Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klapka recyrkulacji ciąg dalszy


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj przy okazji innych czynności na szybko z zewnątrz popatrzyłem na te ścieżki w ogrzewaniu tylnej szyby. I dopatrzyłem się na mniej więcej tej samej wysokości w jednym miejscu na kilku ścieżkach wyraźną przerwę (pewnie poprzedni właściciel przerysował nieumiejętnie czyszcząc szybę).

 

Trzeba się będzie za to zabrać. Jaki klej polecacie? Czy Technicoll Electronic Glue będzie dobry? A może jest jeszcze coś lepszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Taaak, potwierdzam. Nawet zrobiłem fotki(wrzucę przy okazji). Gdybym miał krótszy śrubokręt to może nawet bym się skusił na wykręcenie silniczka, ale pozostałem przy rozpięciu kostki zasilającej. Problemem nie jest klapka tylko właśnie ten silniczek...Juz nie stuka :) a auto to Scenic I Ph I '97 z klimą.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2008-06-23, 23:55 ]

Obiecane zdjęcia. Dostęp oczywiście po zdjęciu konsoli.Na drugim silniczek jeszcze zasłonięty tunelem powietrza a na pierwszym już po jego demontażu i oznaczone 1-silniczek, 2-klapka, 3-kostka którą ewentualnie rozpinamy :) (lub też opcja rozebrania silniczka). Przy okazji znalazłem luźną kostkę z trzema przewodami (czarny, czerwony, żółty) oznaczyłem ją "?". Do czego jest przewidziana?

 

 

Czy wie ktoś jak wymontować tą rurę od powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapiesz w połowie długości i brutalne ciągniesz, ruszając na boki jakbyś chciał ją złamać.

W miejscu załamania warto ją ścisnąć od góry i dołu, by była spłaszczona w poziomie.

Wyskoczy z mocowania przy rozdzielaczu powietrza. Złamać jej nie złamiesz bo jest z miękkiego i elastyczne plastiku.

Wkładasz w podobny sposób.

Najpierw celujesz w przewód z jednej strony potem ją znowu załamujesz i wkładasz w mieszalnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Przejrzałem całe forum, przeczytałem wszystkie tematy odnoście tej kochanej klapki jednak u mnie problem jest nieco inny. Silniczek od klapki strzela (przeskakuje) kiedy wlot powietrza jest otwarty tzn. zasysa z zewnątrz. Wdawany przy tym trzask jest nie do wytrzymania.

Moje pytanie: czy przy wersji z klimą można gdzieś odciąć zasilanie tego badziewia? Nie chcę rozbierać tego wszystkiego i rozszczelniać klimy. Widziałem opis jak znaleźć zasilanie silniczka w wersji bez klimy ale niestety u mnie po zdjęciu osłony filtra PP nie ma zasilania tego silniczka. Jest jakaś kostka z kablami ale to nie od tego (wypiąłem i strzelało dalej). Jest jakiś sposób na odcięcia zasilania bez rozbierania połowy samochodu? Jeżeli ktoś ma pomysł to pleeeze help bo już szału dostaję od tego stukania. Dodam tylko, że mnie interesuje mnie regeneracja tego badziewia tylko jego odłączenia raz na zawsze.

Pozdrawiam,

 

Dodano: 08 lut 2016 - 14:32

Więc ściągasz wycieraczki, demontujesz plastikowa obudowę i obok filtra kabiny znajduje się wirnik dochodzi do niego gruba wiązka kabli i mała z trzema kablami. Włączasz stacyjkę i nadmuch zewnętrzny, zębatki zaczynają terkotać otwiera się nawiew do kabiny wtedy odłączasz ta mala wiązkę z tymi trzema kablami. Nawiew pozostaje otwarty na amen. Tyrkotanie już nie zakłóca twojego spokoju.

Tak to jest wersja z klimą.

 

Na przyszłość proponuję patrzeć na daty postu na jaki się odpowiada. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem całe forum, przeczytałem wszystkie tematy odnoście tej kochanej klapki jednak u mnie problem jest nieco inny. Silniczek od klapki strzela (przeskakuje) kiedy wlot powietrza jest otwarty tzn. zasysa z zewnątrz. Wdawany przy tym trzask jest nie do wytrzymania.

Jeżeli klapka strzela również przy otwieraniu i zamykaniu drzwi, to zazębienie jest już tak uszkodzone, że klapka swobodnie sobie lata i wtedy odłączenie silniczka nie pomoże, trzaskanie pozostanie. Wtedy jedyne wyjście to dotrzeć do tej klapki i albo ją zablokować, ale lepiej jak się do niej dotrze to ją naprawić.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam, również mam problem z nawiewem strasznie parują mi szyby, tyle że u. mnie jest taki problem że wgl nic nie słychać przy przekrecaniu pokrętła na obieg otwarty czy zamknięty tylko załaczajacy się wiatrak a powinno być słychać silniczek który otwiera tą klapke prawda ? Bardzo proszę o. pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być słychać. Wg mnie są dwie możliwości: 1 - element sterujący silniczkiem nie działa (może nie dostaje napięcia) i 2 - silniczek coś blokuje, możliwe, że robi to sama klapka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem też obecność wtyczki pod podszybiem ale jej nie zauważyłem widać tylko jedną wpietą szeroką wtyczke a obok dwa wolne miejsca na wtyczki , nie widze tez kabla zebym mogl go tam wpiąc.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

 

Dodano: 01 lut 2017 - 22:39

Ponawiam prośbę, ponieważ jestem w kropce, bardzo proszę o jakieś sugestie. Dziękuję

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej sytuacji też są dwa wyjścia. Jedno, to skorzystać z ASO, albo jakiegoś warsztatu. A drugie, jak nie ma klimatyzacji, to samemu wziąć byka za rogi. Nie powinno być większych kłopotów z dotarciem do silniczka od klapki. Chociaż może być problem ze zdjęciem wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

Zdejmując część podszybia w miejscu filtra kabinowego natknąłem się na taki kabelek jak na zdjęciu próbowałem go jakoś wyciągnąć ale bez skutku, czy to jest właśnie ten kabelek odpowiadający za zasilanie silniczka klapki recyrkulacji czy może coś innego nie zakończonego wtyczką ?

post-60605-0-32813300-1486114370_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też mam problem z tą nieszczęsną klapką. Chciałbym naprawić sobie klimatyzację ponieważ zbliża się sezon a wysiadła. Do tego zepsuła się ta klapka i teraz moje pytanie. Co mogę zrobić? Czy trzeba naprawić tą klapkę żeby mieć obieg wewnętrzny i odgrzybić klimatyzację, czy mogę pozostawić ją w obiegu zewnętrznym i mimo wszystko naprawić klimatyzację (jakoś ją odgrzybiając na zewnętrznym obiegu)?

Mam Megane I wersja z klimą rocznik 2002. W przypadku wymiany tej klapki/silniczka nie wiem już co tam jest zepsute, w jaki sposób ją wyciągnąć? Gdzie w końcu ona się znajduje bo czytając jestem juz kompletnie pogubiony każdy pisze coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku wymiany tej klapki/silniczka nie wiem już co tam jest zepsute,

Prawdopodobnie są wyłamane ząbki na zębatce klapki lub silnika. U mnie były wyłamane dwa zęby klapki i można to bez problemu naprawić, a nawet poprawić, aby do wyłamania ponownego nie doszło. Ja nie mam klimy i u mnie ten mechanizm znajduje się w lewym rogu podszybia. Żeby go wyciągnąć trzeba wyjąć wszystkie bebechy (z dmuchawą) podszybia. Jak to wygląda z klimą nie wiem, ale chyba podobnie. Czytałem, że bez spuszczania czynnika z klimatyzacji się nie obejdzie. Więc w tej sytuacji jak klima jest niesprawna, to warto przy okazji zrobić tą klapkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jak klapka klapie przy zamykaniu drzwi przy ustawieniu na 0 lub na obieg zewnętrzny (nie klapie non stop przy obiegu zewnętrznym), nie klapie przy zamykaniu drzwi gdy ustawiony na obieg wewnętrzny to przy ustawieniu na obieg zewnętrzny jest aktywny obieg zewnętrzny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!