Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik temperatuty płynu Megane II 1.6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem z odpalaniem gorącego silnika, czasami pali normalnie, czasami odpala za drugim, trzecim razem jednocześnie czuć paliwo. Od razu mówię, że KFZR, rozrząd, rolki i inne elementy są wymienione na nowe na jesieni zeszłego roku.

 

a jakimś forum znalazłem taki tekst

 

Tak jak napisałem wyżej wymieniałem rok temu czujnik temperatury, ALE był to ten zielony, który odpowiada za wskazywanie temp na desce rozdzielczej. A tego od ssania nawet nie ruszałem, a to właśnie on jest od wskazywania temp silnika do ECU i steruje dawką paliwa. On był właśnie walnięty, bo zaniżał temp i dlatego podawał więcej paliwa i zalewał świece. Wczoraj pojechałem więc po czujnik i dzisiaj już jeździłem tu i tam co chwile gasząc i odpalając auto i odpala jak powinien. I obroty mam niższe. Teraz tak troche dziwnie jest, bo jak silnik się zagrzeje, obroty są ok 800(nie wiem czy tak powinno być) to go ledwo słychać

 

Także u jednych winowajcą jest czujnik wału, a u mnie akurat czujnik ssania. Ten pierwszy podmieniałem i nie było różnicy, dlatego szukałem dalej. A najlepsze, że ten czujnik ssania dostałem za piwo, bo już gościu ma mnie chyba dosyć, bo co chwile do niego jeździłem po części

 

Mam pytanie gdzie ten czujnik się znajduje? Czy można go wydłubać i w jego miejsce wstawić nowy czy trzeba wstawić nowy i trzeba go adaptować.

Obstawiam czujnik cieczy ponieważ jakiś czas temu jechałem na autostradzie i w pewnym momencie zauważyłem, ze wskaźnik pokazuje kompletnie zimny silnik po czym po jakimś czasie wskoczył na normalny poziom, ponadto czasami wskazówka pływa raz pokazuje normalnie po czym opada do np 1/3 a czasami działa normalnie.

Na forum istnieją narzędzia, które między innymi pozwalają na wyróżnienie cytatu.

Proszę się z tym zapoznać.

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, zacytowany tekst nie dotyczy Twojego silnika, ale silnika 1,6/8V gdzie występują dwa czujniki temperatury.

W silnikach 1,6/16V występują dwa czujniki w jednej obudowie. Faktem jest, że uszkodzenie czujnika temp. również może powodować takie objawy jak u Ciebie.

Nie ma czegoś takiego jak czujnik ssania. Nie bardzo wiem o jaki czujnik może Ci chodzić. Pewnie masz na myśli czujnik temp. zasysanego powietrza lub czujnik podciśnienia. W sumie nie ma to większego znaczenia. Wymiana czujników w ciemno jest po prostu bez sensu.

Proponuję znaleźć kumatego diagnostę wyposażonego z CLIP-a, który znajdzie, który czujnik podaje nieprawdziwe dane.

Napisałeś, że wymieniłeś czujnik wału. OK. Tyle, że możesz mieć uwalony czujnik, zdarzają się takie nawet nowe.

Równie dobrze możesz mieć słabe połączenie na kabelkach, pomiędzy czujnikiem a ECU.

Taka sama sytuacja może być z czujnikiem temp. cieczy lub kabelkami.

Nie wiesz jak to sprawdzić to użyj <szukaj> i poczytaj, ja jak wiele innych osób pisało w jaki sposób sprawdzić czujnik temp.

Najprościej i najszybciej będzie jednak podpięcie auta pod CLIP-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie ogarniam o co pisarzowi chodzi z tym czujnikiem ssania, ale rozmawiałem z naprawdę kumatym mechanikiem, który potwierdził moje przypuszczenia jako jedno z tych najbardziej prawdopodobnych, ale ponieważ wcześniej występowały już problemy z falującą wskazówką temperatury, wykluczyliśmy od razu walnięty termostat. Najpierw biorę się za ten czujnik jak nic nie pomoże wtedy CLIP. Zresztą już wcześniej miałem ten problem z odpalaniem, raz na 2-3 tygodnie. Zresztą w piątek będę w Polsce to go odbiorę bo jak tu pojechałem do sklepu z częściami to po 15 minutach szukania stwierdzili, że ten mój to jakiś dziwny jest bo system pokazuje co innego niż ja mam na zdjęciu, więc wyszukałem po numerze nabitym na plastiku taki jaki ja mam i go zamówiłem. Mam tyko pytanie czy wykręcenie starego i wkręcenie nowego powoduje, że trzeba go adoptować, najchętniej wymieniłbym go na parkingu jak wrócę do UK, podejrzewam że zajmie to 5 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury wkręcony jest w obudowę termostatu. Wystarczy go więc wykręcić, oczywiście w takim wypadku wyleje się płyn chłodzący. Trzeba to robić na zimnym silniku żeby się nie poparzyć. Po wymianie trzeba uzupełnić płyn i odpowietrzyć układ, poczytaj na forum, temat bardzo często się przewija.

Nic nie trzeba adaptować. Cała wymiana to rzeczywiście góra 5 min, więcej czasu zajmie odpowietrzenie.

Przy okazji obejrzyj dokładnie wtyczkę i kabelki czujnika. Opisane przez Ciebie objawy "zaniku" temp. mogą być spowodowane brakiem styku lub przerwaniem kabelka. Takie uszkodzenia są bardzo upierdliwe. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, zauważyłem że widoczne są dwa kabelki idące do wtyczki ale wyraźnie widać miejsce na trzeci zielony z tym, ze problem pływającej wskazówki dzieje się baaaardzo rzadko a opadnięcie całkowite wskazowki zdarzyło się raz.

Możesz zobaczyć ile u ciebie jest kabelków przy wtyczce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy, ale ja ma straszy silnik, a Ty chyba możesz mieć nawet cztery.

Po prostu były dwa typy czujników, podwójny ze wspólną masą(3 pin) i dwa oddzielne (4 pin).

Chyba dobrze pamiętam, gdzieś na którymś schemacie na takie cudo trafiłem, tyle, że nie pamiętam silnika, a nie chciałbym w błąd wprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

JA mam wkręcany on jest dłuższy i jest 3 pinowy

 

Dodano: 10 cze 2015 - 16:00

Wygląda na to, że miałem rację. Minął trzeci dzień od wymiany i jak na razie zapala za każdym razem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!