Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Konwenter RCA


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chcę zamontować u siebie w Megane II subwoofer wraz ze wzmacniaczem. Chciał bym do tego wykorzystać ten o to konwerter: http://allegro.pl/brak-rca-w-radiu-konwerter-sygnalu-audio-rca-m006-i5010602005.html gdyż posiadam seryjne radio. Moje pyt. : Czy to zda egzamin, i czy jak będę miał coś takie to muszę "ciągnąć" zasilanie do wzmacniacza? Jakich kabli użyć?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zda egzamin , ale to straszna chinszczyzna... Markowe są 3x drozsze ;)

2. Co ma zasilanie wzmacniacza do sygnału audio?

3. Kable są zalezne od mocy wzmacniacza - zapotrzebowania na prąd...

4. Konwerter podepnij pod tylne głośniki - podarujesz sobie ciągnięcie czincz sygnałowych przez całe auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wiem ze że to "made ina china" ale zobaczymy co i jak z tym. Nie rozumiem z tym podpinaniem pod tylne glosniki głośniki, że wtedy co? Ciągnąć sygnał skąd, od tylnych głośników?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, od tylnych. Co za różnica, zyskasz lepsza możliwość sterowania basem. Rozrysuj na kartce układ co chcesz mieć i zadecyduj sam - to jest indywidualny wybór co i jak chcesz mieć. Ja zakładam, że chcesz mieć skrzynie ze wzmacniaczem w bagażniku, dla tego wydaje mi się to rozsądniejsze.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na mój chłopski rozum:

1.Konwenter podpinam przy radiu, ale przednie głosniki bezpośrednio do radia a tylne przez konwenter i wedy całe okablowanie ciągne tylko od tylnych głośników? Czy znów źle rozumiem?

2. Tak skrzynie basową jak i wzmacniacz chce umieścić w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK inaczej - masz dwie opcje:

1. Montujesz za radiem np. do tylnych głośników, ciągniesz kabel od konwertera do wzmacniacza do bagażnika. Kable czincz audio dobre.

2. Montujesz przy tylnych głośnikach, gdzieś jak najbliżej bagażnika - wtedy masz mniej kabla sygnałowego do ciągnięcia, ale musisz znależć wiązkę tylnych głośników.

Wybór należy do ciebie. Stosuj tylko DOBRE kable - każda oszczędność na tym etapie będzie widoczna dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jak dla mnie wygodniej i pewnie łatwiej bd podłączenie konwentera pod radio i stamtąd ciągnąć czincze. Co masz na myśli dobre kable, czyli jakie?

 

Dodano: 01 mar 2015 - 14:06

Mam jeszcze jedno kluczowe pytanie, mam wzmacniacz z wejściem Hight input, czyli wtedy ciagne sygnał tylko z tylnich głośników i nie potrzebuje już tego konwentera tak?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

A ja mam podstawowe pytanie: po co potrzebny jest jakikolwiek konwerter? Nie można do kabli idących do głośników (np. tylnych) bezpośrednio podłączyć wzmacniacz subwoofera? Wiem, że najlepsze jest wyjście liniowe, ale tutaj takiego nie mamy i najwyżej wyciszę bas w ustawieniach radia a podkręcę sobie go na wzmacniaczu subwoofera. Będzie to dobre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam !sorry za odkopanie kotleta ale mam pytanie na temat jakości dźwięku z suba podłączonego do wzmaka przez KONWERTER. czy ktoś może powiedzieć czy jest zadowolony z jakości basu bo w moim przypadku bass jest kiepski jakby grał w wiadrze. Cały zestaw blaupunkt przełożony z clio gdzie grał pod nie fabrycznym radiem (pionier)i dawał radę jak dla mnie. Obecnie zmieniło się tylko radio w megane III jest orginalne oraz podłączenie wzmaka przez ten konwerter RCA . jak sądzicie tak wielka różnica w jakości wynika z jakości radia czy raczej z konwertera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki konwerter podłączony pod radio i wyprowadzone 2xRCA na tył do wzmacniacza. Co do jakości to mnie to zadowala. Na konwerterze jednak regulacja jest ustawiona w pozycji MIN aby sygnał nie był przesterowany. Lepiej podbić trochę na wzmacniaczu niż na konwerterze ;)

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK ! ja obojętnie jak bym nie kręcił i ustawiał konwerter i wzmak to dźwięk jest raczej buczący niż grający (jak w wiadrze) :( nie napisałem wcześniej iż mój konwerter to model CALIFORNIA i z tego co się już zorientowałem to jest kiepski ! A napisz mi jaki ty posiadasz konwerter bo kolega poleca mi Hollywood HLC-2 . Może przesadzam ale wiem jak ten sprzęt grał wcześniej w innym aucie i różnica obecnie jest kolosalna !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam jakiś zwykły konwerter za 30zl z allegro. Może to kwestia wyregulowania wzmacniacza? Nie za mocno podkrecony GAIN ?

 

Wysłane z mojego Huawei P8 Lite przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt. obojętnie jak bym nie kręcił i ustawiał konwerter i wzmak to dźwięk jest raczej buczący niż grający (jak w wiadrze).

Własnie odkryłem iż mój wzmak blaupunkt GTA-280 ma wejście bezpośrednie więc nie muszę używać konwertera :D

jutro z kumplem działam i dam znać !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej :) Używałeś konwertera przy wzmaku? Ja teraz w swojej Megane I mam konwerter podpięty pod kostkę od radia zamiast tylnych głośników i z konwertera do wzmacniacza na tył idzie kabel 2xRCA. Czekam na info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!