Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z mocą / obrotami


Kolasov

Rekomendowane odpowiedzi

Hejo

Wiem że to wszystko wróżenie z fusów no ale aktualnie kruche fundusze + może ktoś spotkał się z czymś podobnym ;)

Pacjent:

Megane 2 1.6 16v K4M

Objawy:

Czasami silnik się "zawiesza" - brakuje mu mocy, niechętnie się wkręca, odcina przy 3 / 3,5 / 4 / 5 tys obrotów (losowo). Pojawia się przy tym nieprzyjemny metaliczny dźwięk.

Wbity bieg nie ma znaczenia. Sprawdzałem na przykładowo wbitej 2ce i wciśniętym sprzęgle. Na wbitym jałowym również. Nie zauważyłem żadnych zależności. Sprawa wydaje się pojawiać losowo.

 

Rozrząd wraz z KFZR był wymieniany pod koniec ubiegłego roku.

Z niuansów mogę dodać że katalizator już daje o sobie znać (błędu nie wywala, check engine się nie świeci ale słychać że się już kruszy).

Generalnie silnik pracuje równo, nie gaśnie, obroty nie falują...

 

Przykładowy filmik jak to wygląda (pod koniec silnik się "odblokowuje") - gaz w podłodze a auto przy 3 tysiacach się kończy, potem przegazówka na wciśniętym sprzęgle i się odtyka..

 

 

Gdyby ktoś miał propozycje na co spojrzeć byłbym wdzięczny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalistą, ale moim zdaniem to sprzęgło. Maiłem kiedyś w Thalii taki objaw, że obroty szalały (podobnie jak na Twoim filmiku) i jak się później okazało przyczyną było zużyte sprzęgło. Widzę, że Twoje autko ma przebieg 170000 km więc jeżeli sprzęgło nie było od nowości wymieniane to jest duża szansa, że trafiłem z diagnozą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hmm, też o tym myślałem ale czy gdyby to było zużyte sprzęgło czy nie działoby się tak cały czas?

U mnie się to pojawia sporadycznie. Sprzęgło się nie ślizga.

 

EDIT - tak dla ścisłości - pod koniec filmiku kiedy obroty tak skaczą ja wcisnąłem sprzęgło i akurat silnik się 'odetkał'. Nie jest to ślizgające się sprzęgło.

Wcześniej kiedy "zacina się" na ok 3 tysiącach jadę na biegu i wciskam gaz do deski. Ani obroty ani prędkość nie rosną.

 

Dodano: 18 maj 2015 - 18:07

Problem rozwiązany - kończący się katalizator był temu winny. Sporadycznie się zatykał i "blokował" silnik.

Prawdopodobnie wkład w to miał również elektrozawór sterujący kołem zmiennych faz rozrządu - czasem wydawał metaliczny charkot m.in. przy odejmowaniu gazu.

 

Temat można zamknąć.

Edytowane przez Kolasov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!