Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dTi ciężko pali zimny po dłuższym postoju


przemkomac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Megane 1.9 dTi jednak nie chce palić po kilkugodzinnym postoju np. po nocy czy postoju na parkingu pod szkołą lub zakładem. Początkowo pomagało podpompowanie paliwa ręczną pompką, co sugerowało że spływa ono z układu, ale teraz nie zawsze to pomaga. mechanik posprawdzał zaworki zwrotne, założył dodatkowy, ale i to nie przyniosło żadnego rezultatu. Filtr paliwa też nowy. Pompa podaję paliwo na wtryski, a silnik tylko czasem zaskoczy, a tak to tylko kręci rozrusznik i nie łapie. Aż za którymś razem zapali ze strzała i później już odpala normalnie. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną lub spotkał się z podobną sytuacją?

Pozdrawiam I czekam na pomoc, bo po mału tracę cierpliwość :/

Edytowane przez przemkomac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie posiadam przyrządu do badania wtrysków. w jaki inny sposób mogę je sprawdzić? Podejrzewam, że nie wystarczy takiego wtrysku wykręcić i zobaczyć jak tryska czy leje? Czy może być to wina przesuwnika kąta wtrysku w pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko jednoznacznie powiedzieć co może być. Sprawdzałeś świece żarowe czy grzeją (dochodzi prąd) i czy same świece na pewno są sprawne :?: Podjedź do pompiarza to wtryski sprawdzi. U mnie mam jednego co sprawdza za darmo jak się przywiezie same wtryski. Niestety co do pompy to trzeba ją wyjąć. Jeżeli na Clip nie pokazało będy kąta wtrysku to nie to. Odepnij przepływkę i zobacz czy odpali. Czy czujnik położenia wału na pewno jest dobry :?:

Edytowane przez zawisza1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek należało by czujnikiem zegarowym sprawdzić statyczne wyprzedzenie kąta wtrysku. Jeżeli po wymianie rozrządu to nie było zrobione to później pojawiają się problemy z rozruchem po dłuższym postoju.

Kolega zawisza1980 ma doświadczenie w tym zakresie więc pewnie udzieli odpowiednich porad.

Gdy miałem scenica z silnikiem dti po pierwszej wymianie rozrządu wszystko było OK, po drugiej wymianie po pewnym czasie zaczęły się podobne problemy z odpalaniem po dłuższym postoju. Ustawienie czujnikiem zegarowym kąta wtrysku pomogło. Warto spróbować, wykluczysz przynajmniej jedną z potencjalnych przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe na pewno są dobre. Prąd też dochodzi. czujnik wału również jest dobry. Byłem drugi raz na kompie i błędu nie wywaliło. Nie wiem jaki program był za pierwszym razem, ale drugi raz był cdif/2 i na silniku nie było nic poza przepływką. Czy tylko Clip pokaże mi błąd kąta wtrysku?

Kolego gdzie mogę zrobić takie ustawienie czujnikiem zegarowym?

Edytowane przez przemkomac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gdzie mogę zrobić takie ustawienie czujnikiem zegarowym?

Będzie ciężko :mrgreen: każdy teraz tylko podchodzi z kablem i kompem. Ustawienie czujnikiem kosztuje przynajmniej w Gdyni od 80zł do nawet 250zł. Ja osobiście zakupiłem sobie czujnik i przedłużkę. Koszt z wysyłką 120zł ale robisz kiedy chcesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dowiedziałem się, że w okolicy koleś zajmuje się pompami wtryskowymi. Zdobędę na niego namiar i może mi zrobi ustawienie zegarowe. Zobaczymy co to pomoże. Ponowie jeszcze pytanie: czy CDIF/2 pokazałby mi błąd nastawnika kąta wtrysku czy tylko Clip?

Pozdrawiam

 

Dodano: 16 lut 2015 - 11:44

Witam. Problem rozwiązany :) Winnym okazał się czujnik położenia wału. Był zbyt oddalony od wału i przekazywał do komputera złe wskazania do potrzebne do ustawiania kąta wtrysku przy rozruchu.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!