Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne świszczenie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem ( który nie zawsze występuje) jeżeli np jadę i naciskam pedał gazu na 1,2,3 (bo na 4,5 nie zauważyłem tego) nagle słychać taki jak by świst (ja ten dźwięk określam jak by ktoś nakręcał resoraka zabawkę) występuje to do około 2-2.4 obrotów i nie słychać, nie dzieje się to cały czas a jedynie momentami, jeżeli mam ponad 3 tysiące obrotów nie zauważyłem aby to w ogóle występowało, co to może być Panowie? A i jeszcze jedno , czasami jak obroty spadają do 1 słyszę takie tyknięcie jak by które też nie mam pojęcia od czego jest? Boję się że może być to turbina ponieważ czasami ciężko bardzo się rozpędza auto do 2,5 tysiąca obrotów a powyżej tej granicy nagle nabiera przyspieszenia. Jestem laikiem więc nie mam pojęcia co to może być Panowie, proszę o szybką pomoc aby zdążyć oddać auto do naprawy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

kolego udało ci się ustalić co powoduje ten świst powyżej 2,5tyś obrotów bo u mnie przy wciskaniu pedału gazu powyżej 2,5 tyś słychać świst, jak puszcze pedał gazu to nie słychać. Byłem u mechanika stwierdził, że to jakaś nieszczelność w dolocie (zamówił uszczelki do dolotu), dodatkowo podczas jazdy autostradą auto straciło moc, przy podjeździe pod górkę z prędkości ok 150 i wciśniętym gazie auto zmniejszyło prędkość do 130 i nie reagowało na wciskanie gazu, potem już tak się zamulił, że ciężko się rozpędzał. Mechanicy stwierdzili, że zamulaniu winne KZFR a że chciałem już wymienić rozrząd to przy okazji wymienili KZFR i uszczelki w dolocie (pod kolektorem itd.). Wczoraj odebrałem auto i co.... świst jak był tak jest, auto nie jest tak zamulone ale ten dźwięk nie ustaje przy gazowaniu. W poniedziałek jadę znów do nich bo ich diagnoza jest nie trafiona a kasa niepotrzebnie poszła na wymianę uszczelek. W przyszłym tygodniu dam znać czy w końcu ustalili co to jest.Wrzucam nagranie trochę słabe z tym dźwiękiem

 

https://copy.com/cfmlvpjsJfrUAdZ6

https://copy.com/Ii7r2ePgIHg76wjZ

Może teraz uda się komuś ustalić co to za dźwięk

 

Dodano: 16 maj 2015 - 09:07

No i jest gorzej niż było, po wjeździe na autostradę auto zaczęło strasznie tracić moc, max prędkość 130 obroty 3tyś, po przyhamowaniu już rozpędził się tylko 110 potem jeszcze gorzej i tylko max 100. W momencie jazdy na 5 biegu i wciśnięciu pedału gazu do podłogi auto się dławi i całe trzęsie no i dodatkowo świst jest coraz głośniejszy. Żadna kontrolka się nie świeci a silnik chodzi tragicznie. Ogólnie auto chodzi gorzej niż przed wymianą rozrządu i kzfr, wtedy tylko był ten świst i lekkie zamulenie auta. Czy możliwe, że coś nie tak zostało zrobione z kzfr i rozrządem no i tymi uszczelkami/

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty max 3 tys oznaczają, że silnik jest w trybie awaryjnym. Dziwi mnie, że nie ma komunikatu check injection. Robi się tak na przykład jak są problemy z czujnikiem ciśnienia doładowania albo z ciśnieniem doładowania.

 

Świst może oznaczać wykańczanie turbo lub niedokręcony kolektor czy uszczelkę. Tak czy tak skontroluj ilość oleju bo jak turbo pójdzie to w ciagu minuty wypluje wszystko i zatrzesz silnik. Turbo do demontażu i sprawdzenia jak najszybciej. Zaworek odmy oleju też do sprawdzenia jak nie było robione. Zmiana mechanika też zalecana bo powinien podłaczyć do CLIPa i sprawdzić czy nie ma błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^^ Wszystko prawda, ale dla silnika diesla, silnik benzynowy K4M8, nie posiada czujników doładowania, turbiny, odma nie ma żadnego zaworu - inna konstrukcja.

 

jakaś nieszczelność w dolocie

Od tego trzeba zacząć, ale jak jest nieszczelność zwykle są podwyższone obroty na zimnym silniku, tzn. pow. 1100 rpm.

Co ze świecami? Co z cewkami?

 

PS

Do obu kolegów. Należy czytać w jakim temacie się pisze, diesel/benzyna to dwie różne zasady działania. Objawy niby podobne, ale przyczyny będą różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, rzeczywiście nie doczytałem, że kolega pamel ma diesla. U mnie świst i gwałtowny spadek mocy powodował kończący swój żywot katalizator. Co do świec i cewek - Świece i cewki ok, chociaż prędzej co jakiś czas ale nie na clipie mi sporadycznie pojawiał się komunikat wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, po tym błędzie świece były wymienione i cewka z valeo na beru. Aktualnie auto chodzi dobrze. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!