Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Guzik do zwalniania hamulca ręcznego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wczoraj wieczorem przed jazdą chciałem zwolnić hamulec ręczny. Niestety po wciśnięciu przycisku zwalniającego hamulec, zablokował się i nie chciał odskoczyć. Po 20 minutowym zmaganiu się z dźwignią, zdjąłem obudowę i za pomocą śrubokręta zwolniłem zapadkę i spuściłem hamulec. Niestety w dalszym ciągu guzik jest wciśnięty i nie chce ruszyć. Czy ktoś może miał taki problem? Czy trzeba wymieniać dźwignię, czy istnieje możliwość naprawy w inny sposób?

 

Jeśli był już taki temat na forum to proszę o link bo sam takiego nie znalazłem.

 

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taka samą sytuację .trzeba rozebrać plastikową osłonę dźwigni hamulca ręcznego (jak się dostałeś do zapadki blokującej zaciągnięty hamulec to na pewno widziałeś dwa wkręty krzyżaki mocujące połówki obudowy ) .Po wykręceniu ich obudowa rozdzieli się i w dolnej części zostaje przycisk oraz krzywka i cięgno zwalniające blokadę . Na osi krzywki jest sprężyna , oś krzywki to nic innego jak wkręt ,który jest wkręcony w plastik ok 5 mm gwintu.plastikowe gniazdo się rozsypało i sprężyna nie powraca krzywki do pozycji wyjściowej. Ja po prostu wiertłem 4mm zrobiłem otwór i oś krzywki zastąpiłem wkrętem z tulejką dystansową .Do zakupu nowej osłony działa hamulec ręczny poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Mam problem z hamulcem ręcznym gdy zaciągnę hamulec to bardzo trudno opuścić dźwignię z powrotem .Przycisk ten na niej wydaje mi się jakby był taki drętwy.Myślałem o rozebraniu tej dźwigni ale nie wiem jak się za to zabrać,a może to się nie rozbiera tylko trzeba kupić cały mechanizm z rączkę hamulca ręcznego. Czy ktoś może już miał podobny problem?

Edytowane przez Piotr_26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja jakieś dwa tygodnie temu miałem podobny problem. Najpierw własnie miałem problemy z opuszczaniem ale potem zupełnie przestał działać ten przycisk. Okazało się że takie malutkie dźwignie od przycisku są mocowane śruba do plastiku który się ułamał. Proponuje rozebrać dźwignie na pół i zobaczyć co w trawie piszczy(dwie śruby z tyłu plastiku a reszta na zatrzaski). Jeśli ułamana dźwignia to tylko ratuje Cie wymiana ręcznego. Ja kupiłem cała dźwignie i polecam wymienić cała a nie sam plastik. (Koszt 120 zł na allegro).

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Powiedzcie mi forumowicze jak rozebrać dzwignię hamulca ręcznego, szukałem na forum, lecz każdy pisze, żeby to rozpołowic. Pytam się jak, bo nie chce połamać, próbowałem podważać ,lecz plastil jest na granicy wytrzymałości <szukaj> Od której strony zaczać itp, wszystkie sugestie mile widziane, może ktoś ma jakieś fotki.Zepsuł mi się ten guziczek do odblokowywania hamulca.

Proszę o jakieś rady

pozdrawiam

 

Kolego, skoro już znalazłeś podobne tematy, to należało się w nich dopisać, a nie zakładać nowych. Połączyłem. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. U mnie też ta sprężyna się wyrwała mógłbym prosić o fotkę jak ta sprężyna ma być bo za licho nie mogę tego złożyć. Dzięki.

 

Po co 2 razy kolega pisał o tym samym. Tamten post poleciał do kosza. Aston76

 

Witam. Popsuł mi się przycisk od zwalniania hamulca ręcznego, po rozebraniu okazało się że wyrwała się śrubka z plastiku. Mam problem jak teraz wszystko zamontować na swoje miejsce . Mógłby ktoś przesłać fotkę jak tam jest zamontowana sprężynka z resztą, będę wdzięczny. Pozdrawiam.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłam zdjęcia tak jak prosiłeś .Śrubki do wykręcenia są zaznaczone oraz masz też zaznaczony wkręt, który teraz pracuje za oś . Po wykręceniu tych dwóch śrubek musisz z czuciem rozłączyć obie części rączki 9zresztą na fotce widać zaczepy mocujące .Przednią część schowka należy pociągnąć górą do przodu i wyciągnąć z czuciem tam nie ma żadnych śrub.Powodzenia

post-19892-0-25100200-1433360499_thumb.jpg

post-19892-0-78128100-1433360850_thumb.jpg

Edytowane przez pit-men
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!