Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dTi ciężko pali zimny po dłuższym postoju


przemkomac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Megane 1.9 dTi jednak nie chce palić po kilkugodzinnym postoju np. po nocy czy postoju na parkingu pod szkołą lub zakładem. Początkowo pomagało podpompowanie paliwa ręczną pompką, co sugerowało że spływa ono z układu, ale teraz nie zawsze to pomaga. mechanik posprawdzał zaworki zwrotne, założył dodatkowy, ale i to nie przyniosło żadnego rezultatu. Filtr paliwa też nowy. Pompa podaję paliwo na wtryski, a silnik tylko czasem zaskoczy, a tak to tylko kręci rozrusznik i nie łapie. Aż za którymś razem zapali ze strzała i później już odpala normalnie. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną lub spotkał się z podobną sytuacją?

Pozdrawiam I czekam na pomoc, bo po mału tracę cierpliwość :/

Edytowane przez przemkomac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie posiadam przyrządu do badania wtrysków. w jaki inny sposób mogę je sprawdzić? Podejrzewam, że nie wystarczy takiego wtrysku wykręcić i zobaczyć jak tryska czy leje? Czy może być to wina przesuwnika kąta wtrysku w pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jednoznacznie powiedzieć co może być. Sprawdzałeś świece żarowe czy grzeją (dochodzi prąd) i czy same świece na pewno są sprawne :?: Podjedź do pompiarza to wtryski sprawdzi. U mnie mam jednego co sprawdza za darmo jak się przywiezie same wtryski. Niestety co do pompy to trzeba ją wyjąć. Jeżeli na Clip nie pokazało będy kąta wtrysku to nie to. Odepnij przepływkę i zobacz czy odpali. Czy czujnik położenia wału na pewno jest dobry :?:

Edytowane przez zawisza1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek należało by czujnikiem zegarowym sprawdzić statyczne wyprzedzenie kąta wtrysku. Jeżeli po wymianie rozrządu to nie było zrobione to później pojawiają się problemy z rozruchem po dłuższym postoju.

Kolega zawisza1980 ma doświadczenie w tym zakresie więc pewnie udzieli odpowiednich porad.

Gdy miałem scenica z silnikiem dti po pierwszej wymianie rozrządu wszystko było OK, po drugiej wymianie po pewnym czasie zaczęły się podobne problemy z odpalaniem po dłuższym postoju. Ustawienie czujnikiem zegarowym kąta wtrysku pomogło. Warto spróbować, wykluczysz przynajmniej jedną z potencjalnych przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe na pewno są dobre. Prąd też dochodzi. czujnik wału również jest dobry. Byłem drugi raz na kompie i błędu nie wywaliło. Nie wiem jaki program był za pierwszym razem, ale drugi raz był cdif/2 i na silniku nie było nic poza przepływką. Czy tylko Clip pokaże mi błąd kąta wtrysku?

Kolego gdzie mogę zrobić takie ustawienie czujnikiem zegarowym?

Edytowane przez przemkomac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gdzie mogę zrobić takie ustawienie czujnikiem zegarowym?

Będzie ciężko :mrgreen: każdy teraz tylko podchodzi z kablem i kompem. Ustawienie czujnikiem kosztuje przynajmniej w Gdyni od 80zł do nawet 250zł. Ja osobiście zakupiłem sobie czujnik i przedłużkę. Koszt z wysyłką 120zł ale robisz kiedy chcesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dowiedziałem się, że w okolicy koleś zajmuje się pompami wtryskowymi. Zdobędę na niego namiar i może mi zrobi ustawienie zegarowe. Zobaczymy co to pomoże. Ponowie jeszcze pytanie: czy CDIF/2 pokazałby mi błąd nastawnika kąta wtrysku czy tylko Clip?

Pozdrawiam

 

Dodano: 16 lut 2015 - 11:44

Witam. Problem rozwiązany :) Winnym okazał się czujnik położenia wału. Był zbyt oddalony od wału i przekazywał do komputera złe wskazania do potrzebne do ustawiania kąta wtrysku przy rozruchu.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!