Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z akumulatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem posiadaczem meganki 1.4 16v 2000r kombi. Mam pewien problem gdyz nie wiadomo z jakiej przyczyny padł akumulator. Autko przez całą zime dobrze sie spisywało, rozrusznik zawsze za 1 razem palił. Dzisiaj rano gdy chciałem odpalić okazało sie, że aku jest całkowicie rozładowany (nawet lampa sie nie swiciła a kontrolki na zapłonie tylko mrugnęły).

ładowanie prostownikiem 15min nie pomogło, żeby tylko odpalic (spieszylo mi sie), wiec drugi samochód i kable po 10min auto odpaliło, pochodziło troche i zgasilem. za 2-3min chcialem ponownie odpalic i niestety ani nie drgnie :(.

Auto ostatni raz bylo uzytkowane we wtorek i wszystko bylo okej.

Nie wiem czy to moze miec jakis związek ale w sobote miałem dziwny przypadek. Gdy odpalałem auto (całkiem zimny silnik) od razu załączył sie wiatrak od chłodnicy. pochodzil troche, zgasiłem i juz mial problemy z odpaleniem. pojechałem sie przewiezc, wiatrak po pewnym czasie sie wylaczyl i wszystko bylo okej.

Jaki moze byc problem szybko padającego akumulatora? moze jakas zwarcie albo po prostu stary akumulator(4 lata + popszedni wlasciciel)? Porsze o pomoc i z góry dziekuje :)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie przypadki, że akumulator pada nagle. Ja miałem dwa takie przypadki w ciągu 40 lat, w pierwszym - padł 4-letni akumulator (padło połączenie między celami), a w drugim - padł 9-letni (nie był w stanie obrócić rozrusznikiem). Ale w tym wypadku należałoby akumulator porządnie naładować i sprawdzić efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu zostawiłeś coś włączone i wydoiło baterię .

Sprawdź dobrze przewody do tego wiatraka i jego czujnik.Nie wykluczone,że zware robi i pożar gotowy .Nie dalej niż miesiąc temu miałem podobnie .Nie zostawiłem nic zapalonego czego jestem pewien ,a tu rano kuku.Aku 3 lata varty.Myśląc że aku juz na szrot to heja do ładowania i ładował się ciągiem dzień,noc dzień 37h dokładnie .

Rezultat wyśmienity(po mimo opini,że nie można tak długo ładować .mój ma 62ah prostownik ładuje 8A= 8h ładowania co mu nie pomagało) ."Pirania" lepiej pali rano(przed padnięciem aku paliła, ale potrzebowała ok. obrotu żeby załapać )nie puszcza chmury .Muj przypadek 1,5 dci. I co było radością nie zbadaną zaczeły działać szyby z pilota (domykanie).I tu dodam ,że z domykaniem walczyłem do jesieni i wielokrotnie odcinałem prond z akumy za radą forumowiczów . Te auta nie idą na kompromis ,aku musi być ciągle 100% ,albo zaczyna fisiować .Już dłuższy czas myślałem że wina palenia rano to uszczelka,pompa,wtryski,świece sprawdzałem i 4x OK a i przydymiała sobie przy rozruchu . Teraz jest cacy,bo ma tyle prądu ile zapragnie:)

Zatem zanim wyrzucisz aku potraktuj go hardkorowo prostownkiem .Ciekaw jestem ile bateri trafiło na złom ,bo ktoś ładował połowę dnia i po dwuch dniach to samo.Oczywiście nie musi tak być przy karzdym akumulatorze ,żeby nie było pretęsji . Ja tak zrobiłem bo i tak był do wyżucenia .A TU SIUP PARĘ STÓWEK W KIESZENI .

Oto taka historia może się przyda zanim ktoś wyda kasę na walkę ze złym odpalaniem z rana.A nie raz się czyta ,że ktoś wymienił świece ,czujniki położenia, diagnozował pompę i wtryski,a nawet są tacy co rozrząd wymieniają przed czasem bo zufany mechanik kazał .

Pwenie większość zobaczy post tak długi i oleje go ,bo czytania dużo :)

Za pisownie sory,nie jestem polonistą :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6

To włącz sobie sprawdzanie pisowni - słownik PL

- Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator został porządnie naładowany i śmiga do tej pory bez zarzutu. Podejrzewam, że mogła gdzieś woda podejść i zamarzło i było zwarcie. Jednak dalej mnie niepokoi problem z tym wentylatorem. Dalej przy zimnym silniku włącza się. W najbliższych dniach postaram się sprawdzić czujnik temperatury.

PS. znajomy mi radził żebym się nie patyczkował i kupił nowy akumulator, póki co zostaje przy moim :D

Edytowane przez Musial555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!