Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Ostatnio w moim meganie (1.6 16v) pojawił się problem z ładowaniem akumulatora. Na tablicy świeci się kontrolka akumulatora i 'stop'. Po zmierzeniu napięcia na akumulatorze przy wyłączonym silniku - spadło poniżej 12v. Natomist przy włączonym pozostaje bez zmian.

Postanowiłem zajrzeć do alternatora i wymieniłem szczotki. Niestety jak się okazało to nie to. Wpadłem na pomysł żeby sprawdzić napięcie na zaciskach akumulatora, ale tym razem z miernikiem ustawionym na prąd zmienny (przy włączonym silniku). Co mnie zaskoczyło - miernik wskazał 25v. Dlatego podejrzewam że winny jest prostownik alternatora. Ale chciałem się doradzić, czy jest pewny sposób na diagnostykę? Wolałbym nie kupować nowych diód, by przekonać się że problem jest gdzie indziej.

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z miernikiem ustawionym na prąd zmienny (przy włączonym silniku).

Niby dlaczego? Alternator ma wbudowany element prostowniczy zmieniający napięcie zmienne(wytwarzane przez alternator) na stałe.

Sprawdź jeszcze raz używając prawidłowych ustawień miernika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym problem że powinno być tylko stałe napięcie, a pojawia się zmienne. Co może uszkodzić akumulator. Zasatanawiam sie czy jeśli któraś z diód alternatora miała przebicie, to czy doszłoby do takiej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wczoraj ponownie jak to jest z tym prądem zmiennym i tym razem miernik w skali A/V - nie wskazywał już nic. Albo coś pomieszałem, albo mostek żyje własnym życiem. Co innego zauważyłem - przy włączonym zapłonie bez uruchomionego silnika żarzy się kontrolka akumulatora. Wcześniej nie widziałem tego, ponieważ miałem komunikat o awarii (stale zapalona kontrolka akumulatora i stop - bez względu na pracę silnika), który zniknął po naładowaniu aku z prostownika. Ale z tego co już znalazłem - taki efekt może powodować i regulator i mostek, więc nie jest to nadal jednoznaczne, spróbuję może uda się dziś wyciągnąć mostek i sprawdzić.

Edytowane przez szwychtenberg94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego zauważyłem - przy włączonym zapłonie bez uruchomionego silnika żarzy się kontrolka akumulatora.

Przy tylko włączonym zapłonie, ta kontrolka powinna się jasno świecić, a po uruchomieniu silnika zgasnąć (jak alternator zacznie ładować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!