Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Centralny zamek - czy jest możliwe ryglowanie przy otwartych drzwiach


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam Megane III Grandtour z 2013 (FL2012). Brakuje mi pewnej funkcji centralnego zamka (z klawisza, bez handsfree), którą miałem poprzednio w Skodzie. Otóż:

Czy w Megane jest możliwe takie ustawienie zamka, aby ryglował drzwi nawet jeżeli któreś z drzwi są otwarte (za wyjątkiem drzwi kierowcy)? Za każdym razem gdy mam np. duże zakupy pakuję się przy otwartej klapie bagażnika - ręce już zajęte i ciężko w takim momencie jeszcze walczyć z pilotem i malutkim klawiszem zamykania drzwi. W Skodzie mogłem w tym momencie nacisnąć zamknięcie - ryglował wszystkie drzwi, a klapę ryglował po jej zamknięciu (a to nie jest trudne, nawet z 2 rękoma zajętymi). Czy da się tak zaprogramować/włączyć zamek w M3? Handsfree załatwiałby temat, ale w moim tego nie ma...

Dla odmiany domykanie szyb w Megance działa o wiele fajniej (2x klawisz zamknięcia) - w Skodzie trzeba było dusić klawisz zamykania, aż do całkowitego domknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Renault tak dba o użytkownika, że nie ma mowy o jakimś przypadkowym zatrzaśnięciu karty w aucie. A opisany sposób byłby bardzo podatny na takie przypadki.:) Tak właściwie to karte jedynie da się zatrzasnąć naciskając domykanie okien i wrzucić jednocześnie kartę do wnętrza. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodowo, często wożę pewne wartościowe przedmioty, w aucie i bagażniku, które można łatwo "buchnąć". Są nieduże, łatwe do chwycenia i ucieczki.

Ilekroć wsiadam do auta, czy to na stacji, czy pod marketem, nawet w mieście, mam obawy czy ktoś nie podbiegnie i... dalej już chyba nie muszę tłumaczyć. :)

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... ciekawy problem.

Dla mnie,z pewnych względów, brak też jest innej funkcji, odblokowania tylko drzwi kierowcy, kiedy reszta pozostaje nadal zablokowana.

W megane II jest taka opcja więc może i III ma. Nazywa się mniej więcej - selektywne otwieranie drzwi i pokryw. Aktywowałem u siebie i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodowo, często wożę pewne wartościowe przedmioty, w aucie i bagażniku, które można łatwo "buchnąć". Są nieduże, łatwe do chwycenia i ucieczki.

Ilekroć wsiadam do auta, czy to na stacji, czy pod marketem, nawet w mieście, mam obawy czy ktoś nie podbiegnie i... dalej już chyba nie muszę tłumaczyć. :)

 

Może lepiej jeżdzić pojazdem opancerząnym .

A poważnie mówiąc, to proste wcisnąć guzik i się zamknąć aby nikt nie ukradł milion euro spoczywających na fotelu pasarzera. Można też przytrzymać ten guzik nieco dużej i megi sama zadba o klejnoty, zamykając się zaraz po starcie. A co do pakowania bagażnika np.części zamiennych często potrzebnych w megane ,to można z pilota odryglować tylko bagażnik i po jej zamknięciu zarygluje się sama. Co jednak trwa kilka chwil.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym przewoził w aucie worek owsa nie byłoby sprawy i klejnoty to też nie są.

Ryglowanie drzwi po ruszeniu jest ok, zmam to jeszcze z Laguny 1 i Megany 1 ale nie o to chodzi.

 

W megane II jest taka opcja więc może i III ma. Nazywa się mniej więcej - selektywne otwieranie drzwi i pokryw. Aktywowałem u siebie i działa.

Możesz coś więcej na ten temat napisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z instrukcji obsługi do M3ph1, może u Ciebie jest podobnie:

 

Karta RENAULT z nadajnikiem zdalnego sterowania: sposób użycia

Odblokowanie drzwi i pokryw

Nacisnąć na przycisk 1. Odblokowanie zamków zostaje zasygnalizowane jednokrotnym mignięciem świateł awaryjnych.

Gdy włączone jest tylko odblokowanie zamka drzwi kierowcy (patrz paragraf „menu osobistych ustawień pojazdu” w rozdziale 1):

– wciśnięcie przycisku 1 powoduje odblokowanie wyłącznie zamka drzwi kierowcy i klapki wlewu paliwa;

– wciśnięcie dwa razy z rzędu przycisku 1powoduje odblokowanie wszystkich zamków.

 

menu osobistych ustawień pojazdu (Komputer pokładowy)

Wybór ustawień

a) Auto. blok. Zamków drzwi podczas jazdy;

b ) Odblokowanie zamka tylko drzwi kierowcy;

c) Włączenie wycieracz. tylnej przy cofaniu;

d) Automat. Włączenie świateł dziennych;

e) Pomoc parkowania z przodu samochodu;

f) Pomoc parkowania z tyłu samochodu;

g) Pomoc parkowania : głośność;

h) JĘZYK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie działało to tak: otwieram auto kartą i naciskam raz odblokowuje drzwi kierowcy, dwa razy wszystko, gdy wysiadam i otwieram drzwi kierowcy to żadne inne ani bagażnik nie są odryglowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!