Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mocowanie amortyzatora wypadło z belki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :rolleyes:

 

Mam takie pytanie - Co o tym sadzicie ? śruba mocująca amortyzator wypadła z jarzma belki tylnej. Czy to oznacza belkę do regeneracji, czy mocowanie amortyzatora? To jest prawy tył.

Zawieszenie jak widać - jest gwintowane.

 

thumb_hosting_zdjec_1432400644__wp_20150523_001.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz bardziej naświetliłeś sprawę, wg. mnie belka tylko na złom wychodzi na to że śruba ukręciła się dawno temu i nie trzymając się na całym gwincie w trawersie wyrwała część trawersa w której się jeszcze trzymała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merkaba a jesteś pewien że tu o śrubę chodzi ? Ten element bardziej przypomina trzpień, który wchodzi w belkę na wcisk. Ani ten trzpień ani miejsce w które wchodzi w belkę - nie jest gwintowane. Jak uważasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wg. rysunku technicznego jest to integralna część belki i nie jest osobno. Chybna że to jakiś dodatek do wzmocnienia układu z powodu gwintowego zawieszenia.

post-20686-0-33269600-1432407739_thumb.jpg

W czerwonym kółku.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zacząłbym się rozglądać za belką, w pierwszej kolejności wykręciłbym urwaną śrubę. Potem wyczyścił gniazdo i wsadził element, który został przy amortyzatorze. Znalezienie odpowiedniej śruby nie powinno być trudne, zgodnie z sugestią Merkaby. Następnie wcisnął bym tuleję w gniazdo w belce i skręcił wszystko na nowo. Jeżeli nic nie będzie się tłukło to bym tak zostawił. Koszt praktycznie zerowy w porównaniu z wymianą belki i dodatkowo nie wiadomo w jaki stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo, z tego co widziałem, to śruba wchodzi w trzpień. A z kolei trzpień wchodzi do gniazda belki. Gniazdo belki nie jest na przestrzał. Czyli to zagłębienie na końcówkę trzpienia, a nie otwór na przelot. Wydaje mi się, że chyba jedynym rozwiązaniem jest zastosowanie uszczelkowanej śruby i przewiercenie gniazda gdzie wchodzi trzpień. Poprowadzenie śruby, i dokręcenie już po drugiej stronie otworu (przewiercenie gniazda na wylot). Czyli tzw. spięcie na sztywno. Oczywiście gniazda trzeba będzie także zagwintować, ale że belka jest żeliwna chyba to spokojnie powinno trzymać.

 

Co uważacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co osłabiać gwintem to co gwintu nie posiada?? Pozbądź się obydwu części zerwanej śruby i zastosuj taką o odpowiedniej wytrzymałości i długości, gdzie gwint jest tylko na jej końcu do zakręcenia nakrętką samoblokującą i po sprawie.

W moim sceniolu I ph I, cięższym od qpety wyglądało to tak:

thumb_hosting_zdjec_1432589712__ssa43549.jpg

Tylko jedna śruba średnicy 10 albo 12mm na przelot, wkręcana w gwint ale bez nakrętki z zewnątrz

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien, i zrobiłem tak jak powiedziałeś. Dokładnie tak samo. Dziś rano Cabrio zabrane przez lawetę do mechanika.

Zrobiona popołudniu. Pierwsze krótka trasa (bez dziur czy czegokolwiek) a efekt na zdjęciu poniżej.

thumb_hosting_zdjec_1432657269__fotka.jpg

Nawet nie wyobrażacie sobie poziomu mojego [cenzura].

 

Na forum cenzuralnie się wysławiamy :!: - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!