Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kalibracja wskaźnika ilości LPG


droopy

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mam takie pytanie odnośnie wskaźnika poziomu LPG. Już od baaardzo dawna jeżdżę z rozkalibrowanym wskaźnikiem. U mnie są 4 diody zielone, plus jedna czerwona, która już w stanie agonalnym poziomu gazu powinna migać. Kiedyś to działało, ale od długiego czasu po zatankowaniu do pełna świecą się wszystkie diody, ale poziom nigdy nie schodzi na wskazaniu poniżej połowy. Wyjadę gaz i palą się 2 zielone, czasem jedna od wielkiego dzwona.

Ja wiem, że wskazania tego można potłuc o kant pewnej części ciała, ale pomińmy ten temat :) Chciałbym żeby to działało, ale tylko jak zrobię to sam, nie mam zamiaru gazerowi 5 dyszek płacić za kalibrację.

Moje pytanie jest więc takie, ponieważ niedługo będę kupował interfejs do swojej instalacji to orientuje się ktoś czy poprzez standardowe oprogramowanie producenta instalacji da się skalibrować działanie tego wskaźnika czy potrzebna jest do tego poważna wiedza albo jakieś specjalistyczne oprogramowanie? Instalacja to STAG-200, wymienianie jej podzespołów nie ma tutaj chyba znaczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to działało, ale od długiego czasu po zatankowaniu do pełna świecą się wszystkie diody, ale poziom nigdy nie schodzi na wskazaniu poniżej połowy. Wyjadę gaz i palą się 2 zielone, czasem jedna od wielkiego dzwona.

A jedno głupie pytanie - jaka jest korelacja miedzy wskazaniami wskaźnika na butli z tym co jest w butli oraz z ilościa palących się diod na przełączniku.

Miałem podobny przypadek, że przy pustej butli świeciły się 2 diody i wskażnik na butli pokazywał około połowy. Krótka operacja magnesem w okolicy wskaźnika na butli pomógła na skorygowanie tego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to ciekawe, korygując magnesem wskazania na butli naprawiło Ci się jednocześnie działanie wskaźnika w samochodzie?

Ja nie mam zielonego pojęcia czy jedno z drugim ma coś wspólnego, ale z drugiej strony wiem, że u mnie na butli też nie schodzi do zera wskazówka. W samochodzie pika mi już, że gaz się skończył, ale wskazówka przy butli wtedy jest mniej więcej na granicy między czerwonym, a zielonym polem. U mnie zaglądanie do tego jest niewygodne bo mam butle w kole. Musze wyciągnąć z bagażnika zapas żeby podnieść dywanik i jeszcze odręcić ten dekielek po środku butli, a wskaźnik jest w takim miejscu, że muszę nura do kufra dawać...

 

//

Trafiłem na ciekawą instrukcję, która znajduje się w manualu montażu i ustawienia instalacji STAG-200(i pochodnych), na stronie producenta. Wynika z tego, że można skalibrować wskaźnik w samochodzie bez stosowania interfejsu. Może komuś się to przyda, a wygląda to tak(cytat z manuala):

 

4.2. Automatyczna kalibracja wskaźnika poziomu gazu

Automatyczną kalibrację wskaźnika poziomu gazu należy przeprowadzić podczas tankowania gazu do pustego zbiornika. Typ wskaźnika powinien już być ustawiony, ale jeśli zajdzie taka potrzeba, procedura może zmienić jego rodzaj, np. z rosnącego na malejący.

 

Procedura kalibracji wygląda następująco:

 

1. Wcisnąć i trzymać przycisk centralki

2. Wyłączyć stacyjkę

3. Zwolnić przycisk centralki

 

W tym momencie sterownik rozpoczyna procedurę kalibracji. Sygnalizowane jest to seriami potrójnych krótkich mignięć diody stanu paliwa. Po zakończeniu tankowania, włączyć stacyjkę, kończąc tym samym procedurę kalibracji. Powodzenie kalibracji sygnalizowane jest przez płynne narastanie a później opadanie wskazania na linijce LED, od rezerwy do maksimum i z powrotem (dwukrotnie). Jeśli kalibracja nie zakończy się powodzeniem, wskazanie poziomu na linijce LED pięciokrotnie zmieni się rezerwy na maksimum.

 

UWAGA – centralka LED 300/400B nie sygnalizuje procesu kalibracji.

Do tego dołączona jest grafika centralki LED, ja taką właśnie mam:

thumb_hosting_zdjec_1426180925__instalka.jpg

 

Przetestuję to i dam znać czy w ogóle działa, ale najpierw musze wyjeźdźić gaz do końca <_<

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to ciekawe, korygując magnesem wskazania na butli naprawiło Ci się jednocześnie działanie wskaźnika w samochodzie?

Ja nie mam zielonego pojęcia czy jedno z drugim ma coś wspólnego, ale z drugiej strony wiem, że u mnie na butli też nie schodzi do zera wskazówka.

Źle to zrozumiałeś, albo ja niezbyt jasno to napisałem. U mnie jak brakło gazu na przełączniku śweciły się jeszcze dwie zielone diody (nie testowałem tego jak się to ma do ilości gazu w butli, ale sądzę, że była to mniej więcej połowa) i w tym czasie wskaźnik na butli też był mniej więcej w połowie - czyli mniej więcej wskazania na butli i na przełączniku były zbliżone do siebie. Na sprzeżeniu mabnetycznym pływak wskazówka na butli spowodowałem wzajemne ich przestawienie, tak aby wskazówka po odjęciu magnesu była w okolicach zera i udało się - wskazania wróciły do normy. Wyszedłem z założenia, że dobrze skalibrowany wskaźnik nie mógł sam z od siebie się nagle tak się przestawić, mógł tylko przeskoczyć na sprzeżeniu magnetycznym. Dawno temu miałem wielozawór rozebrany na części, ale nie zwróciłem wtedy uwagi na to, czy to sprzężenie jest dwu czy czerobiegunowe. W tym przypadku pasowałoby na czterobiegunowe.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie, ja specjalnie dzisiaj sprawdziłem jak wygląda to u mnie, bo do butli dawno nie zaglądałem. Na centralce w samochodzie palą się 2 zielone diody z 4, przy butli wskazówka już prawie na czerwonym polu, czyli jedno i drugie wyraźnie pokazują co innego. Wydaje mi się, że wskazania z butli są w miarę OK, raczej nie zostało mi już dużo gazu.

Zaniepokoiło mnie tylko to, że wskaźnik na butli coś słabo się trzyma, brakuje jednej śrubki mocującej, a druga była lekko luźna, dokręciłem ją. Nie wiem czy latanie tego wskaźnika może powodować błędne odczyty. Jak tylko się skończy gaz to sprawdzę tą automatyczną kalibrację jak działa.

 

//

@gimak, dzięki wielkie za poruszenie tematu wskaźnika na butli bo dałeś mi sporo do myślenia i chyba znalazłem problem. To nie kalibracja sterownika, ale właśnie problem wskaźnika na butli jak u Ciebie. Po pierwsze wskaźnik powinien być przykręcony na 2 śrubki (góra i dół), ale był na jednej i to już poluzowanej, domyślam się, że druga kiedyś wypadła i tyle. Ten wskaźnik na butli jest w takiej swojej wnęce na zaworze (czy jak to się nazywa :)) i uchwyty przez które wchodzą śrubki są jeszcze w dodatkowych zagłębieniach. W tych zagłębieniach z kolei są po 3 otwory na śrubkę, co oznacza, że wskaźnik można odchylać w lewo i prawo, przekręcanie go w tych "prowadnicach" powoduje zmianę wskazań na nim, co przekłada się na wskazania w samochodzie. Jak przekręciłem tak, że na butli pokazało czerwone pole to w aucie też zapaliła się rezerwa co dowodzi, że kalibracja jest OK. Jak wyjadę wreszcie ten gaz to spróbuję "wypozycjonować" wskaźnik na zero i mam nadzieję, że to da efekt.

Dzięki jeszcze raz, piwko dla Ciebie <piwko>

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!