Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapowietrzający się układ paliwowy i problemy z odpaleniem.


Nigon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie!

Po wielu próbach, dziesiątkach przeczytanych postów i godzinach spędzonych w garażu przy Megi postanowiłem, że poproszę Was o pomoc.

Otóż mój problem wygląda następująco: posiadam Megi rok 2004 z silnikiem 1,9 dCi ( przebieg 174 tyś. km) i od pewnego czasu mam kłopot z odpaleniem silnika.

Problem ten pojawia się zawsze gdy samochód stoi przez dobę i więcej bez odpalania.

Po włożeniu karty i wciśnięciu "start" rozgrzewa świece, po czym kręci około 3-4 sekundy, odpala i po kolejnych 4-5 sekundach samoczynnie gaśnie.

W takiej sytuacji muszę otworzyć maskę, podpompować ręcznie paliwo i za 2 razem zawsze odpala.

Dodam, że zaobserwowałem drobne pęcherzyki paliwa w przewodzie paliwowym podczas pracy silnika, a po dłuższym postoju pojawia się w nim sporo powietrza (czasami nawet ok. 10 cm przewodu zawiera powietrze).

Na początku myślałem, że winny jest odcinek między gruszką a filtrem paliwa, wymieniłem go, ale to nic nie pomogło.

Zauważyłem po wymianie, że pęcherzyki są już przed gruszką ( na odcinku gruszka-bak).

Dzisiaj postanowiłem wejść pod samochód i sprawdzić czy nie ma gdzieś nieszczelności. Mniej więcej na wysokości drzwi pasażera znalazłem szybkozłączkę łączącą przezroczysty przewód paliwowy z czarnym przewodem. Uszczelniłem to połączenie, ale nic to nie dało bo za szybkozłączką i tak pojawiały się pęcherzyki powietrza.

Wnioskuję, że problem tkwi gdzieś na odcinku między tym połączeniem pod samochodem, a bakiem, jednak sprawdziłem wizualnie cały przewód i nie zauważyłem żadnych wycieków ( pod tylną kanapą odsłoniłem górną część baku i na szybkozłączkach również było sucho).

Filtr paliwa wymieniany był 8000km temu (założyłem filtr marki Filtron). Ludzie pisali, że winowajcą może być filtr, ale w moim wypadku to odpada ponieważ paliwo z powietrzem jest już przed filtrem ( filtr znajduje się nad prawym nadkolem i posiada jedno wejście doprowadzające paliwo z baku, jedno wyjście wyprowadzające paliwo do pompy oraz coś co przypomina odpowietrznik).

 

Zdjęcie obudowy filtra znalezione w sieci:

thumb_hosting_zdjec_1427995860__1f83c00c156053905b4b6da2a398b5e3.jpg

 

Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.

 

Pozdrawiam serdecznie!

Edytowane przez Nigon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W moim przypadku powodem zapowietrzania układu paliwowego był przetarty wężyk pomiędzy filtrem a pompą paliwa (karbowany z tworzywa sztucznego). Po wymianie problem zniknął. Nie kupowałem oryginalnego nie ma sensu. Naprawa kosztowała 8 PLN dwa zaciski i pół metra wężyka o odpowiedniej średnicy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety przyczyna leży w innym miejscu ponieważ powietrze jest już przed gruszką i filtrem. W przyszły weekend spróbuję wymienić wężyk na odcinku bak- łącznik pod drzwiami pasażera. Zobaczymy czy taki zabieg pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było dokładnie tak samo paliwo spłynęło do baku. Jak w naczyniach połączonych. Więcej sie w sumie nakombinowałem na odpaleniu samochodu niż na wymianie wężyka. Gruszką nie dałem rady napompować. Z logicznego punktu widzenia zacząłem zalewać układ od przyłącza pompy paliwa w tył do baku. Jak paliwo zobaczyłem w wężyku przy gruszce wpiąłem szybkozłącze do pompy. Odpalił od strzała a paliwo już sam zassał z baku. Sposoby na Plaka nie dawały efektu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po dłuższej przerwie.

Tydzień temu zauważyłem pod maską wyciek paliwa i trochę się wystraszyłem. Mokry był alternator, plus podłużnica, oraz osłony nadkola.

Okazało się, że na żebrowanym wężyku łączącym filtr paliwa z pompą przy silniku powstała dziura w wyniku przetarcia ( wężyk ten stykał się z jakąś aluminiową rurą).

Natychmiast wymieniłem ten wężyk i od tamtej pory samochód pali od strzału, nie gaśnie, paliwo się nie cofa, ani nie pojawiają się pęcherzyki powietrza w przewodzie.

Zrobiłem już ponad 200km i wydaje mi się, że problem został rozwiązany.

Dziękuję za rady i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!