Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik temperatuty płynu Megane II 1.6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem z odpalaniem gorącego silnika, czasami pali normalnie, czasami odpala za drugim, trzecim razem jednocześnie czuć paliwo. Od razu mówię, że KFZR, rozrząd, rolki i inne elementy są wymienione na nowe na jesieni zeszłego roku.

 

a jakimś forum znalazłem taki tekst

 

Tak jak napisałem wyżej wymieniałem rok temu czujnik temperatury, ALE był to ten zielony, który odpowiada za wskazywanie temp na desce rozdzielczej. A tego od ssania nawet nie ruszałem, a to właśnie on jest od wskazywania temp silnika do ECU i steruje dawką paliwa. On był właśnie walnięty, bo zaniżał temp i dlatego podawał więcej paliwa i zalewał świece. Wczoraj pojechałem więc po czujnik i dzisiaj już jeździłem tu i tam co chwile gasząc i odpalając auto i odpala jak powinien. I obroty mam niższe. Teraz tak troche dziwnie jest, bo jak silnik się zagrzeje, obroty są ok 800(nie wiem czy tak powinno być) to go ledwo słychać

 

Także u jednych winowajcą jest czujnik wału, a u mnie akurat czujnik ssania. Ten pierwszy podmieniałem i nie było różnicy, dlatego szukałem dalej. A najlepsze, że ten czujnik ssania dostałem za piwo, bo już gościu ma mnie chyba dosyć, bo co chwile do niego jeździłem po części

 

Mam pytanie gdzie ten czujnik się znajduje? Czy można go wydłubać i w jego miejsce wstawić nowy czy trzeba wstawić nowy i trzeba go adaptować.

Obstawiam czujnik cieczy ponieważ jakiś czas temu jechałem na autostradzie i w pewnym momencie zauważyłem, ze wskaźnik pokazuje kompletnie zimny silnik po czym po jakimś czasie wskoczył na normalny poziom, ponadto czasami wskazówka pływa raz pokazuje normalnie po czym opada do np 1/3 a czasami działa normalnie.

Na forum istnieją narzędzia, które między innymi pozwalają na wyróżnienie cytatu.

Proszę się z tym zapoznać.

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, zacytowany tekst nie dotyczy Twojego silnika, ale silnika 1,6/8V gdzie występują dwa czujniki temperatury.

W silnikach 1,6/16V występują dwa czujniki w jednej obudowie. Faktem jest, że uszkodzenie czujnika temp. również może powodować takie objawy jak u Ciebie.

Nie ma czegoś takiego jak czujnik ssania. Nie bardzo wiem o jaki czujnik może Ci chodzić. Pewnie masz na myśli czujnik temp. zasysanego powietrza lub czujnik podciśnienia. W sumie nie ma to większego znaczenia. Wymiana czujników w ciemno jest po prostu bez sensu.

Proponuję znaleźć kumatego diagnostę wyposażonego z CLIP-a, który znajdzie, który czujnik podaje nieprawdziwe dane.

Napisałeś, że wymieniłeś czujnik wału. OK. Tyle, że możesz mieć uwalony czujnik, zdarzają się takie nawet nowe.

Równie dobrze możesz mieć słabe połączenie na kabelkach, pomiędzy czujnikiem a ECU.

Taka sama sytuacja może być z czujnikiem temp. cieczy lub kabelkami.

Nie wiesz jak to sprawdzić to użyj <szukaj> i poczytaj, ja jak wiele innych osób pisało w jaki sposób sprawdzić czujnik temp.

Najprościej i najszybciej będzie jednak podpięcie auta pod CLIP-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie ogarniam o co pisarzowi chodzi z tym czujnikiem ssania, ale rozmawiałem z naprawdę kumatym mechanikiem, który potwierdził moje przypuszczenia jako jedno z tych najbardziej prawdopodobnych, ale ponieważ wcześniej występowały już problemy z falującą wskazówką temperatury, wykluczyliśmy od razu walnięty termostat. Najpierw biorę się za ten czujnik jak nic nie pomoże wtedy CLIP. Zresztą już wcześniej miałem ten problem z odpalaniem, raz na 2-3 tygodnie. Zresztą w piątek będę w Polsce to go odbiorę bo jak tu pojechałem do sklepu z częściami to po 15 minutach szukania stwierdzili, że ten mój to jakiś dziwny jest bo system pokazuje co innego niż ja mam na zdjęciu, więc wyszukałem po numerze nabitym na plastiku taki jaki ja mam i go zamówiłem. Mam tyko pytanie czy wykręcenie starego i wkręcenie nowego powoduje, że trzeba go adoptować, najchętniej wymieniłbym go na parkingu jak wrócę do UK, podejrzewam że zajmie to 5 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury wkręcony jest w obudowę termostatu. Wystarczy go więc wykręcić, oczywiście w takim wypadku wyleje się płyn chłodzący. Trzeba to robić na zimnym silniku żeby się nie poparzyć. Po wymianie trzeba uzupełnić płyn i odpowietrzyć układ, poczytaj na forum, temat bardzo często się przewija.

Nic nie trzeba adaptować. Cała wymiana to rzeczywiście góra 5 min, więcej czasu zajmie odpowietrzenie.

Przy okazji obejrzyj dokładnie wtyczkę i kabelki czujnika. Opisane przez Ciebie objawy "zaniku" temp. mogą być spowodowane brakiem styku lub przerwaniem kabelka. Takie uszkodzenia są bardzo upierdliwe. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, zauważyłem że widoczne są dwa kabelki idące do wtyczki ale wyraźnie widać miejsce na trzeci zielony z tym, ze problem pływającej wskazówki dzieje się baaaardzo rzadko a opadnięcie całkowite wskazowki zdarzyło się raz.

Możesz zobaczyć ile u ciebie jest kabelków przy wtyczce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy, ale ja ma straszy silnik, a Ty chyba możesz mieć nawet cztery.

Po prostu były dwa typy czujników, podwójny ze wspólną masą(3 pin) i dwa oddzielne (4 pin).

Chyba dobrze pamiętam, gdzieś na którymś schemacie na takie cudo trafiłem, tyle, że nie pamiętam silnika, a nie chciałbym w błąd wprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

JA mam wkręcany on jest dłuższy i jest 3 pinowy

 

Dodano: 10 cze 2015 - 16:00

Wygląda na to, że miałem rację. Minął trzeci dzień od wymiany i jak na razie zapala za każdym razem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!