Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z odpaleniem Megane I


Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem znaczną cześć forum, coś mi świta, ale opiszę zjawisko.

 

Autko salonowe 8 lat, pierwszy właściciel 1,6 16 wentyli benzyna przebieg 78000 i raz odpala raz nie.Na pych a i owszem.Ciepły czy zimny, bez znaczenia, ale częściej na zimnym po nocnym odpoczynku nie odpala z klucza.W kluczu czip i bateryjka.Wziąłem zapasowy znaczna poprawa, ale tez zdarza się popchnąć.Przekręcasz klucz, kontrolki się świecą, rozrusznik kręci do wyczerpania akumulatora, pompka paliwo podaje.Często potrząśnięcie samochodem, czy też przesunięcie o kilkanaście centymetrów na luzie powoduje, że odpala.Przy okazji wymieniłem aku 6 letnie bo po dwóch zakręceniach rozrusznikiem padał.Nowy klucz, nowe aku autko hula, niby po kłopocie.Minął miesiąc przejechałem setkę km w trasie, po nocy ciepłej, ,akumulator rozładowany do zera, że nawet drzwi na pilota nie otwiera.Wstawiłem stary autko hula.Wymieniłem baterię CR 1620 w kluczu, dioda w kluczyku świeci ale nie otwiera drzwi na pilota.Otworzyłem ręcznie i na klucz kręci i nie odpala.POwrót do zapasowego klucza.No to na pych go.Poszło łatwo rundka po ulicach celem podładowania aku i kilka udanych prób odpalenia.Po nocy znowu ćma, potrzaśnięcie skutkuje odpał udany, jazda i udane odpalenia.Po nocy znowu ćma, trzy zakręcenia rozrusznikiem pada aku. No i stoi do dzisiaj bo na szczęście jest czym jeżdzić.W z wiązku z powyższym:

 

Czy po zmianie baterii w kluczyku, się on "rozkodowuje" i komp w aucie nie czyta czipa w kluczu, nie odpala traktując go jako intruza? MIałem wiele pilotów i po wymianie baterii autka chodziły.

 

Dzięki forum zdążyłem się zorientować, że może padł czujnik położenia wału korbowego, cewka na rozruszniku,czy czujnik impulsów (impulsator)

 

Nie bardzo wiem co to jest ten ostatni gdzie się mieści i jaką rolę odgrywa?

 

Proszę o pomoc.Pozdrawiam.

 

[8 lat temu produkowali Megane I - bronius]

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

campus53, Po przeczytaniu posta doszedłem do wniosku, ze masz jakiegoś "nocnego pożeracza prądu". Prawdopodobnie któraś dioda w alternatorze ma przebicie, lub regulator ładowania się posypał. To rozładowuje Ci aku w nocy. W związku z tym może być za mało prądu do uruchomienia auta. Nie mogę jednak doszukać się związku pomiędzy przepychaniem auta na luzie i odpalaniem po tej czynności. Gdyby było to na biegu, to wskazywało by na czujnik położenia wału. Wtedy koło zamachowe inaczej ustawia się względem czujnika i dopuszcza odpalenie. Tak samo z "potrząśnięciem" autem, to może wskazywać na kiepski stan połączenia plecionki masy pomiędzy silnikiem a karoserią. Proponuje posprawdzać powyższe w odwrotnej kolejności jak opisałem. (masa, czujnik, alternator u elektryka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki za odzew.

Co do numeru jeden czy dwa nie będę polemizował, muszę sprawdzić na fakturze, bo niby skąd by mi się to wzięło. Co do odpalania na pych to racja, ale są takie okoliczności, że trzeba, byle niezbyt często.Jak na swoje lata to 10-15 razy to jest pryszcz.

Jeszcze wczoraj, wiedziony podpowiedziami z forum, odkręciłem czujnik położenia wału korbowego, uprzednio wyciągnąwszy padnięte aku, przeczyściłem go, aż zaczął błyszczeć i po zamontowaniu nowego aku i czystego czujnika autko pali na dotyk - jak narazie - i po nocy również. Dopiero po miesiącu eksploatacji (niezawodnej) będzie można stwierdzić, że to ów czujnik. Oczywiście dam znać. Pozdrawiam i dziękuję

 

[ Dodano: 2008-03-06, 14:46 ]

Witam

 

Autko kręci. Jest dobrze. Przy okazji we własnej instrukcji obsługi znalazłem sposób zmiany baterii w kluczyku.Nalezy zakupić baterię CR 1620 (12 pln), następnie klucz rozkrecic małym śrubokretem krzyżakowym, delikatnie wyciągnąć starą baterię, tak by nie połamać plastikowych zacisków w jej miejsce wcisnąć nową baterię, złożyć i skręcić kluczyk.Następnie zasiaść za kierownicą(nie wsadzać klucza do stacyjki) i wcisnąć przycisk. Na kluczyku zapali się czerwona dioda i trzymac przycisk aż do jej zgaśnięcia.Potem wcisnac przycisk dwa razy i klucz się zakoduje.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!