Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy wymienić rozrząd z KZFR?


asdero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początku roku kupiłem Megane II z 2005 r., 1.6 16v, czas zacząć powoli myśleć o wymianę rozrządu. Sytuacja jest trochę nietypowa, bo auto ma 10 lat, pierwszy właściciel wymienił rozrząd 5 lat temu przy przebiegu 50 tys - robił to w ASO. Obecnie właśnie mija 5 lat a przebieg to 80 tys. Myślicie, że trzeba wymienić już rozrząd? Niby mija 5 lat, ale przebiegu tylko 30 tys.

Druga sprawa, wymieniać z KZFR? Żadnych objawów nie ma, ale tak myślę, że jakby miało mi zacząć wariować za 2-3 lata i musiałbym na nowo wymieniać rozrząd z kołem to delikatnie mówiąc bym się wkurzył.

Generalnie, na jakie koszty się szykować?

Przy okazji, może ktoś polecić jakiś warsztat w Warszawie gdzie można by to zrobić dobrze i za rozsądną kwotę?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj rozrząd, masz na pasku, a materiały z biegiem czasu też się niszczą. W książce masz co 5 lat lub co jakiś tam przebieg, w zależności co nastąpi wcześniej. Przemyśl to, ja bym zmieniał kzfr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy czy masz na to kasę to jest raz, dwa to ile zamierzasz jeszcze nim pojeździć... i ile robisz rocznie?

Jeżeli dalej będziesz utrzymywał taki roczny przebieg to bym wymienił tylko paski: rozrządu i osprzętu oraz płyn chłodniczy... myślę że w max 350zł powinieneś się zamknąć (części i wymiana)...

 

Dodano: 14 mar 2015 - 18:01

Ogólne koszta wymiany to szykowałbym z 1200zł z kzfr, ale jak mówisz warszawka to może być i drożej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te przebiegi są przede wszystkim poprzedniego właściciela, mi wychodzi na razie ok. tysiąca miesięcznie, wiadomo, że jak się zrobi ciepło i miło to pewnie będzie więcej. Z ciekawości, na Allegro są komplety rozrządu z kołem za 550-600 zł. Np: http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-wody-megane-ii-1-6-16v-org-i4856455072.html

To jest komplet części czy coś jeszcze trzeba? Wymienić pewnie wymienię, wolę uniknąć jazdy z obawą czy peknie czy nie. Pytanie czy inwestować w kzfr. Patrząc po Allegro to z bez koła to ok 350-400 zł, z kzfr ok 550-600. Jeśli to jest kwestia 200 zł to nawet nie będę się zastanawiał.

Dalej zostaje aktualne pytanie o warsztat w Warszawie, ewentualnie może w Białymstoku

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie własnie mija 5 lat a przebieg to 80 tys. Myślicie, że trzeba wymienić już rozrząd? Niby mija 5 lat, ale przebiegu tylko 30 tys.

Tak.

Pytanie czy inwestować w kzfr.

Jeżeli nie hałasuje, to osobiście bym go nie ruszał. Wymieniłbym paski, napinacz, pompę wody, płyn, zaślepki na oryginalne (zamienniki puszczają olej).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też w Twoim przypadku nie ruszałbym KZFR. Śledząc problem z tym kołem zauważyć można, że jednak nie wszystkich on dosięga. Niektóre Renówki dopracowują emerytury na jednym KZFR. Ja też mam doświadczenia z tym kołem, otóż poprzednio miałem Scenica II i wymieniłem to koło przy wymianie rozrządu, ponieważ myślałem, że delikatnie "pomrukuje" i lepiej może zrobić to przy okazji. Okazało się, że było ono z 2006 roku to tak jak mój Scenic i miało przejechane 120 tys km. Po wymianie rozrządu "pomrukiwanie" występowało nadal, więc to znaczy że nie była jego wina. To zdemontowane koło trzymam nadal i nie wiem czy nie założył bym go w przypadku jak w moim aktualnym aucie padnie KZFR. Czasami chyba trafiają się jakieś egzemplarze wolne od wady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!