyciskami do zamykania drzwi i świateł awaryjnych w całości, podobnie z modułem od karty, wypiąłem tylko od przycisku start/stop oraz modułu do czujnika cofania

 

d.teraz kolej nawiewów, przykręcone są 4 śrubami i panelu klimatronika ( 2 śruby )

 

3.Następnym krokiem jest demontaż podłokietnika, zaczynamy od odkręcenia 2 śrub z tyłu, kolejne 2 z przodu po bokach przy wtyczce do komputera, schowane pod listwą ozdobną, żeby się do niej dostać trzeba natomiast rozebrać cała górną część podłokietnika/tunelu środkowego począwszy od zaślepki za/pod dźwignią hamulca ręcznego przez mieszek, dochodząc do samego przodu. Ja osobiście nie zdejmowałem gałki zmiany biegów tylko jakoś pomanewrowałem całym podłokietnikiem żeby „wyszedł z pod” konsoli środkowej i wtedy już nie przeszkadza.

 

4.Zdemontować musimy również sam schowek wraz z tunelem od dmuchawy na nogi oraz bocznym plastikiem przy desce rozdzielczej na którym znajduje się wyłącznik poduszki pasażera, (uwaga! Pod nim znajduje się „wtyknięty” biały bolec/wtyk który również musimy wyjąć) analogicznie robimy od strony kierowcy, również wszystko do zera, gołych, widocznych pedałów.

 

5.W tym momencie zostało już tylko zdemontować daszek nad zegarami (tylko wyciągnąć do góry) . odkręcić i wypiąć zegary oraz odkręcić 1 śrubkę która jest pod nimi i odkręcić osłonę pod kierownicą ( tą która jest na stałe zaraz za przełącznikami od kierunkowskazów oraz wycieraczek oraz tą ruchomą (górnej części ruchomej nie trzeba demontować, ja przeplotłem „zipem” do deski żeby nie przeszkadzała

 

6.Ostatnim krokiem który musimy zrobić do odkręcenie poduszki powietrznej pasażera od deski (4 śruby) i od belki wspornej (1 śruba) to tu najbardziej potrzebny jest długi torx gdyż jest mało miejsca na manewry ręką. Ja nie rozpinałem owej poduszki żeby później jakieś błędy nie wyskoczyły tylko delikatnie powiesiłem na opasce żeby czegoś nie uszkodzić

Kiedy mamy już tak rozbebeszony samochód możemy zabrać się powoli za wyciąganie deski/konsoli rozdzielczej. Musimy delikatnie manewrować, wyjmując ją w prawo, przez drzwi pasażera. Oczywiście nie jest to takie proste jak wyciągnięcie wtyczki z kontaktu ale da się, trzeba tylko uważać, żeby nie zrobić jakiegoś spustoszenia w plastikach od dolotów powietrza do kratek nawiewów i ogólnie czegoś nie uszkodzić, na spokojnie w kilka minut można to załatwić. Całość rozbierania do momentu kiedy deska rozdzielcza leżała obok samochodu zajęła mi prawie 2 godzinki więc tragedii nie ma.

 

Sam demontaż i ponowny montaż wentylatora jest już bardzo prosty, należy przekręcić w stronę silnika z ruchem odwrotnym do wskazówek zegara i pozostaje tylko go, wypiąć, wyjąć i po sprawie :P Ja, żeby było jeszcze prościej rozpiąłem tylną obudowę wentylatora od śmigiełka z silniczkiem, można poćwiczyć na nowym.

 

Oczywiście cała kolejność rozbierania nie jest jakaś wiążąca, ważne po prostu żeby wszystko to zrobić zanim zabierzemy się do samego wyjęcia deski z samochodu.

 

 

Poniżej wstawiam zdjęcia z moich podbojów, mam nadzieję, że wraz z opisem będą pomocne, w razie jakiś pytań śmiało proszę pytać, takich wrażeń się nie zapomina :P

 

 

 

thumb_hosting_zdjec_1418837715__1.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837735__2.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837751__3.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837770__4.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837789__5.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837825__6.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837838__7.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837851__8.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837865__9.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837879__10.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837894__11.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837908__12.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837922__13.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837938__14.jpg

thumb_hosting_zdjec_1418837950__15.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!