Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zagadka - KZFR?


webmayster

Rekomendowane odpowiedzi

Auto: Megane 1.6 16V 2003 r. przebieg około 130 tyś.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Naczytałem się już na wielu forach o podobnych objawach, ale żaden nie był identyczny lub wykonane w moim przypadku prace rozwiązywały problem.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Nie znam historii szczegółowej auta, nie wiem czy KZFR było wcześniej wymieniane, jedynie osoba która sprowadziła je z Francji powiedziała, że po zakupie wymieniony był olej i kompletny rozrząd (nie wiem czy mieści się w nim KZFR, czy to już inna bajka?)

<><><><><><><><><><>><><><><>

Objawy:

<><><><><><><><><><>><><><><>

od kilku tygodni świst/szelest pod maską po lewej stronie- nie wpływało to na działanie auta. Nie jest to typowy, opisywany na forach metaliczny dźwięk jakby wentylator o coś ocierał (na pewno nie warkot, warczenie, trzask, gruchotanie) a bardziej szelest rolki:). Szelest ten pojawiał się bardzo różnie czasem od razu po uruchomieniu silnika, również na biegu jałowym a czasem dopiero podczas jazdy, zdarzały się momenty że nie było go w ogóle.

<><><><><><><><><><>><><><><>

2 dni temu pojawił się najpoważniejszy objaw:

<><><><><><><><><><>><><><><>

- 1 palenie- rozrusznik długo kręcił (nigdy wcześniej się to nie zdarzało) następnie odpalił i zgasł, jakby coś odcięło zapłon.

- 2,3,4 palenie- rozrusznik kręcił normalnie, silnik startował jak zwykle a po kilku sekundach znowu gasł, pojawił się również błąd "electronic foult"

<><><><><><><><><><>><><><><>

po pierwszych oględzinach wujka Google, wyczyściłem oraz spryskałem „elektrosolem” klemy, złącza i bezpieczniki na akumulatorze- nie pomogło. Następnie auto trafiło do mechanika i pod komputer.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Wykonane czynności:

<><><><><><><><><><>><><><><>

-Mechanik odczytał błędy wskazujące na jakąś cewkę i chyba czujnik temperatury, wymienił je i wyczyścił błędy - nie pomogło, ale błędy już się nie pokazują żadne.

- Następnie przepustnica wyczyszczona na błysk i wymiana świec- nie pomogło

<><><><><><><><><><>><><><><>

Kolega który zajął się autem niestety nie ma już więcej pomysłów a ja dla uniknięcia niepotrzebnych wydatków (KZFR- koszt 500zł), szukam potwierdzenia lub wykluczenia usterki tego właśnie elementu.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Ciekawostka: auto jednego wieczora po wymianie w/w elementów odpaliło normalnie, kilka razy gasiłem i zapalałem- wszystko śmigało. Kolejnego dnia od rana objawy wracają. Co ważne jeżeli dodaję gazu w chwili gdy auto chce zgasnąć to podtrzymuję je przy życiu i po jakimś czasie przestaje gasnąć.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Kolega-mechanik zaobserwował, że auto chodzi normalnie gdy jest rozgrzane (ale wieczorny przypadek gdy odpaliło jak trzeba zdarzył się na zimnym silniku), ponadto zwrócił moją uwagę że auto pali normalnie tylko w przypadku, gdy załącza się urządzenie które wydaje wspomniany szelest- uważa, że to właśnie KZFR, ale nie jest pewny na 100%. Wspomniany mechanik podpowiada również że auto ewidentnie zalewa się "dławi" paliwem, dlatego gaśnie (dzięki takiej obserwacji wykluczył również zapchany filtr paliwa). Czujnik położenia wału wykluczył jako że jego uszkodzenia zobaczyłby na komputerze ponadto twierdzi że przy jego usterce auto nie paliłoby w ogóle. Gdzieś się napotkałem na informację że to auto (a bardziej KZFR) lubi mieć wysoki stan oleju i sprawdziłem, na bagnecie pokazuje full.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Prośba o podpowiedzi osób które spotkały się z identycznymi objawami lub po opisanych objawach są w stanie stwierdzić na co zwrócić szczególną uwagę. Z góry dzięki za zaangażowanie:)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś czy wymieniałeś już rozrząd. Jak już kiedyś pisałem w książce jest informacja rozrząd co 120 000 lub 5 lat, przy wymianie rozrządu powinieneś też wymienić kzfr. A czy przebieg 130 000 jest autentyczny to odpowiedz sobie sam. Kompletny rozrząd jak kolega wczoraj znalazł http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-wody-megane-ii-1-6-16v-org-i5146064360.html masz z kołem za 544zł więc nie wiem skąd wziąłeś tą cenę. Głównie chodzi o to, żeby potem nie robić roboty drugi raz, gdy pojawi się problem z kzfr.

 

PS

Z tego co pamiętam za pierwszym razem jest wymieniany sam rozrząd, dopiero przy każdym kolejnym wymienia się razem z kzfr ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!