Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ogrzewaniem - raz grzeje a raz nie


Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem taką sytuację w poprzednim samochodzie - Megane 1 1,9 dTi '98r. Też raz grzał, raz przestawał grzać w dość losowych momentach. Tam układ był prosty, bo klimatyzacja/ogrzewanie były oczywiście manualne. Zacząłem od sprawdzenia poziomu płynu i wydawało mi się że jest na odpowiednim poziomie. Kupiłem już nawet nową nagrzewnicę, sądząc żę stara jest już zamulona. Jakoś tak sie układało, że nie miałem kiedy jej wymieć i jeździłem z dziwnie działającym układem 3 miesiące. Problem rozwiązał się praktycznie sam, gdy jechałem autostradą i temperatura silnika zaczęła rosnąć. Stanąłem na pierwszym zjeździe, sprawdziłem poziom płynu. Okazało się, żę zbiornik jest pusty i samochód wypił prawie 2,5 litra płynu. Wcześniej byłem przekonany, że poziom jest właściwy, bo na zbiorniku powstało przebarwienie dokładnie w połowie skali. Z zewnątrz wyglądało jakby płynu była odpowiednia ilość. Dopiero po odkręceniu korka i zajrzeniu do środka zobaczyłem że było pusto. Po uzupełnieniu płynu wszystko wróciło do normy.

 

U Ciebie może być problem z elektroniką, ale zacząłbym sprawdzanie od poziomu płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wstyd mi się przyznać ale najprawdopodobniej miałem ten sam problem co kolega leon15 (mało płynu) a zwiodło mnie przebarwienie na zbiorniczku z płynem. Jak patrzyłem wcześniej na zbiorniczek to wyraźnie odznaczał się widok jakby płyn był równo pomiędzy kreskami min i max. Dziś odkręciłem korek a tam sucho...! Miałem pod ręką ok. 0,4 litra płynu Prestone, więc dolałem ale to sprawy nie załatwiło więc podjechałem do pobliskiego Intermarche i kupiłem jakiś płyn OKCAR czy jakoś tak do -35, mieszalny z wszystkimi płynami i weszły jeszcze 2 litry!!!

Eeeech, człowiek uczy się jednak całe życie... ;) Mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Tylko skąd taki ubytek...? Niedawno był zalany nowym płynem a przejechałem ok. 750 km. Jeśli dalej będzie ubywać odstawię żeby mechanik poszukał, bo na podłodze w garażu wycieków płynu nie widzę.

Wybaczcie, że "dupę zawracałem" ale może to też będzie dla kogoś wskazówka, kto w przyszłości będzie miał podobny problem.

Dzięki wszystkim zaangażowanym za wsparcie i wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt, sporo płynu weszło ale podczas drogi nie zauważyłem żeby temperatura silnika się podnosiła a silnik pracował normalnie. Coś się mogło niekorzystnego zadziać dla silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło przegrzać się mógł, no ale kontrolek by wskazał że coś nie tak. Pozostaje liczyć na nieszczelność najlepiej w kolejności węże, termostat, pompa, chłodnica, nagrzewnica ( to to wyciagnąć ) w najgorszym wariancie uszczelka pod glowica i sama głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzyłem wcześniej na zbiorniczek to wyraźnie odznaczał się widok jakby płyn był równo pomiędzy kreskami min i max. Dziś odkręciłem korek a tam sucho...!

I dlatego zawsze w megance sprawdzam poziom płynu przez odkręcenie korka i zaświecenie latarką do zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nauczony doświadczeniem też tak będę robił.

Płyn jednak nadal gdzieś ucieka. Od dolania zrobiłem zaledwie 27 km po mieście i zeszło z poziomu pomiędzy kreskami na poniżej minimum. Odstawię auto do mechanika bo zapewne czegoś nie dokręcili, więc niech poprawią... .

 

Dodano: 02 lut 2015 - 17:28

Hmmm dziwna sytuacja. Auto stało u mechanika na podnośniku, szukali nieszczelności ale nigdzie nic nie znaleźli. W garażu posadzka też sucha. Teraz płynu ubywa znacznie mniej, a może już nawet w ogóle. Na razie nie mam dłuższych tras więc trudno mi porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!