Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podniesienie tylniego zawieszenia (belki), mity i prawda


Rekomendowane odpowiedzi

Meganke posiadam od kwietnia 2013, zaraz po zakupie założyłem gaz. Niestety po tej operacji tylne zawieszenie siadło, w sumie jak większości przypadków. Samochód użytkuje żona dojeżdżając do pracy. W celu zmniejszenia kosztów jeżdżą w czwórkę na zmianę. Wiadomo jak wsiądą cztery osoby samochód siada.

W maju 2014 wymieniłem tylne łożyska, zakładałem SKF. Teraz znowu się odezwało jedno. Prawdopodobnie przyczyną było dobijanie tyłu do "bałwanków". W sumie czasami i ja nim jeżdzę i mam wrażenie, że z tyłu nie ma amortyzacji, strasznie twardy (tylne amory sprawne). Po założeniu gazu chciałem podnieść tył, ale jakoś się odwlekało. Teraz już jestem prawie zdecydowany. Dzwoniłem do Ageny w Tychach. Poinformowano mnie, że przesunięcie o jeden ząbek wiąże się z podniesieniem tyłu o 7cm :(. Obawiam się, że taka wysokość będzie zbyt duża. Poinformowano mnie, że opadnięcie tyłu jest spowodowane "przemęczeniem" drążków i będzie potrzebna ich wymiana. Z tego co czytałem na forum, już nie raz tylne zawieszenie było podniesione na ząbkach i nie było z tym problemu. Teraz już sam nie wiem co robić. Zdecydować się na wymianę drążków, a może zmienić mechanika? Jakie są wasze postrzeżenia co do podniesienia tylnego zawieszenia i co najlepiej zrobić. Oczywiście w miarę rozsądnej cenie.

Pozdrawiam

 

Chyba nic się nie dowiem '' ...... tutaj nocuje '' !!!!

Edytowane przez derk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ładnie tak papugować :?:

Tematy już czytałem rok temu, tylko mało co z nich wynika jeśli chodzi o wrażenia po regeneracji lub podniesieniu belki.

Większość postów to zapytania czy już podnieść lub czy belka z "X" będzie pasowała do "Y".

Ja szukam informacji na temat jak się zachowują drążki po podniesieniu (na wieloklinie) wiadomo że w tym momencie drążek będzie mocniej pracował. Zwłaszcza kiedy będzie obciążony.

Tak samo jestem ciekaw o ile podniesie się zawieszenie po regulacji o jeden ząbek.

Wracając do pomiarów H4 i H5

kwiecień 2013

No to pomiar wykonany, H4 = 290mm H5= 230mm

poprawna różnica H4-H5= 14+/-7,5

U mnie wyszło H4-H5=6 czyli nie był tragiczny

poprawna różnica H4-H5= 14+/-7,5

mam nadzieje że dobrze rozumiem, różnica powinna wynosić 14cm +/-7,5cm ?

Czyli wynik od 21,5 do 6,5cm jest do zaakceptowania ??

W sumie z taką belką już się bujam 1,5roku. Obawiam się ze ją w końcu i tak zregeneruje, ale przed sprzedażą. Tylko nowy użytkownik będzie zadowolony, a ja głupi 5 lat będę się bujał na glebie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

 

Dodano: 15 sty 2015 - 16:41

Na wstępie dziękuję bardzo za wyczerpujące odpowiedzi i czekam na następne punkty regulaminu !!!!

Więc dzisiaj udałem się do Ageny w Tychach, w celu oględzin mojej belki i ewentualnego podniesienia tylniej belki.

Przypominam moje pomiary przed zabiegiem

No to pomiar wykonany, H4 = 290mm H5= 230mm

poprawna różnica H4-H5= 14+/-7,5 (pytanie czego mm, cm a może m)

od kanty błotnika od podłoża 61cm

 

Mechanik ocenił stan drążków skrętnych na dobry i nie wymagają wymiany. Następnie przystąpiono do podniesienia tylniej tylnej belki na wieloklinie

o jeden ząbek.

Po odebraniu samochodu wykonałem jazdę próbną następnie wykonałem pomiary

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

H5=30cm 300mm

H4=28cm 280mm

H4-H5= -2cm -20mm

od kanty błotnika do podłoża 68cm

<><><><><><><><><><>><><><><>

Czyli śrubę mam o 2cm powyżej środka osi koła

O ile dobrze rozumiem wzór oraz rysunki gdzie widać że środek śruby powinien być poniżej środka koła ?

I dopuszczalny wynik = 14 +/-7,5

<><><><><><><><><><>><><><><>

Z wzoru wynika że powinna być poniżej środka osi koła, Wcześniej miałem wynik 6cm i moim zdaniem auto stało zbyt nisko.

Nie wiem jak by to wyglądało przy różnicy 20cm co z wzoru jest dopuszczalne. Pewnie połowa koła było by zakryte nadkolem.

Może w końcu się dowiemy w jakich jednostkach jest podawany pomiar ?

 

Dodano: 15 sty 2015 - 17:46

a teraz tak wygląda

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.9 - Enter Aston76

post-16160-0-99633600-1421340379_thumb.jpg

post-16160-0-95662900-1421340394_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!