Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

6 biegowa skrzynia biegów-pic na wodę?


KrzysztofNE

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie pali 9l/100km po mieście. A Poznań podobno najwolniejszym miastem jest :)

Ta trasie jest w porządku. Nawet jak się trochę poszaleje, to max 8l/100km. Przy spokojnej jeździe, max 110km/h to 7l/100km. Skrzynia jest ok jak najbardziej.

Ogólnie sympatyczne autko, ale jeszcze z 3lata max ze mną będzie, bo trochę przy małe jak dla mnie, i nie zapewnia komfortu należytego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zwiększenie ilości biegów ma pomóc w uzyskaniu ładnych wyników w testach zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń, oraz epatowania potencjalnych klientów "ładnie" wyglądającymi cyferkami. Świadczy to również o braku elastyczności współczesnych silników. Nie należy mylić elastyczności z możliwościami jazdy na niskich obrotach. Do jazdy na niskich obrotach wymyślono kolejny "chłyt" marketingowy - koło dwumasowe. Obniża częstotliwość rezonansową układu korbowego silnika i pozwala na "bezkarne" deptanie silnika od 1000 obr/min. Spróbujcie coś takiego zrobić w starszym samochodzie. Cudzysłów jest dlatego bo za to sie płaci - kto wymieniał takie koło to wie ile to kosztuje.

Współczesne samochody są projektowane i produkowane jak sprzęt AGD ma wytrzymać gwarancję + 2 do 3 lat. Potem klient ma kupić nowy samochód. Oczywiście wszystko pod płaszczykiem ekologicznego bełkotu ( bo stary samochód zanieczyszcza środowisko, zagraża bezpieczeństwu itp itd).

Bezpieczeństwu zagraża samochód niesprawny - niezależnie od wieku.

A ile zanieczyszczeń wnosi do środowiska masowy recykling i przetworzenie starego samochodu na nowy???

 

PZDR

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pierwszym paragrafem się nie zgodzę, kwestia przełożeń zawsze wiąże się z z kompromisem przyspieszenie/v max. ale pod drugą częścią podpisuję się rękami i nogami, koncerny robią eko terrorystów w konia jak chcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam cały wywód na temat 6 biegowej skrzyni i zastanawiam się czy wszyscy użytkują ten sam samochód :) ja osobiście 3 miesiące temu przesiadłem się z Kangoo 1.5 dci właśnie na megi III 1.6 16V i faktycznie silnik na niskich prędkościach obrotowych ciągnie gorzej ( brak turbo ) ale powyżej 3,5 tys. jest czym jechać. Hałas, wszyscy piszą że nie do wytrzymania i zastanawiam się czym ktoś jeździł wcześniej, faktycznie przy wkręceniu silnika na wysokie obroty wydaje większy hałas ale po ustaleniu stałej prędkości uważam jest naprawdę bardzo przyzwoicie a wiem co mówię bo podróżuję czasami autami dużo droższymi. Osobiście zrobiłem ostatnio test i na 6 biegu przy 4 tys. mam 150 km/h, w środku słychać szum powietrza i można tak podróżować dość długo bez większego zmęczenia. Co do spalania to muszę się zgodzić że silnik nie należy do najoszczędniejszych ponieważ jest zbudowany według starej szkoły, ja zakupiłem megi z oryginalną instalacją lpg i średnio wychodzi mi około 10 litrów na 100 km więc jeździ się taniej niż dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!