Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakiego silnika do LPG szukać?


InkaMar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na forum jestem nowa. Obecnie wożę się Astrą II ale chciałam przesiąść się do Megane II. Mam jednak dylemat bo nigdy nie miałam z tymi samochodami do czynienia. Wiem już, że dobrze znoszą gaz, ale chciałabym usłyszeć opinie jak który silnik się na gazie sprawuje, jaki gaz jest do tych silników najlepszy ewentualnie, silnika z jaką instalacją unikać. Auto będzie użytkowane na trasach 30-50 km (tyle mam do pracy/szkoły w jedną stronę), cykl mieszany z naciskiem na nie miejski:) W związku z tym liczy się dla mnie ekonomia jazdy (żeby mi coś zostało z wypłaty;) ). Biorę pod uwagę zarówno silnik 1,4 jak i 1,6 a nad 2,0 też się chwilę zastanawiałam, ale ich spalanie poniżej 10 l gazu raczej nie zejdzie (chociaż skrzynia 6-cio biegowa brzmi zachęcająco).

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie, opinie i uwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na opisywane przez Ciebie potrzeby to chyba najrozsądniej 1.6. Według mnie będzie to najlepszy kompromis między osiągami i komfortem podróży a ceną zakupu i utrzymania (w tym też ubezpieczenia).

 

W jakie roczniki celujesz? Sam mam 1.5dCi, gdzie po lifcie dużo poprawiono, ale w benzyniakach chyba też warto zainwestować w egzemplarz po 2006r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z przykrością muszę stwierdzić, że na wersję po lifcie mnie nie stać. Cóż trzeba mierzyć siły na zamiary (czy jakoś tak). Na autko mogę wydać do 10 tys. i wiem, że za tyle to tylko pierwszą wersję kupię :( Ale dzięki za sugestię :)

A ten silnik 1,6 - na co zwrócić uwagę przy zakupie, bo one ponoć mają jakieś zmienne fazy rozrządu... Tego trzeba się bać czy cieszyć się tym? (proszę wybaczyć pytanie ale prostą księgową jestem :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KZFR - około 400zł - dokładnie nie wiem ;)

plus pasek rozrządu, napinacza i robocizna - na forum piszą że całość za 1100-1400zł w górę powinno to kosztować.

I spokój do następnej wymiany rozrządu. Słyszałem o cewkach zapłonowych Sagem,że lubią się popsuć. A reszta to wielka niewiadoma :)

Generalnie to jedne z wielu udanych silników, ale jak ktoś nie dbał wcześniej to na kolejnym właścicielu będzie się mścić.

Ps. Ja już szukam samochodu - pół roku i narazie nic nie ma ciekawego :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt rozrządu na dobrych częściach z robocizną to max 800zł. Jeśli zmieniasz olej co 10.000km na pełny syntetyk a poziom oleju jest przy MAX to z kołem nie powinno być problemów. Cewki zapłonowe BERU możesz kupić już za 100zł więc żadne koszty.

Co do skrzyni 6 to podobno przełożenie na 6 w 6 biegowej i na 5 w 5 biegowej jest takie samo :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!