Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instrukcja jak wymienić łożysko kolumny zawie


Rekomendowane odpowiedzi

a oto krótka instrukcja jak wymienić łożysko kolumny zawieszenia widoczne TU

 

potrzebne narzędzia:

-dwa ściski stolarskie o długości przynajmniej 45cm i jak najdłuższej długości śruby aby był duży zakres skręcenia.

-klucz nasadowy rozmiar 21

-klucz 13

-wygięty klucz oczkowy rozmiar 21 (ja korzystałem z 22 bo taki miałem)

-klucz imbus aby przytrzymać tłok amortyzatora

-czajnik z wrzątkiem w razie problemów z odkręceniem śrub

-i pomocnika do składania kolumny a zwłaszcza ściśnięcia sprężyny.

 

tak więc zaczynamy od ściągnięcia koła i podłożenia pod auto kobyłki( ja domowym sposobem pinek z drzewa :( ) pod wzmocnioną część nadwozia auta i opuszczenia z lewarka.

47166784hi7.jpg

Następnie ściągamy przewody z obejmy która jest przymocowana do kolumny(zaznaczone na zielono) i przechodzimy do odkręcenia śrub zwrotnicy(zaznaczone na czerwono). U mnie nie widziało im się tak łatwo odkręcić to zostały potraktowane wrzątkiem z czajnika i po opukaniu w końcu się udało :) .

75705829il5.jpg

Następnie odkręcamy śruby trzymające kolumnę od góry pamiętając ich miejsce( dla układu kierowniczego ze wspomaganiem są to otwory bliżej szyby.

79881485fs0.jpg

I w tym momencie możemy wyciągnąć z samochodu kolumnę zawieszenia po czym ukazuje nam się taki widok

93788987xl8.jpg

następnie wkręcamy kolumnę w imadło łapiąc za blachy które obejmowały zwrotnicę i mocno skręcamy. zakładamy ściski i ściskamy sprężynę zawieszenia. odkręcamy wygiętym kluczem oczkowym nakrętkę tłoczyska amortyzatora trzymając imbusem tłoczysko aby nam się nie kręciło. Po odkręceni popuszczamy ściski ale z uwagą żeby sprężyna która może nagle wyskoczyć nie zrobiła nam krzywdy.

73541845oe9.jpg

potem już tylko pozostaje nam wymienić łożysko i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności. Najgorsze jest ściśniecie sprężyny ale jak ktoś posiada dobre ściski to jest to 15 min pracy(moje się okazały nie wystarczające bo ich śruba miała zaledwie 7cm a potrzeba ścisnąć o wiele więcej). Poradziłem sobie w następujący sposób. Na początku sprężynę ścisnąłem za pomocą dźwigni(tak na wagę z drewnianej kantówki a druga osoba założyła wtedy ściski.

 

POWODZENIA :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odkręceni popuszczamy ściski ale z uwagą żeby sprężyna która może nagle wyskoczyć nie zrobiła nam krzywdy.

widzę wziąłeś sobie do serca moje przestrogi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Gdy mechanik przy mnie wymieniał łożysko to w momencie zakładania ścisku do sprężyn (porządniejszego niż na zdjęciach) kazał mi wyjść z warsztatu. Mówił że miał przypadek jak mu sprężyna wyskoczyła ze ścisku. Skończyło się na pogiętych blachach, wybitej szybie w aucie a kluczy które były na kolumnie to szukali 3 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli idzie o ściskanie sprężyny to można posłużyć się masą samochodu.

TZN. kładziemy sprężynę pod samochód, opuszczamy go z lewarka a następnie przy pomocy zwykłego sznurka od snopowiązałki związujemy poszczególne zwoje sprężyny ze sobą. Nie należy żałować sznurka - w końcu nie jest drogi a ważne jest bezpieczeństwo.

Tak związaną sprężynę bez problemy nałożymy na amortyzator wszystko poskręcamy, zamontujemy do auta i dopiero ostatnią czynnością bedzie przecięcie tego sznurka.

 

Sam w ten sposób wymieniłem już kilka sprężyn.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam w ten sposób wymieniłem już kilka sprężyn.

Gratuluję odwagi. :shock:

Najprostsze ściski do sprężyn kosztują ok 30 zł nie wiem więc po co takie kombinacje?

Tym bardziej, że są one dużo bezpieczniejsze od "sznurka do snopowiązałki" choć i z nich potrafi nieraz sprężynka wyskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podłączę się do tematu:

Wykryłem ostatnio u siebie luz z prawej strony zaznaczony na zdjęciu na zielono. Ta śruba, która trzyma tłok amortyzatora rusza się przy skręcie na prawo i lewo. Czy to jest świadczy o tym, że łożysko dokonało żywota czy może inna jest przyczyna?

post-9001-1238749798_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Chciałbym zapytać, po założeniu nowych łożysk i poduszek oraz skręceniu, wewnętrzna część poduszki pod wpływem skręcenia kierownicy i ogólnie jeżdżenia zmieniła swoją pozycję - okręciła się. Dodam, że okręciła się ona symetrycznie na obu kolumnach. Czy za słabo dokręciłem nakrętkę? Czasem przy maksymalnym skręcie kół, słychać jak ten element się przesuwa (coś jakby strzelanie).

Dzięki!

 

Znalazłem winowajcę. W kielichu jest luz pomiędzy ściankami kielicha i łożyskiem. Łożysko ocierało się o kielich i to powodowało, że kolumna nie obracała się swobodnie wydając dziwne dźwięki. Opukałem to młotkiem i jakoś znalazło swoje miejsce, ale chyba do wjechania w następną dziurę...

Podejrzewam, że nowy kielich i amortyzator załatwiłby sprawę, ale póki co nie narażam się na koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawisza1980, u mnie wszystko było w porządku, łożysko i poduszka, po prostu delikatny luz jest tam dopuszczalny. Trochę czasu minęło, ale doczekałem się odpowiedzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!