Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

płyn chłodzący na przepustnicę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak w temacie proszę o udzielenie informacji:

W jakim celu jest podawany płyn chłodzący na przepustnicę w moim przypadku silnik 2.0 benzyna.

Od jakiegoś czasu borykam się z przeciekami na plastikowych trójnikach wychodzacych do nagrzewnicy z których są odejścia na przepustnicę.

Myślę o zlikwidowaniu tego dziadostwa i wstawienia bezpośrednich połączeń między blokiem a nagrzewnicą.

Co Wy na to ???

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

Robert

post-64347-0-17764200-1431955704_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu borykam się z przeciekami na plastikowych trójnikach wychodzacych do nagrzewnicy z których są odejścia na przepustnicę.

Że co ??? Gdzie Ty tam masz przepustnicę? Przepustnica nie jest chłodzona, niby po co? Im zimniejsze powietrze wpada do silnika tym lepiej. W takim zimnym powietrzu jest więcej tlenu niż w gorącym.

Element oznaczony na rysunku nr 10 to obudowa termostatu, a termostat jest jak najbardziej potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kolego" P_r_z_e_m_o doucz się lub doczytaj, a tak na marginesie to gdzie jest oznaczony element z nr 10

ps. jak masz pisać bzdury to lepiej wcale, a wg rysunku sprawdź sobie opis z numerami 12

Pozdrawiam i czekam na sensowne odpowiedzi

Edytowane przez raoaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewanie przepustnicy ma na celu "zapobieganie" osadzania sie brudu na ściankach przepustnicy powodując jej nie domykanie.

Także w zimie potencjometr przepustnicy ma swój zakres pracy przy odpowiedniej temperaturze.

 

Przemo chyba nie wiedziałeś że coś takiego w ogóle jest, obudowa termostatu nie jest zaznaczona na rysunku ale znajduje się pod "kreską" części nr. 9.

Edytowane przez shu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wg rysunku sprawdź sobie opis z numerami 12

A co pisze? Stracę kilka godzin zanim znajdę opis do tego rysunku.

Przemo chyba nie wiedziałeś że coś takiego w ogóle jest, obudowa termostatu nie jest zaznaczona na rysunku ale znajduje się pod "kreską" części nr. 9.

Zgadza się, nie wiedziałem, co do nieszczęsnej obudowy to jakoś mi się tak napisało. :)

shu90 Jakoś nie przemawia do mnie Twoje wyjaśnienie, ale po coś to jest.

Ja bym zaślepił i zobaczył jak się będzie auto zachowywać. Tyle, że trzeba to zrobić w taki sposób, żeby łato można było przywrócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki za wstępną odpowiedź

Odnośnie wyeliminowania przepływu przez przepustnicę myślałem o bezpośrednim połączeniu bloku z nagrzewnicą, czyli tylko wypięcie przewodów idących do przepustnicy i wstawienie rurek bez trójnika.

A jeśli chodzi o nr 9 na rysunku to chyba oznaczono opaski :) a 10 to termostat

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o nr 9 na rysunku to chyba oznaczono opaski :) a 10 to termostat

Nie, patrząc na spokojnie, w obu przypadkach są to opaski, chyba. Termostat jest w tej wykreskowanym elemencie do, którego dochodzą rury układu chłodzenia. Obudowa przykręcona jest do silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu borykam się z przeciekami na plastikowych trójnikach wychodzacych do nagrzewnicy z których są odejścia na przepustnicę.

Jeżeli cieknie spod opasek, a opaski są zwykłe, to proponuję przejść na opaski sprężyste (samozasiskające). Ja na takie przeszedłem i mam problem z głowy. Opaski nabyłem tu http://sklep.mirimpex.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!