Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wbijaniem biegów


juz3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu ciężkiego wbijania, mianowicie: przy niższych temperaturach zewnętrznych (do około 10) ciężko jest wbić biegi, szczególnie jedynkę, wsteczny. Czasem wystarczy dłużej potrzymać wciśnięte sprzęgło i udaje się wbić bieg bez problemu, czasem ten sposób nie działa. Nasilenie trudności z włożeniem biegu też jest różne - czasem zaraz po uruchomieniu silnika biegi chodzą bez problemu, a po przejechaniu kilometra, dwóch ciężko jest je wbijać (głównie jedynka, pozostałe lepiej). Jak już się wszystko nagrzeje w czasie jazdy to jest ok. Jak jest ciepło - grzeje słonce, jest około 20 st. to też jest ok.

Zdarza się, że nie mogę wbić żadnego biegu (zdarzało się to gdy zatrzymywałem samochód), wtedy wyłączam silnik wbijam jedynkę i dopiero jadę.

Problem nasila od ponad roku, początkowo było źle tylko zimą przy mrozach.

Olej w skrzyni był wymieniany, układ odpowietrzany.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio maiłem taki sam problem w swojej Vectrze. To co wylało się z układu nie przypominało płynu hamulcowego, bardziej przypominało kawe. <_<

Niby wszystko działało prawidłowo, nawet przegląd przeszedł bez zastrzeżeń. Ale czasami był problem z wrzuceniem biegu, jak się podpompowało sprzęgło biegi wchodziły. Padł przewód hamulcowy i go trzeba było wymienić, przy okazji wymieniłem płyn hamulcowy.

A kolega wyraźnie napisał

Czasem wystarczy dłużej potrzymać wciśnięte sprzęgło i udaje się wbić bieg bez problemu czasem ten sposób nie działa

Zdarza się że nie mogę wbić żadnego biegu ( zdarzało się to gdy zarzymywałem samochód ), wtedy wyączam silnik wbijam jedynkę i dopiero jadę .

Jak już się wszystko nagrzeje w czasie jazdy to jest ok. Jak jest ciepło -grzeje słonce , jest około 20 st. to też jest ok.

Miałem podobnie.

Konstrukcyjnie układ hamulcowy i wysprzęglik w Vectrze i w Scenicu II są takie same.

Acha, w zbiorniczku płyn wyglądał normalnie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn hamulcowy był zmieniany w pażdzierniku 2010 , 90 tyś kilometrów temu . Chyba rzeczywiście wymienię teraz płyn hamulcowy , już czas na niego .

Dzięki za odpowiedzi.

Edytowane przez juz3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!