Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala przy wilgotnej pogodzie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z Megane coach 1.6 e 8V, 96 r. Po np. ulewnej nocy rano jest problem z uruchomieniem silnika. Długo kręci i czasem załapuje za piątą próbą odpalenia. Później w trakcie jazdy nie ma mocy jakby nie palił na wszystkie cylindry. Po rozgrzaniu i każdym ponownym odpaleniu jest ok. Zacząłem od wymiany świec i nie pomogło. Dodam, że podczas lekkich przymrozków nie ma żadnego problemu. Gdzie szukać przyczyny?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie szukać przyczyny?

Przypuszczam, że masz przewody WN i być może coś więcej (rozdzielacz zapłonu kopułki na świece) i tu szukałbym przyczyny. Ja w takiej sytuacji dawnymi czasy w FSO i Poldku, zmieniejszałem przerwę na świecach nawet do 0.5 mm, aby zachęcić iskrę do przeskoku w tym właśnie miejscu i to pomagało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki, sprawdzę.

 

Dodano: 28 gru 2014 - 10:41

Witam. Jak się okazało problem z odpalaniem pojawił się również na mrozie. Na kablach rozruchowych przez inny akumulator też nie odpala. Odpalił po długotrwałym kręceniu. Potem w czasie jazdy było wszystko ok. Dodam ,że w zeszłym tygodniu miałem remont silnika (planowanie głowicy, wymiana uszczelki, wymiana zaworów). Mechanik zmierzył kompresję i stwierdził że jest 10,10,9,11. Jego zdaniem odchylenie 2 Bar to nic poważnego i bez wpływu na komfort jazdy. Co o tym myślicie? Dodam, że przed remontem też ciężko odpalał na zimnym silniku.

 

Dodano: 02 sty 2015 - 10:32

Zauważyłem jeszcze objaw, że przy obciążeniu np.włączonym nawiewie też nie pali.Po wyłączeniu nawiewu z trudem odpali

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak Ci zapali to sprawdź czy pali na wszystkie cylindry (prosty sposób: zdejmuj z każdej świecy przewód i nasłuchuj zmiany pracy silnika, jak nie ma zmiany to ten cylinder nie pali). Jeszcze spróbuj wyczyścić wtyczkę komputera, może tam się wilgoć dostała i wariuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jeszcze objaw, że przy obciążeniu np.włączonym nawiewie też nie pali.Po wyłączeniu nawiewu z trudem odpali

Naładuj akumulator, sprawdź jak wtedy będzie odpalał. Sprawdź też stan połączeń akumulatora z masą, bo na nich mogą powstawać przy pracy rozrusznika duże spadki napięcia i wtedy może być kłopot z iskrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po wizycie u mechanika. Pomierzył i stwierdził, że kable są ok. Na kompie pokazało błąd anomalia wtrysku. Mechanik stwierdził, że jest słaba pompa paliwa. Tylko co ma słaba pompa do pogody?? Ostatnio po całonocnej ulewie ledwie odpaliłem i przez kilometr jazdy ledwie ruszałem ze świateł i stopu bo tak mulił. Powoli zaczyna brakować mechaników w okolicy bo u wszystkich prawie już byłem, a problem nadal jest.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś poczyścić punkty masowe? mnie to wygląda jakby wilgotność powodowała jakieś anomalie w przewodzeniu prądu. Tak zwykle się dzieje gdy styki pokryte są nalotem tlenku miedzi. Tlenek bardzo chętnie chłonie wilgoć, jednocześnie wzrasta jego rezystancja i o ile się nie mylę, zwiększa też swoją objętość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!