Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zawór EGR


PeriMCS

Rekomendowane odpowiedzi

Ok 2 tygodnie temu pojechałem wymienić olej. Przy odbiorze auta chciałem się umówić na jakiś przegląd przed wakacjami. Pan w serwisie poinformował mnie, że już taki zrobili przy okazji.

Znaleźli rzeczy, które trzeba naprawić/poprawić/wymienić na 2200PLN. Jakoś to przełknąłem i zrobiłem. W trakcie prac znaleźli rzeczy, które trzeba zrobić na kolejne 1800PLN. To też jeszcze jakoś przełknąłem.

Ale kilkanaście km po wyjeździe z warsztatu zaczęła mi się świecić kontrolka silnika, komunikat "Sprawdź układ wydechowy", kty póro (??) jakimś czasie przeszedł w "Sprawdź wtrysk". Pojechałem do warsztatu, zresetowali komunikaty i powiedzieli, że to pewnie przez wyciągnięcie akumulatora. Dosłownie 10 minut po wyjechaniu z warsztatu znowu to samo. A więc dzisiaj znowu zawiozłem samochód i tym razem zdiagnozowano, że zepsuty jest EGR. Mówią, że to elektronika i że czyszczenie nic nie da.

 

Nigdy nie miałem żadnych zarzutów do tego serwisu. Zresztą nie znam się na samochodach, więc nikomu nie mógłbym nic zarzucić. Ale to trochę podejrzane, że przyjeżdżam do serwisu sprawnym autem, naprawiam za 4000zł i auto przestało być sprawne.

Do tego cena EGR jaką mi podano to ok 1300zł. Sam w Internecie znalazłem 500-600 tańsze (to samo u innego mechanika). Gdy podesłałem linki do nich do warsztatu panowie stwierdzili, że mogą być. Pojawiają się więc pytania

 

- Skąd ta cena na początku? Czyżby ktoś chciał wykorzystać moją niewiedzę?

- Czy można jakoś stwierdzić, czy EGR nie został uszkodzony podczas tych wszystkich napraw? Silnik był wyciągany, wymieniane panewki, wymieniana poduszka silnika, sprzęgło, coś tam w podwoziu.

- Czytałem, że niektórzy zaślepiają EGR, jednak w warsztacie nie chcą tego zrobić. Czy jakikolwiek warsztat to robi? Czy trzeba samemu? Samochód rocznik 2005 i 5 tys na naprawę to przestaje mieć sens.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trafiłem kiedyś na taki nieuczciwy zakład co kasowali za wymianę części a nie robili tego straciłem 650 zł. Co do EGRa to różnie mogło być i mógł się akurat popsuć. Oryginalny zawór Pierburga to z przesyłką na allegro 370 zł. Nr oferty 5343031494. Zamiennik tańszy ale u kolegi wytrzymał 6 miesięcy a potem czekał z reklamacją 3 następne. U mnie to że nie wymienili a skasowali wyszło po pewnym czasie gdy auto pojechało na naprawe. Wyparli się potem znalazłem złe opinie na necie. Już więcej tam nie pojechałem i ostrzegam innych.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny zawór Pierburga to z przesyłką na alegro 370 zł.Nr oferty 5343031494

Dzięki. Ten chyba nie nadaje się do mojego, bo mój to rocznik 2005. Znalazłem coś podobnego też Pierburga w dwóch cenach w tym samym sklepie.

Za 430 i za 799. Ten za 799 wygląda jak ten za 430 + jakiś dodatkowy element. Panowie z serwisu powiedzieli, że ten droższy byłby ok (wcześniej mówili, że za 1300 i nie ma zamienników).

droższy

tańszy

To czego mam szukać? Czy ten droższy to jest EGR i coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widać rużnicy różnicy bo jest w obudowie, zapytaj sprzedającego podaj mu markę auta.

 

Dodano: 26 maj 2015 - 18:41

Ten droższy ma obudowę i to kosztuje, tobie nie potrzebna po co przepłacać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mają na nią obudowę klienta.

 

Dodano: 26 maj 2015 - 18:45

Nie kupuj w serwisie tam są ceny z kosmosu jak nie możesz kupić na alegro popytaj w sklepie.

 

Dodano: 26 maj 2015 - 18:46

Są sprzedawane same bez obudowy jak by mogli to by ci silnik wcisnęli do tego.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że panowie z warsztatu wyczuli łatwe pieniądze i wymyślili co im tylko przyszło do głowy bo mieli na tym ogromne przebicie cenowe i zarobek.

EGR ważne jest aby odpowiadał do typu silnika.

A co do samego EGR jakie masz objawy. Samochód słabo przyśpiesza czy ma blokadę na obrotach?

Przy niesprawnym mechanicznie zaworze silnik reaguje z opóźnieniem z mocą. Przy uszkodzeniu elektrycznym EGR podobno ma blokadę na obrotach... Nie jestem pewien czy tak jest na 100% ale sam mam problemy z blokadą na obrotach i cześć opini wskazuje na EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem wyjechałem z warsztatu. Kontrolki nie świecą - pewnie komunikaty zresetowane. Przez 15 minut jazdy nie było żadnych objawów.

A do tej pory objawy były takie, że samochód przyśpieszał jak bryczka. Zwłaszcza na jedynce i dwójce. Potem już jakoś normalnie.

Teraz jak pomyślę to od jakiegoś roku lub dłużej zdarzało się raz na jakiś czas (2 razy w miesiącu?), że jak przyśpieszałem to samochód zachowywał się jakbym puszczał gaz przez 0.5-1sek. Puszczałem gaz wciskałem ponownie i jechał normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nie skończyło. Będę wymieniać dopiero po pierwszym :)

Wczoraj zadzwoniłem do warsztatu, aby zapytać dlaczego mam brać ten za 800 (jak piszecie z obudową), a nie ten za 400.

Pan powiedział, że ten za 400 to jest tylko zawór EGR (chyba dodał, że to elektronika), a za 800 to jest EGR. Wcześniej mówili, że nie działa elektronika, czy elektryka. No to dlaczego nie mam wymieniać tylko elektroniki/elektryki?

A może już na początku to ja sobie dopowiedziałem sam, że mam zawór EGR do wymiany, a nie cały EGR?

Czy to ma sens, co do mnie mówią? Bo nie chciałbym zostać wyd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!