Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne stukanie przy hamowaniu i ściąganie auta na lewo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu mam problem z moją meganką. Mianowicie podczas hamowania gwałtownie ściąga mi samochód na lewo i żeby jechać prosto muszę mieć lekko skręconą kierownicę w prawą stronę. Po dodaniu gazu ( czasami po pewnej chwili od przyspieszenia) słychać dosyć mocne stuknięcie i wszystko wraca do normy lub lekko się poprawia. Myślałem, że jest to zacisk hamulca przedniego lewego koła, ale w sobotę byłem na stacji diagnostycznej i wykazało, że moje hamulce mają 85% sprawności i oba hamulce z lewej i prawej strony z przodu hamują równo. Poza tym przy skręcaniu na maksa w lewo czy w prawo mam w pewnym momencie takie wrażenie jakby autko miało przód w powietrzu, bo kierownica bardzo leciutko chodzi. Na stacji diagnostycznej zawieszenie wykazało mi na 75% z przodu i z tyłu. Mój mechanik posprawdzał wszystko w przednim zawieszeniu i wszystko jest podokręcane i też nie wie, dlaczego tak się dzieje. Może ktoś z Was sportkał się z czymś podobnym?

Czekam na odpowiedź, bo już nie mam pomysłu co do mojego problemu :(

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat będzie ciężki :

1 Podnieść auto , sprawdzić czy się koła lekko obracają

2 sprawdzić jarzma zacisków czy nie zblokowane prowadzenia , to samo z klockami w prowadzeniach czy luźno się przesuwają ( dziurawe osłony przeciwpyłowe to już jakiś punkt zaczepienia)

3 Miewałem przypadki że wężyki hamulcowe nie cofają należycie płynu hamulcowego (puchną pod elementem zaciśniętym)

4 jeżeli z tyłu bębny to sprawdzić czy chodzą tłoczki w cylinderkach

5 Pomiar środka osi kół przód i tył czy taki sam wymiar z prawej i lewej strony

6 Sprawdzić stan blacharski płyty podłogowej / może auto się już łamie

Może coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy sprężyna od amortyzatora nie pękła. Mi pękła (dolny zwój przy mocowaniu do amortyzatora), a wcześniej też, na stacji diagnostycznej stwierdzono tylko luz na wahaczu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny mam całe. Zlikwidowałem wszystkie awarie :notacrook: z czego bardzo się cieszę. Okazało się, że z jednej strony jak i z drugiej w przednich zaciskach klocków hamulcowych były zapieczone tłoczki cofania klocków. Z prawej jeden całkowicie, z lewej strony tylko ciężko chodziły. Po przeszlifowaniu, wyczyszczeniu i nasmarowaniu chodzą jak nówki :-) Do tego wymieniłem sworzeń wachacza z prawej strony z przodu, bo zaczął być już luźny. Teraz autko chodzi pięknie. Kierownica jest sztywno, nic nie puka i nie stuka i hamuje równo bez jakiegokolwiek ściągania. Panowie dziękuje za cenne uwagi i rady i pomoc :rolleyes

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!