Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż alternatora w Megane II 1,5dci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak najszybciej zdemontować alternator w renault megane II z silnikiem 1,5 dci w warunkach domowych, ponieważ mam uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe? Mam z tym problem, ponieważ jest tam mało miejsca i nawet nie ma jak klucza włożyć. Jeżeli ktoś wie proszę o instrukcje krok po kroku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie ma się czego bać , to jest bardzo proste.

1. Ściągasz Plastiki pod maska

2. Sciągasz przedni zderzak razem z szmata pod spodem

3. Auto na lewarek sciagasz prawe koło i plastiki nadkola

4. Demontujesz blachę ktora zasłania dojście do napinacza

5. Bierzesz klucz oczkowy odgięty 16 zakladasz na napinacz i ściągasz pasek wielorowkowy.

Najprostsze masz juz za soba

6.Teraz wyłazisz z pod auta i patrzysz ktorędy wsadzić klucz do odkręcenia altka, spędzasz 15 minut na wyzywaniu żabojadów od najgorszych " przyda sie słownik wyrazów brzydkich i obrażliwych".

7. Po ochłonieciu dochodzisz do wniosku że jak juz tyle rozkręciłeś to trzeba iść dalej.

8. Wykręcasz 2 śruby kluczem 13 lub 14 bardzo powolutku bo brak miejsca i fatane dojście ( Płaskimi nie dojdziesz) więc najlepiej komplet nasadowych z nasadkami krótkimi i takimi jak do świec oraz grzechotką.

Śrub nie trzeba wykręcać do końca ( w prowadnicach altka są nacięcia i da rade wycinąć) ale musisz je wymacać paluszkami gdzie są i sam ocenić czu już starczy wykręcania.

9. Zastanawiasz się jak wyciagnąć alternator nie urywając tych wszystkich przewodów nad nim.

10. Okazuje się że nalezy naciągnąc lekko chłodnice i prosze alternator na wierzchu:)

Prawda że proste.

Następnie postępujesz w odwrotnej kolejności, jedyny problem to zalożenie paska ale dasz radę samemu.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, właśnie straciłem ładowanie w Megane II 1.5 dCi kombi. Czytam tą instrukcję i mam wątpliwości czy jest to wykonalne. Czy fabrycznie zderzak od dołu może być przynitowany? Tak to przynajmniej wygląda bo raczej na pewno nie są to łby śrub lub wkrętów.

No i największa wątpliwość dotyczy samej możliwości wyjęcia alternatora. Da się to zrobić bez wyjmowania chłodnic i zmieści się on miedzy blokiem silnika a górną belką pasa przedniego ?

Mój samochód pochodzi z samego końca produkcji tego modelu. Ma to jakieś znaczenie? Alternator TG11C069.

 

Pozdrawiam,

Jacek Zieliński

 

======================================================================

 

Najnowsze wieści są takie, że faktycznie da się to zrobić w ten sposób. Jednak zakres demontażu, przynajmniej u mnie, objął dodatkowo reflektory, pas z zamkiem, belkę pod zderzakiem i kilka osłon. Dopiero wtedy jest możliwość odchylenia pakietu chłodnic i intercooler-a na tyle aby wydobyć alternator.

 

W alternatorze pierścienie ślizgowe na wirniku przestały istnieć, wytarły się całkowicie aż do izolatora. Źle świadczy to ich trwałości. Przez 10 lat pracowałem ASO Toyota i jakoś nie przypominam sobie takiej sytuacji...

Edytowane przez JacekZielinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Chciałbym dołączyć się do tematu bo zawsze bez względu na datę jest ktoś komu on pomoże. 

Bardzo dobrze opisał wszystko Obiboc jednak co do zderzaka to nie trzeba go ściągać, jest prostszy i mniej czasochłonny sposób.

Aby było dokładniej to opisze w punktach wszystkie czynności:

  1. Ściągasz plastiki pod maską - osłona silnika i 3 szt. ułożone wzdłuż przedniej części komory silnika (do wyciągania plastikowych kołków polecam szczypce z długimi końcówkami i śrubokręt z wąską końcówką. Szczypce najbardziej się przydały przy wyciąganiu kołków z nadkola).
  2. Plastik trzymają też dwa długie kołki gdzie prawy stanowi mocowanie chłodnicy. Przy składaniu, przed jego włożeniem należy sprawdzić czy nie przesunęła się chłodnica.
  3. Następnie odkręcamy płytę znajdującą się pod plastikami (tą do której jest przymocowany np. zamek klapy) - jest tam 6 śrub i 2 wkręty (wkręty schowane są po bokach pod szarymi plastikami stanowiącymi całość z górną częścią zderzaka - plastiki wystarczy lekko odgiąć i mamy dostęp do wkrętów).
  4. UWAGA !!! - wkręty mocują od góry reflektor i należy bardzo uważać przesuwając płytę aby nie urwać tego mocowania).
  5. Przesuwamy tylko tą stronę płyty która znajduje się od bliżej alternatora. Nie ma konieczności demontowania całości).
  6. Teraz autko na lewarek. Ściągamy prawe koło i przednią część plastików nadkola (nie ma konieczności ściągania całości).
  7. Demontujemy blachę zasłaniającą dojście do napinacza.
  8. Na śrubę napinacza zakładasz klucz oczkowy odgięty 16. Klucz przesuwamy zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara i ściągamy pasek wielorowkowy.
  9. Czas na odkręcenie alternatora. Wykręcasz 2 śruby kluczem 13. Jedną możesz odkręcić od spodu (jest bliżej), drugą raczej tylko od góry. Niestety jest tam bardzo mało miejsca więc najlepiej skorzystać z klucza nasadowego i grzechotki. 
  10. Dolnej śruby nie wyciągniemy bez wyciągnięcia alternatora. Należy pamiętać, że przed jego montażem należy najpierw włożyć śrubę.
  11. U mnie alternator był dosyć mocno wpasowany więc aby go ruszyć musiałem użyć teleskopowego klucza który zastąpił mi breszkę. Włożyłem go od góry pomiędzy alternator a tunel którędy przechodzi śruba mocująca. 
  12. Aby nie pourywać kabli i przewodów, ściągnąłem dwa węże paliwowe i rozłączyłem kostki. 
  13. Teraz jak już zrobiliśmy miejsce to możemy wyjąć alternatora.
  14. Ja miałem do wymiany pierścień ślizgowy (komutator) więc za mną była dopiero połowa pracy.
  15. Jeżeli chodzi o złożenie wszystkiego do kupy to oczywiście wykonujemy to w odwrotnej kolejności (dla mniej doświadczonych polecam wykonanie zdjęć z poszczególnych etapów pracy).

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!