Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Koleżanki i Koledzy. Auto jak w moim profilu. Klimatyzacja manualna. Kilka miesięcy temu zauważyłem powolne ubywanie płynu w układzie chłodzenia. W sumie musiałem dolać litr płynu przejeżdżając w tym czasie około 5 tyś. km. Zauważałem też, że z nawiewów leci ciepłe powietrze ale nie gorące. Auto odstawiłem do mechanika. Wstępna diagnoza to termostat. Po dokładnych oględzinach okazało się, że puściły opaski na gumowych wężach i stąd nieszczelność. Według mechanika termostat był sprawny i nie wymagał wymiany. Auto odebrałem. Przez kilka pierwszych dni pięknie grzało, ale później znowu zauważyłem problem z dogrzaniem kabiny. Dodatkowo, po przejechaniu około 900km spadł poziom płynu o jakieś 5-6mm. Odniosłem również wrażenie, że jakoś słabiej dmucha z kratek więc wymieniłem filtr kabinowy. Poprawy brak. Przedwczoraj auto znowu oddałem do mechanika. Dzisiaj odebrałem. Został wymieniony termostat i uzupełniony płyn. Wybrałem się na wycieczkę. Nie poprawił się komfort ogrzewania w kabinie. Silnik nagrzewa się normalnie - na wskaźniku pięć kresek. Dodatkowo zauważyłem, że jak ustawię nadmuch na nogi to generalnie leci chłodne powietrze, a powinno ciepłe. Zachodzę w głowę gdzie tkwi problem i skąd te wszystkie perturbacje. Uprzejmie proszę Was o wskazówki. Być może ktoś z Was przechodził podobne perypetie. Może zna jakiegoś szpeca w Lublinie lub okolicach, który zna się biegle na układzie chłodzenia/ogrzewania w Renault ? Jeśli ktoś z Was miałby możliwość zmierzenia temperatury powietrza w kratce wylotowej (dobrze rozgrzany silnik, nadmuch na przód, regulator temperatury na max, wentylator na 2. bieg) to będę dozgonnie wdzięczny :). Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzaj na ustawionej temp na max.

Sceniki i meganki to nie syrenki i warszawy. Tam trzeba było otwierać zawór na nagrzewnicę. W naszych autach nagrzewnica cały czas jest włączona w układ chłodzenia silnika, bez zaworu odcinającego dopływ płynu do nagrzewnicy. Proponuję porządnie odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matys0, aston76, dziękuję za podpowiedź. Czy Waszym zdaniem jestem w stanie przeprowadzić sam tę operację w garażu, bez podnośnika ale z podstawowymi kluczami? Jeśli tak to poszukam w Internecie jakiejś instrukcji. Jeśli nie, bo np. wymaga to jakiś specjalistycznych narzędzi lub demontażu połowy samochodu to sobie od razu odpuszczę i podjadę do jakiegoś mechanika. Aby ułatwić Wam odpowiedź dodam, że jestem przeciętnie rozgarniętym, sprawnym fizycznie mężczyzną z podstawowymi zdolnościami manualnymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki aston76. Spróbuję podejść do tematu samodzielnie. Pozdrawiam.

 

Dodano: 29 sty 2015 - 20:15

Ponieważ w grudniu rozpocząłem temat to teraz pora na jego zakończenie. Tym bardziej, że jest dobre bo problem został rozwiązany. Ale po kolei. Po zdemontowaniu dolnego poszycia deski rozdzielczej i zapewnieniu sobie dostępu do nagrzewnicy i rurek układu chłodzenia zrobiłem kilka testów. Przy wyłączonym wentylatorze nadmuchu kabinowego rurka dolna (doprowadzająca czynnik do nagrzewnicy) była gorąca, parzyła. Rurka górna również gorąca, parzyła. Po włączeniu wentylatora na 2. bieg rurka dolna bez zmian. Rurka górna gorąca, ale nie parzyła. Po ustawieniu wentylatora na 4. bieg rurka dolna bez zmian. Rurka górna ciepła, ale nie gorąca. Wniosek, zbyt mały przepływ czynnika przez nagrzewnicę stąd łatwe jej wychładzanie prze ruch powietrza wymuszony pracą wentylatora. Podjąłem decyzję o wymianie nagrzewnicy i już trzeci tydzień cieszę się ciepełkiem w kabinie. Może komuś przyda się opis mojego przypadki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!