Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonów na wolnych obrotach Megane II Sport 225


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z wypadaniem zapłonów na wolnych obrotach i już od kilku miesięcy próbuję po trochu z tym walczyć, niestety bez skutecznie.

Problem występował prawdopodobnie gdy w zeszłym roku go kupiłem, ale wiadomo jak człowiek jest zafascynowany nowym nabytkiem to na niektóre rzeczy nie zwraca uwagi i niedoskonałości wychodzą dopiero podczas użytkowania.

Wypadanie zapłonów następuje jak już wcześniej napisałem tylko na wolnych obrotach około 800obr/min podczas jazdy nie odczuwa się tego problemu, nie szarpie ani nic z tych rzeczy.

Wskazówka od obrotomierza stoi równo i nie skacze.

Odczuwa się to gdy siedzi się spokojnie w fotelu i nagle cały samochód zaczyna jakby poszarpywać nieraz tak mocno że aż podskakuje się na fotelu, czasem nie wiadomo z jakich powodów jest tak spokojnie że nawet nie czuć że auto pracuje, z tym że to strasznie rzadko się zdarza.

Słychać także z rury wydechowej że w którymś cylindrze nie doszło do wybuchu.

W zeszłym roku wymieniłem wszystkie poduszki silnika gdyż byłem przekonany że to ich wina, i faktycznie poduszki były zmęczone i ich wymiana spowodowała dużo mniejsze odczuwanie drżenia silnika lecz nie usunęła usterki.

W zeszłym miesiącu wymieniłem wszystkie świece i cewki zapłonowe niestety to nie dało pożądanego rezultatu choć nie poszło to na marne bo elementy te były już dość zużyte i teraz renówka jakoś bardziej gładko się zbiera.

Wtyczki są trochę zmęczone i wygrzane i jakby delikatnie luźne więc z cisnąłem je izolacją mocno do cewek tak aby nie drgały i na koniec spryskałem je sprayem elektrycznym.

Czytałem że może to być wina paliwa gdyż te modele są bardzo wrażliwe na niskiej jakości benzynę więc od jakichś 3 miesięcy tankuję Shell V-Power Nitro+, 100 oktanowe oraz ostatnio wlałem Millers Petrol Power EcoMax do czyszczenia wtrysków niestety bez skutecznie.

Wyczytałem też że przez przypchany katalizator też mogą być takie objawy, w ten weekend pojeździłem trochę po Polsce i zrobiłem około 600km po autostradach z prędkościami około 150km/h niestety po dojechaniu do celu podczas studzenia turbiny odczułem wypadanie zapłonów.

Wszystkie części jakie kupiłem i zamontowałem są oryginalne renault nie żadne podróbki i zamienniki.

Podpięcie Clipem nie wykazało żadnych błędów, trochę mnie to zdziwiło gdyż podobno te modele wykrywają wypadanie zapłonów.

Proszę Was bardzo o pomoc, nie mam już kompletnie pomysłów co można jeszcze zrobić. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, komputer w megance wykrywa wypadający zapłon, ale gdy już faktycznie coś jest nie tak...

Wymiana cewek jeżeli były sprawne to trochę niepotrzebna inwestycja, wystarczy wymieniać świece ;)

W tych silnikach samochodach podobno lubią "padać" wtryskiwacze.

Mimo wlania dodatku do ich czyszczenia, to sugerowałbym je regenerować / wyczyścić / wymienić.

Może jeszcze przeczyścić przepustnicę?

Nie zaszkodzi, a można to zrobić w warunkach domowych.

Czy przy gaszeniu samochodu szarpie Ci czasami?

Z innej paki: mam podobne objawy u siebie, ale na razie poza wymianą świec (które nadawały się tylko do wyrzucenia) nic nie robiłem, i przygotowuję się "psychicznie" do czyszczenia wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym w takim przypadku zaczął od zmniejszenia szczeliny na świecach do 0.6-0.7 mm i zobaczył jaki będzie efekt. Wynik pozytywny (brak wypadania zapłonów) świadczy, że przyczyna leży po stronie układu zapłonowego. Jeżeli cewki i świece są pewne, to ja bym się przyjrzał zasilaniu cewek, bo jak one nie dostaną pełnego prądu, to nie dadzą odpowiednio wysokiego napięcia. Można też nic nie robić i dalej jeździć na obniżonych szczelinach na świecach, silnikowi to na pewno nie zaszkodzi. Wynik negatywny świadczy, że przyczyna leży po stronie zasilania paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zmniejszenie szczeliny na świecach nic nie pomogło, przełożyłem jeszcze inne cewki na próbę z innej renówki która chodzi dobrze lecz to nic nie pomogło.

Po "majówce" wezmę się za czyszczenie przepustnicy.

Jeżeli chodzi o gaszenie motoru to jeżeli jest akurat dobrze i silnik nie drży to ładnie gaśnie że praktycznie nie czuć, natomiast jeżeli jest źle (czyli praktycznie zawsze) to podczas gaszenia silnikiem mocno zarzuca tak że całe auto zaczyna się bujać na boki.

Jeszcze mam pytano czy to może być wina czujnik położenia wału (generator impulsów wału korbowego)?

Słyszałem że one też potrafią wariować.

 

Dodano: 03 maj 2015 - 20:39

Właśnie skończyłem czyścić przepustnicę lecz tak na prawdę nie było praktycznie z czego, tylko śladowe ilości osadu.

Czujnik położenia wału jest bardzo trudno dostępny i prawdopodobnie sprawdzę jego stan i wyczyszczę dopiero podczas naprawy klimatyzacji gdy zdejmę przedni grill.

Co do wtrysków to raczej wątpię gdyż auto ma zamontowany gaz i na nim dzieje się dokładnie to samo.

Od razu mówię że przed jego montażem było to samo więc to nie jego wina.

 

Dodano: 18 maj 2015 - 19:22

Dzisiaj zająłem się czujnikiem położenia wału, troszkę mi z tym zeszło gdyż nie mogłem go znaleźć.

Poprzednio miałem clio II i poszukiwałem w tym samym miejscu czyli w okolicy czujnika temperatury wody i termostatu, lecz przez brak miejsca nie mogłem go namierzyć.

Po wymontowaniu akumulatora elektroniki silnika i kilku innych rzeczy okazało się że go tam nie ma.

Znajduje się od frontu silnika na samym dole (bardzo dobrze widać go od spadu po zdjęciu osłony silnika).

Czujnik miał w sobie trochę opiłków metalu lecz na wszelki wypadem go wymieniłem na czujnik firmy FAE.

Zdecydowałem się na taki ruch gdyż oryginał kosztuje horrendalne pieniądze a ten zaledwie ułamek tej ceny a ludzie nie narzekają na tą firmę.

Z drugiej strony nie byłem pewien czy to na pewno jego wina dlatego wolałem nie wyrzucać kasy.

Jak na razie autko pracuje prawidłowo, zero drgań ani szarpnięć na wolnych obrotach, możliwe że dzisiaj po prostu ma jeden z lepszych dni dlatego zdam jeszcze relacje za jakiś czas.

Edytowane przez Gres2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!