Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Biały dym


ipopeki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam takie pytanie ostatnio zauważyłem, że wydostaje mi się biały dym z rury tzn jak stoję po przejechaniu 20 km i pozostawieniu auta na 3-4h a później znów zaczynam jazdę to na światłach wrzucę luz to jest jego tak średnio, a jak jadę na zimnym to dymu jest w normie ale zastanawia mnie to czy to norma zimą w LPG? Sprawdziłem olej jest tak jak było sprawdziłem płyn również brak ubytku, na korku też żadnych nalotów białej mazi nie ma więc wykluczam uszkodzenie głowicy lub uszczelki :), tylko moje pytanie czy to norma? czy może problem jest gdzieś indziej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypatrz się, każdemu kopci teraz tym bardziej że jest zimno i wilgotno i ci w w wydechu para wodna zostaje :). Tym bardziej że masz LPG to większa szansa na biały dym. Po prostu obserwuj poziom płynu chłodniczego i oleju i jak nic się nie będzie zmieniało to jest wszystko dobrze :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma czym się martwić dzięki wielkie :)

 

Dodano: 21 gru 2014 - 14:49

Wczoraj przejechałem 8km i odstawiłem samochód sprawdziłem poziom płynu chłodniczego było wszystko ok dziś z rana jest duży ubytek płynu prawie cały ale poziom oleju jest bez zmian hmm co to może być? gdzieś jest nie szczelny czy problem leży gdzie indziej ?

Edytowane przez ipopeki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przejechałem 8km i odstawiłem samochód sprawdziłem poziom płynu chłodniczego było wszystko ok dziś z rana jest duży ubytek płynu prawie cały

Nie wiem czy chłodnicę masz z odpowietrznikiem, jeżeli nie, to duże wahania poziomu w zbiorniku wyrównawczym między ciepłym silnikiem wieczorem i zimnym silnikiem na drugi dzień, to normalna rzecz, wynikająca ze zmiany objętości pęcherza powietrza w górnej części chłodnicy.

Problem leży w reduktorze, przez który płyn chłodniczy dostaje się do gazu, potem jest spalany.

Tu pozwolę sobie na negację. Przy uszkodzonym reduktorze, możliwośc dostawania się płynu do przetrzeni przeznaczonej dla gazu jest tylko wtedy gdy silnik pracuje na benzynie, a reduktor nie jest pod ciśnienim. Natomiast przy pracy silnika na gazie, w reduktorze jest wyższe ciśnienie gazu niż ciśnienie w układzie chłodzenia i to powoduje, że gaz dostaje się do układu chłodzenia, powodując jego zapowietrzanie i wszystkie problemy z tym związane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz układ zapowietrzony - nie wiem, na podstawie tego co napisałeś, nie da się tego wywnioskować, a jasnowidzem nie jestem, ale nie sądzę.

Układ chłodzący samoczynnie się odpowietrza po otwarciu termostatu - to raz. Nie piszesz o problemach z ogrzewaniem i przegrzewaniem silnika, notorycznymi ubytkami płynu, czy wręcz wyrzucaniem go przez korek - to dwa. O twardości węży po nagrzaniu silnika nie piszę, jeżeli nie masz odpowietrznika na chłodnicy, to węże będą twarde (nie tak jak przy przedmuchu, ale jednak) z powodu nieusuwalnego (albo bardzo trudno usuwalnego) pęcherza powietrznego w górnej części chłodnicy, o czym pisałem w poprzednim poście.

Napisałeś tylko o białym dymie z rury wydechowej, a to w chłodne dni to normalne zjawisko polegające na wykraplaniu się pary wodnej ze spalin i jest to bardziej widoczne przy pracy silnika na gazie, bo w gazie jest wiekszy udział atomów wodoru w stosunku do węgla niż w benzynie.

Brak białej mazi na korku od zbiorniczka nie występuje jak warunek konieczny przy przedmuchach, tak samo jak jej obecność na korku wlewu oleju, bo to może być wynik kondensacji pary wodnej.

Tak jak napisał kolega w drugim poście - Patrz i obserwuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś znalazłem kolejną oznakę węże od chłodnicy są twarde oraz w samochodzie wariuje wskaźnik temperatury pokazuje 90 po chwili spada na 80 a po jakimś czasie znów pokazuje 90, dolałem płynu i trochę uciekło i jest go mało i na razie nie ubywa reszta jest w normie oraz innych oznak nie ma co to może być?

 

Dodano: 26 gru 2014 - 10:52

Dziś jak złapał mróz otwieram maskę, a tam ponad maximum płynu, a nic nie dolewałem. Wczoraj było poniżej minimum a maximum, więc odpowietrzyłem. Dziś układ płynu był czyściutki i zobaczymy czy to coś da.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, mało widziałem, bo tylko te instalację, które eksplatowałem lub eksploatuję, więc mogą zdarzyć się przypadki o których napisałeś. A zetem nie ma o co kopii kruszyć. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!