Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy warto oszukiwać przepływomierz?


JerzyK.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich w to piękne popołudnie :)

Człowiek, od którego kupiłem Megane, opracował sobie sposób na oszukiwanie wskazań przepływomierza i bardzo mi go również polecał. Polega to na rozcięciu jednego z przewodów (na wtyczce nr 5) i po stronie komputera wpięcie pomiędzy niego a inny przewód (wydaje mi się że 3, choć na 100% pewien nie jestem - w każdym razie taki, na którym jest +5V) opornika 3,6kOhm.

thumb_hosting_zdjec_1433259207__przeplywomierz.jpg

Czasem rzeczywiście z tym jeżdżę, czasem to wyciągam i podłączam tak jak było fabrycznie - o ile widać gołym okiem korzyść w postaci dużo dynamiczniejszego zbierania się w dolnym zakresie obrotów, o tyle zastanawiam się, czy nie wpływa to w jakiś negatywny sposób na zużycie turbiny lub samego silnika? EGR mam odłączony, więc akurat ryzyka zaczadzenia silnika spalinami nie ma.

Ciekaw jestem Waszych opinii :)

 

edit: hmm, chyba jednak ten post powinien być w dziale "silnik i osprzęt mechaniczny", ale sam nie mogę tego zmienić więc proszę moderatora o poprawienie.

Edytowane przez JerzyK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawienie tego opornika podaje stałą wartość przepływającego powietrza. I owszem, przy niskich obrotach komputer jest informowany o większym przepływie powietrza niż jest faktycznie i podaje większą dawkę paliwa. Stąd lepsze zbieranie się. Przy dużych prędkościach i faktycznie dużym przepływie komputer już tej informacji nie otrzyma i nie poda odpowiednio zwiększonej dawki paliwa.

Dla mnie taki układ jest bez sensu.

A czy to szkodzi silnikowi? Pewnie podanie większej dawki paliwa niż to jest zalecane podniesie trochę temperaturę na tłokach. Jeżeli nie trwa to długo to nic się nie stanie.

Możesz pobawić się i zastosować gdzieś w kabinie przycisk zwierno-rozwierny który by załączał ten opornik. Wówczas miałbyś lepszego kopa w miarę chwilowej potrzeby. Po zwolnieniu przycisku wszystko by wracało do fabrycznego układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!