Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Długie odpalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam problem z odpalaniem auta.

Szukałem problemu na forum lecz niestety nic nie znalazłem. Próbowałem przed odpaleniem auta pod pompować paliwo, możliwe że pompka jest nie szczelna. Niestety nic to nie dało. Jest szczelna. (Jedynie co lata na instalacji to bąbelek). Sprawdziłem świece żarowe, świeci się żarówka. Tylko troszkę dziwnie ponieważ nie na zapłonie. Ostatnio była ładna ciepła pogoda i zdziwieniem auto odpaliło za 2 zakręceniem (tak wiem, DCI mają do tego, że za pierwszym nie odpalą. Mam VV Golfa + z DCI i też tak odpala)

Jedyną rzeczką jaka jest w aucie zależna od ciepła to świece żarowe. Na jakiej zasadzie one działają? Jak silnik się zagrzeje to odpala nawet za 1-2 ruchem. Wyczytałem na forum, że świece podczas zapłonu mają cały czas 5V czyli dogrzewają silnik podczas jazdy. Po kilku sekundach powinno być 12V. Jak działa ich grzanie? W nie których autach jest ikonka która pokazuje grzanie auta a tutaj jak to wygląda?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe co piszesz kolego, ponieważ ja mam 1.9 DCI z tym, że 130KM, ale gdy odpalam nawet na mrozach zawsze na 1-2 ruchy max. Tylko jak jest zimno trzeba troszkę poczekać, aż je nagrzeje, on chyba nie ma na to kontrolki ale powinien robić to sam. Ile czekasz od naciśnięcia przycisku do uruchomienia rozrusznika? W ogóle po postoju nie zdarza ci się to, że odpali za 1 razem?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem świece żarowe, świeci się żarówka.
jak żarówka się świeci??? świece przewodem zwykłym sprawdzasz, na iskrzenie

 

Mam VV Golfa + z DCI i też tak odpala
takich herezji to głośno nie mów...

 

W nie których autach jest ikonka która pokazuje grzanie auta a tutaj jak to wygląda?
w każdym dizlu jest ikonka świec. czasem może być "spalona".

 

w którym miejscu masz bąble w paliwie? ważne by nie było ich przed pompą

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bąbelek jest za pompą. Po ręcznym pompowaniu on idzie do przodu i się wraca.

Jak wygląda ikona od świecy żarowej?

thumb_hosting_zdjec_1427026095__11072163_805150892886686_210568640_n.jpg

 

Może robię błąd ale odpalam auto tak że wciskam hamulec i daje start.

Auto od razu zaczyna kręcić. Chyba że to może być winda uszkodzonego czujnika temperatury w lusterku + wadliwy termostat?

Skąd auto pobiera temperaturę?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na elektrycznym ekranie nic nie pokazuje, czasami waha się od 20 do 50 stopni.

Nie wiem czemu ale lutowałem nowy czujnik i nadal nic nie pokazuje...

Sprawdzałem kable w całym lusterku też nic..

Gdy podłączyłem lusterko sąsiada temperatura była ok..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały licznik musiał by być z lusterkiem, wycinasz kable od starego czujnika i lutujesz nowy. Lutowałem kilka razy i nic... Sprawdzałem kilka czujników też nic. Chyba że układ kabli w kostce jest walnięty...

Myślę, że ten czujnik odpowiada tylko za nagrzewanie i chłodzenie w aucie. Nic więcej. Czujnik od świec to chyba jest w termostacie.

Gdzieś wyczytałem, że kupuje się cały komplet. Termostat, czujnik itp.

Jest jeszcze jeden czujnik jakiejś temperatury. W rurce od płynu chłodniczego koło EGR. Został wymieniony na nowy, więc powinno być ok.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co on ma do nagrzewania i chodzenia w aucie. Mnie do tej pory wydawało się, że on tylko służy wyświetlaniu temp. I tak chyba jest… W takim razie jak będziesz wiedział czy jest ok to daj znać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez termometru źle CI grzeje. Załóżmy że mi się wyświetliło 50 stopni to grzało słabiej niż na 20.

Po za tym bez termometru chłodzi CI cały czas auto i grzeje tylko na 27 stopniach przy maksymalnym ustawieniu dmuchawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma własne czujniki ale jeżeli np pokazuje że na dworze jest 50 stopni a wewnątrz np 20 stopni i chcesz mieć np 23 stopnie to i tak będzie chłodzić zamiast grzać ponieważ ciepło leci z dworu i auto ma obowiązek chłodzić. Jedynie zacznie Ci grzać jak ustawisz temperaturę na maksa. Wtedy blokada jest zdejmowana i leci tyle ile może. Czyli takie ponad 27 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!