Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczny podnośnik szyb


Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw zauważyłem, że szyba od kierowcy się nie otwiera. Zrobiłem nasłuch tego co się dzieje i usłyszałem cichutkie pykanie przekaźnika - więc moje podejrzenie padło na silniczek. W międzyczasie musiałem wyjechać służbo i samochód został w domu, gdzie przez przypadek szyba się otwarła na jakieś 10 cm ale zamknąć się już nie chciała.

Po moim powrocie pierwsze co pojechałem na złomowisko w celu znalezienia odpowiedniej części i opracowania metodologii naprawy na zezłomowanych samochodzie - tak jest zawsze lepiej niż poszukiwać rozwiązania na własnym. Po zdemontowaniu z jedynego dostępnego scenica silniczka (przekaźnik/sterownik, który siedzi na silniku został już rozszabrowany wcześniej ze wszystkich drzwi) zapłaciłem za niego kwotę 5 funtów sterlingów i udałem się do domu. Silniczek okazała się niepotrzebny, bo był trochę inny, ale wizyta w celu poznania konstrukcji była potrzebna.

Potrzebne narzędzia: śrubokręt płaski, zestaw wkrętaków TORX, papier ścierny drobnoziarnisty, smar stały.

 

Niestety nie ma dokumentacji fotograficznej bo wiało w tym dniu niesamowicie, ale się postaram to opisać.

Metoda ściągania boczka drzwi:

- wyjąć schowek z podłokietnika, należy pamiętać, aby usunąć wpierw plastikowy bolec, który go blokuje, bolec jest umieszczony ze wnętrzu schowka od strony środka samochodu;

- wyjąć przełączniki sterowania szybami i je odłączyć;

- ściągnąć ozdobny plastik z uchwytu do zamykania drzwi;

- odkręcić ten uchwyt wkrętem TORX - dwie śruby

- ściągnąć podłokietnik zaczynając od dołu

Teoretycznie jest dostęp do silniczka ale słaby, więc można jeszcze:

- odkręcić cztery śruby mocujące boczek: jedną pod podłokietnikiem (trzeba go najpierw zdemontować jako powyżej), jedną w klamce do otwierania drzwi oraz dwie na dole boczka. Bo tym zabiegu boczek ładnie schodzi, ale jest podłączony kabelkami oraz cięgłem otwierania drzwi - one nie przeszkadzają więc można ich nie rozłączać.

Nie trzeba demontować podnośnika szyby jeśli linka i przekładnia są w porządku. Do zdemontowania silnika potrzeba odkręcić przekaźnik bardzo cienkim TORXem (nie trzeba go odłączać od wiązki) a potem cztery śrubki trzymające stojan silnika do mechanizmu. Przed ściągnięciem stojana zaznaczamy na nim górę.

Potem wysuwamy stojan, wirnik wraz ze szczotkotrzymaczem zostanie na miejscu. Aby wyjąć wirnik należy nim pokręcić (przekładnia śrubowa).

W moim przypadku problemem było zabrudzenie komutatora, który wyczyściłem papierem ściernym drobnoziarnistym (200). Również wyczyściłem szczotki i podgiąłem ich blaszki aby zwiększyć ich nacisk na komutator. Końcówki wirnika należy posmarować smarem stałem. NIE UŻYWAĆ WD40 do komutatora, gdyż to spowoduje szybkie pojawienie się szlamu węglowego na komutatorze i powtórną awarię.

Montaż należy przeprowadzić w ten sposób, że najpierw wkładamy (pokręcając) wirnik wraz z komutatorem, a dopiero potem zakładamy stojan - należy pamiętać o uszczelce. Należy pamiętać gdzie była góra stojana, a gdzie dół, bo założenie odwrotne spowoduje, że silnik się będzie kręcił w drugą stronę i na przykład otwierał to okno podczas ryglowania kiedy wszystkie powinny się zamknąć. Ja właśnie zrobiłem ten błąd i musiałem założyć stojan poprawnie.

 

Złożenie drzwi do kupy nie nastręcza już żadnych problemów i nie jest za bardzo widoczny demontaż drzwi.

W przypadku pytań chętnie służę poradą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!